اقتصادیکسب و کار ایرانی

برای راه اندازی کارواش سیار چه کنیم؟

در این مقاله به ماهیت کارواش سیار پرداخته و ضمن توجه به مباحث بازاریابی آن رویکرد رو به رشد استفاده از کارواش بخار در این صنعت را مورد بررسی قرار میدهیم. برای آگاهی از خرید کارواش سیار و قیمت کارواش سیار کلیک کنید.

شاید در نگاه اول این سوال کمی عجیب به نظر برسد. خصوصا اینکه در حال حاضر به عنوان قسمتی از زندگی اجتماعی و شهری امری کاملا ضروری به حساب می آید. در حقیقت باید پرسید که چرا وقتی نظافت بخش اصلی از ساختار زندگی انسانی بوده و اساسا هر شخصی از خردسالی با اصول آن آشنا میشود اما مشاغل خدمات نظافتی همچون کارواش بوجود آمده اند؟

پاسخ به این سوال را باید در مقوله توسعه جستجو کرد. توسعه جوامع اصطلاحا شهری و افزایش جمعیت در کنار استفاده روز افزون از تکنولوژی های نوین منجر به تغییر ساختار های زندگی سنتی و ورود تجهیزات صنعتی در همه امور زندگی شخصی و اجتماعی شده است . طبیعتا بحث نظافت هم از این موضوع مستثنی نیست.

ورورد انواع لباسشویی ها وظرفشویی های به بازار تجهیزات الکترونیکی خانگی، امکان انجام چند فعالیت نظافتی روزمره به صورت همزمان را فراهم نمود که باعث افزایش سرعت و کیفیت شستشو همراه با صرفه جویی در مصرف آب و انرژی بدون ایجاد هرگونه خستگی و مزاحمتی در سایر امور زندگی گردید که این موضوع منجر به افزایش تمایلات به استفاده از نظافت صنعتی از جمله خدمات کارواش در زندگی افراد گردید.

کارواش بخار سیار

از یک طرف با بزرگتر شدن شهرها، تراکم جمعیتی و به تبع آن زندگی آپارتمانی افزایش یافته که منجر به ایجاد محدودیت های مکانی و زمانی شده و از طرف دیگر افزایش روز افزون وسایل نقلیه و در کنار بهبود چشمگیر کیفیت خودرو ها منجر به توسعه بازار خدمات کارواشی شده است. به طوریکه وجود کارواش همچون تعمیرگاه های خودرو ضرورتی اجتناب ناپذیر یافته است.

چرا کارواش بخار سیار؟

پیشتر به مزایا و درآمد قابل توجه کارواش اشاره کردیم. از چشم انداز روشن خدمات کارواشی به عنوان عامل اصلی ورود آن به بازار جدید خدمات در محل اشاره شد. همچنین فرصت های جدید پدید آمده به واسطه خدمات کارواش سیار را برشمردیم . اما با این وجود به دلیل مشکلاتی که ذکر شد توانایی های کارواش سیار تحت تاثیر قرار گرفته و محدود شد.

همچنان که قبلا در مقاله و در بحث توسعه خدمات کارواش های سنتی به آن اشاره شد ورود کارواش بخار منجر به ایجاد تحولاتی شگرف در خدمات نظافت خودرو شده است. مزایای دستگاه کارواش بخار در حالت سیار اهمیت و ارزش دو چندان پیدا می کند.

با تبدیل آب به بخار آب افزایش حجمی 1700 برابری یافته و استفاده از آن در کارواش با وجود مصرف آب کمتر می تواند سطح بیشتری را پوشش داد. این موضوع موجب کاهش چشمگیر مصرف آب در طول مدت شستشوی خودرو شده و در نتیجه با کاهش محسوس پسآب تولیدی همراه خواهد بود.

کاهش مصرف آب موجب کوچکتر شدن حجم مخزن آب ذخیره (مخزن 200 لیتری برای کارواش سیار کفایت می کند) و هم کاهش وزن آب و هم کاهش فضای اشغال شده توسط مخزن ذخیره خواهد شد. ضمن آنکه مشکل دفع پسآب هم دیگر وجود نداشته و به راحتی حتی در پارکینگ یک مجتمع آپارتمانی میتوان خدمات کارواشی را ارایه کرد.

همانند کارواش سیار سنتی که از پمپ واترجت با موتور دیزلی یا از ژنراتور برقی دیزلی برای راه اندازی پمپ واتر جت برقی جهت تامین فشار آب استفاده میشد در کارواش بخار سیار هم از مشعل گازوییلی جهت ایجاد فشار بخار مورد نیاز استفاده میشود. برای تامین برق بسیار کم کارواش بخار هم میتوان همانند جاروبرقی از مبدل اینورتوری باطری خودرو استفاده نمود.

با توجه به مطالب فوق نه تنها هیچگونه محدودیت اضافی نسبت به کارواش سیار واترجت نداشته بلکه علاوه بر کم کردن مصرف آب و به تبع آن کم شدن پسآب کارواش باعث کوچکتر شدن فضای باری مورد نیاز در پشت وانت شده است. به طوریکه هم خود دستگاه کارواش بخار و هم مخزن آب مورد نیاز و جاروبرقی و کف پاش دستی در پشت پراید وانت به عنوان کوچکترین وانت موجود در بازار جا میگیرند.

اما نقطه قوت و امتیاز ویژه استفاده از کارواش بخار سیار اضافه شدن خدمات توشویی و موتور شویی به زنجیره خدمات کارواش شده و به عنوان منبع درآمد بسیار قوی که گاها دستمزدی بیشتر از 10 برابر دستمزد روشویی دارند موجب تحول در آمد کارواشی میشود. باید توجه داشت که دستمزد 10 برابر یعنی با شستشوی موتور یا کابین یک خودرو به انداره شستشوی بدنه 10 خودرو درآمد داشته باشید.

ضدعفونی کردن با بخار

علاوه بر موارد فوق ضد عفونی کردن انواع کارگاه های پرورش قارچ و گیاهان دارویی و عرقیجات در کنار انواع آشپزخانه های صنعتی رستوران ها و تالار های پذیرایی در کنار امکان ضدعفونی کردن تجهیزات فراوری شیر دامداری ها و مراکز جمع آوری شیر و بسیاری موارد دیگر گواه قدرت بالای مانور کارواش بخار سیار در بازار خدمات نظافتی است.

شستشو ایده کار آفرینی: راه اندازی یک کارواش سیار

برای کارآفرینی تعاریف متفاوتی وجود دارد. به اجرایی کردن یک ایده اقتصادی که ممکن است ارائه محصول جدید، نوآوری در محصولات فعلی یا ارائه خدمات خاص باشد کارآفرینی گفته می‌شود.

با این تعریف راه‌اندازی کارواش سیار یک ایده کارآفرینی محسوب می‌شود. راه‌اندازی کارواش سیار ایده ای است که در سال های اخیر مورد توجه بوده است.

بسیاری از افراد جویای کار که دغدغه کارآفرینی دارند. مخصوصا جوانانی که سرمایه و پس انداز کمتری دارند استقبال کرده اند.

كارواش سیار به معنی ارائه خدمات كامل یک کارواش در محلی است که مشتری تمایل دارد:

اعم از پاركینگ منزل، محل كار یا هر موقعیت جغرافیایی كه مشتری تعیین نماید.

این حرفه با توجه به اینکه نیازی به سرمایه گذاری های زیادی ندارد. ممکن است به یک شغل کاملاً موفق تبدیل شود.

این نوع خدمات روز به روز محبوب تر می شوند. زیرا صاحبان اتومبیل وقت کافی برای و یا ماندن در صف برای انتظار نوبت خود در کارواش را ندارند.

در کارواش مشتریان مجبورند منتظر بمانند تا اتومبیل های آن ها شسته شود یا در صورتی که بخواهند داخل ماشین را تمیز کنند، باید ماشین را در محل شستشو رها کنند و با وسیله ی دیگری به منزل بروند.

بنابراین با انعطاف پذیری، سرعت و کیفیت بالای خدمات کارواش سیار، امکان برنده شدن در این رقابت، نسبت به کارواش ثابت بیشتر می شود.

مزایای بودجه کم استارتاپ برای کارواش سیار و جدید بودن نسبی چنین خدماتی را در نظر بگیرید.

اگر استراتژی مناسبی را تدوین کرده اید، مراحل کار خود را برنامه ریزی کرده و راهی برای جذب مشتری پیدا کنید.

با این کار می توانید هزینه های اولیه را جبران کنید و خیلی زود پس از راه اندازی رسمی کار خود، درآمد مناسبی کسب نمایید.

مزایای کارواش بخار سیار در مقایسه با کارواش سیار سنتی

مقایسه هزینه راه اندازی کارواش ثابت با هزینه راه اندازی کارواش سیار

برای داشتن یک دید روشن، هزینه مورد نیاز برای راه اندازی کارواش سیار را با هزینه راه اندازی کارواش اتوماتیک که نزدیك ترین الگو برای این طرح می باشد مقایسه می‌کنیم.

با توجه به مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، برای راه‌اندازی یك كارواش تمام اتوماتیك (مناسب وسایل نقلیه سبك) حدود 200 میلیون تومان با این شرط كه محل اجرای طرح استیجاری باشد مورد نیاز است.

اما یک كارواش سیار با حدود 20 الی 25 میلیون تومان راه اندازی و به بهره‌برداری خواهد رسید. که در صورت داشتن خودرو فقط با خرید دستگاه کارواش بخار هزینه کمتری نیاز خواهد بود.

هزینه بسیار پایین‌تر و در دسترس‌پذیر بودن کارواش سیار بزرگترین تفاوت کارواش‌های سیار و ثابت می‌باشد.

کارواش بخار فوری مینی استیم B 80 کارواش بخار فوری سوپر استیم 1000 کارواش بخار فوری سوپر استیم 2000 کارواش بخار فوری سوپر استیم 3000

با بخارنحوه راه اندازی کارواش سیار نانوبخار و بخارشوی صنعتی سیار استیم پاور – مزایا و معایب ، هزینه راه‌اندازی، انواع و قیمت دستگاه‌ها و درآمد کارواش بخار سیار

دفتر مرکزی تهران، ارسال، نصب و آموزش در سراسر کشور و صادرات به کشورهای منطقه

کارواش سیار استیم پاور مجهز به با آخرین فناوری‌های روز دنیا، با امکانات گوناگونی نظیر بخار خشک، بخار مرطوب، آب گرم و … بوده و جهت مصارف مختلفی از جمله کارواش بخار، کارگاه‌های تعمیرات خودرو، کارخانجات صنعتی، شستشوی مبلمان و دیگر صنایع و مصارف به کار می‌رود.

کارواش سیار و بخارشویی صنعتی سیار

بهترین کیفیت، بیمه و گارانتی، خدمات پس از فروش و اپلیکیشن رایگان جهت جذب مشتری

با نصب کارواش بخار سیار استیم پاور پشت خودروی باری خود، بازاری به وسعت کل شهر محل سکونت خود خواهید داشت . در این صورت قادر هستید که کارواش بخار صنعتی سیار داشته باشید. بنابراین مشتریان می‌توانند با یک تماس، سفارش شست‌وشوی خودروی خود با بالاترین کیفیت و کم‌ترین آب مصرفی را بدهند!

همچنین درآمد کارواش بخار سیار به دلیل امکان سرویس‌دهی به پارکینگ‌های مجتمع های تجاری و مسکونی، مدرسه ها، هتل ها، آشپزخانه های صنعتی، کارخانجات و … بسیار بالا است و در صورت شناخت این مراکز از وجود شما به عنوان سرویس دهنده بخارشویی صنعتی در محل، روزانه درآمدی عالی را برای شما ایجاد میکنند. حتی بسیاری از ساختمان های مسکونی و ویلا ها برای شست‌وشوی دیوارها و کف محوطه و … به سرویس بخارشویی در محل نیاز دارند.

کارواش سیار چیست؟

در نسلهای قدیمی تر کارواش سیار، مخزنی پر از آب روی یک ماشین باری مثل نیسان یا وانت سوار  میکردند و با استفاده از واترجت، به شست و شو و نظافت در محل می پرداختند. اما این مساله مشکلات زیادی به بار می آورد و نیز بازار آن هم بسیار محدود بود. شست و شو با واترجت آلودگی زیادی برای اطراف و محل شست و شو به بار می آورد، و پاشش آب به اطراف بسیار برای مشتریان ناخوشآیند بود. همچنین واترجت به درد نظافت بسیاری از اماکن نمیخورد و نیز در محلهای سربسته نیز به دلیل الودگی اساسا امکان شست و شو در محل توسط کارواش سیاری که از واترجت استفاده میکرد نبود.

با ظهور تکنولوژی جدید بخارشوی صنعتی برای راه اندازی کارواش بخار سیار، که از آن با نامهایی نظیر نانو بخار شور صنعتی ، کارواش نانو بخار، بخارشوی نانو، دیگ بخار و نانوکارواش بخار نیز یاد میشود، تمامی مشکلاتی که متوجه واترجت و شست و شو با آن بود رفع شد و فرصتی طلایی برای ایجاد کسب و کاری پر درآمد برای صاحبان کسب و کار کارواش بخار سیار ایجاد شد.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا