اقتصادیکسب و کار ایرانی

بررسی بروکر vittaverse

معرفی بروکر ویتاورس

بروکر ویتاورس با نام تجاری Vittaverse Ltd سال ۲۰۲۲ در سنت وینسنت و گرنادین‌ها ثبت شده است. Vittaverse به عنوان یک کارگزار فارکس، امکان انجام معاملات بر روی بیش از ۳۰۰ دارایی شامل جفت ارزها، سهام، شاخص‌ها، ارزهای دیجیتال و کالاها را میسر می‌کند.

نمادهای قابل معامله شامل موارد زیر می‌شود:

بیش از ۶۵ جفت ارز اصلی و فرعی

بیش از 100 ابزار سهام

بیش از 20 ابزار شاخص و کالا

بیش از 100 ارز دیجیتال

امنیت و اعتبار بروکر ویتاورس

بروکر vittaverse در جزیره موهلی و سنت وینست و گرنادین‌ها به ثبت رسیده است. در ادامه این دو مجوز بروکر را بررسی خواهیم کردویتاورس دارای رگوله موهلی است که به شماره BFX2024072 به ثبت رسیده است. در زیر می‌توانید استعلام این رگوله را مشاهده کنید.همچنین بروکر ویتاورس یک کارگزار آفشور ثبت شده در سنت وینسنت محسوب می‌شود. ما این شرکت را استعلام کردیم. این بروکر به‌عنوان یک شرکت خصوصی در SVG Financial Services Authority ثبت شده است.بروکر ویتاورس به تازگی مجوز کمیسیون مالی (Finacom) را اخذ کرده است. کمیسیون مالی یک صندوق جبران خسارت و نهاد مستقل حل اختلاف بین کارگزاری‌های فارکس و مشتریان است. در حال حاضر هر مشتری بروکر ویتاورس تا سقف 20 هزار یورو تحت پوشش این نهاد است. توجه داشته باشید که این یک رگولاتوری نظارتی در صنعت فارکس نیست

وبسایت بروکر Vittaverse

آقبلا در وبسایت این بروکر اطلاعات زیادی در دست نبود. طی بررسی جدیدی که انجام دادیم، اطلاعات وبسایت بروز شده و جزئیات بیشتری در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ما سابقه وبسایت را بررسی کردیم. سایت بروکر در اواخر سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شده و آخرین ویرایش آن هم مربوط به همان تاریخ است

انواع حساب بروکر Vittaverse

بروکر ویتاورس چهار نوع حساب: استاندارد پرایم، ECN Pro، حساب VIP و حساب لویالیتی (Loyalty) را ارائه می‌دهد.

حساب استاندارد:

برای اینکه بتوانید در این حساب فعالیت کنید نیاز دارید حداقل ۱۵ دلار واریز اولیه داشته باشید.اسپرد در حساب استاندارد پرایم شناور و از ۰.۴ پیپ شروع می‌شود.حساب استاندارد بدون کمیسیون است.

حساب ECN Pro:

حداقل مبلغ واریزی در این حساب ۱۵ دلار است.اسپرد در حساب ای‌سی‌ان 0 پیپ است.کمیسیون ارزهای دیجیتال در این حساب ۰.۰۶٪، در جفت ارزها ۴ دلار، در طلا، ‌‌نفت، گاز و شاخص‌ها ۵ دلار است.شرایط حساب‌های لویالیتی و وی‌آی‌پی کمی متفاوت‌تر است که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:حساب وفاداری یا لویالیتی برای کاربرانی احراز می‌شود که شرایط زیر را داشته باشند:فعالیت بیشتر از ۶ ماه در ویتاورس و حداقل واریزی نیز ۶ هزار دلار است.بیش از ۶۰ لات معامله با شرط حداقل ۱۰ لات معامله در ماه بعد از ارزیابی و تأیید صلاحیت توسط تیم پشتیبانی، این حساب به‌صورت خودکار فعال می‌شود.معامله در حساب وفاداری بدون سواپ و بدون کمیسیون صورت می‌گیرد.

حساب VIP:

برای اینکه بتوانید این حساب را فعال کنید باید ظرف ۱۵ روز، حداقل 25,000 دلار واریز کنید.برای حفظ و نگهداری این حساب، بالانس شما باید همواره بیشتر از ۲۵,۰۰۰ دلار باشد.معامله در این حساب نیز بدون سواپ شبانه، بدون کمیسیون و با استاپ اوت صفر صورت می‌گیرد.همان‌طور که قبلا اشاره شد، این بروکر از انواع جفت ارزها، سهام، شاخص‌ها، ارزهای دیجیتال و کالاها پشتیبانی می‌کند.شما در بروکر ویتاورس از طریق ارزهای دیجیتال و روش ریالی می‌توانید واریز و برداشت کنید.بروکر ویتاورس از متاترید ۵، سی تریدر و تریدینگ ویو پشتیبانی می‌کند

ویژگی های بروکر ویتاورس

با بررسی که انجام دادیم، متوجه شدیم که تمرکز این کارگزار بیشتر بر روی خدمات پراپ تریدینگ است.

چالش پراپ در دو مرحله برگزار می‌شود:

مرحله ارزیابی: اولین مرحله از چالش که شرکت کننده می‌تواند با واریز حداقل 100 دلار در حساب شخصی خود، آن را شروع کند. این مرحله 30 روزه است و 10 درصد تارگت سود دارد. در این مرحله نباید به صورت روزانه بیش از 4 درصد افت درادوان داشت. این مرحله درادوان کلی ندارد. حداقل تعداد معامالت در مرحله ارزیابی 20 ترید است. ضمنا، معاملات در هر مرحله باید با حجم ثابت به انتخاب معامله‌گر انجام شود.مرحله تایید: در این مرحله معامله گر به بروکر ثابت می‌کند که مهارت‌های معامله‌گری عمیق و طولانی مدت دارد. پس از گذراندن این مرحله به شما پیش نهاد می‌شود که به صورت رسمی به عنوان معامله گر ویتاورس معامله کنید. شرایط مرحله تایید بدین صورت است: 30 روزه، 10 درصد تارگت سود، 4 درصد افت درادوان روزانه، بدون درادوان کلی، حداقل تعداد معامالت 2 ترید

آیا بروکر Vittaverse برای معامله، مطمئن است؟

با اینکه ویتاورس ادعا می‌کند، شماره ثبت یا رجیستری 26879BC20222 را از کمیته خدمات مالی سنت وینسنت دارد، اما واقعیت این است که این شماره اعتبار چندانی ندارد. کمیته خدمات مالی سنت وینسنت یا SVG FSA اعلام کرده است که فعالیت‌های بروکرهای فارکس توسط این کمیته خدمات مالی رگولاتوری یا نظارت نمی‌شوند. بنابراین، ادعای ویتاورس در مورد اعتبار شماره ثبت SVG FSA به‌عنوان مدرک رگوله بودن، اشتباه است.

بعضی از تریدرهای ایرانی در مورد مشکلاتی که در مورد پشتیبانی یا عدم اعلام موقعیت مکانی توسط تیم پشتیبانی ویتاورس وجود داشته‌اند، در فضای مجازی بحث کرده‌اند. بعضی دیگر از تریدرهای ایرانی هم در مورد پشتیبانی قدرتمند این بروکر صحبت می‌کنند و در مورد سرعت واریز و برداشت رضایت دارند. به‌طور کلی، نظرات ضد و نقیضی در مورد فعالیت بروکر Vittaverse وجود دارند و به‌همین دلیل، بهتر است تحقیق بیشتری در مورد فعالیت آن انجام شود

آیا ویتاورس یک بروکر غیر قانونی است؟

ویتاورس، به‌عنوان یک پلتفرم معاملاتی مستقل بدون نظارت عمل می‌کند. تریدرها و سرمایه‌گذاران باید بدانند که نبودن نظارت یا رگولاتوری می‌تواند باعث افزایش ریسک معاملاتی شود، اما هر بروکری که رگوله نشده است، لزوماً غیر قانونی نیست.در پلتفرم‌های فاقد نظارت و رگولاتوری، کاربران ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوند و سطح حفاظت از سرمایه آن‌ها توسط بروکر، کمی کاهش پیدا کند. با این حال، هنوز موضوع یا پرونده‌ای در نقد و بررسی بروکر vittaverse اعلام نشده است.

ابزارهای معاملاتی ویتاورس

یکی از مهم‌ترین نکات نقد و بررسی بروکر vittaverse، آشنایی با ابزارهای بازارهای مالی یا Market Instruments آن است که در طیف متنوعی به کاربران ارائه شده‌اند. این ابزارهای معاملاتی عبارت‌اند از:

کریپتوکارنسی: ویتاورس، امکان معامله رمزارزها یا ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است تا سرعت تراکنش‌های سریع، کاهش هزینه‌ها و افزایش امنیت در سرمایه‌گذاری را تجربه کنید. رمزارزهای محبوب و ارزشمند چهان یعنی بیت‌کوین و اتریوم، 2 رمزارزی‌اند که بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال در متاورس معامله می‌شوند.

سهام (Stocks): سهام، تنوع و نقدینگی بالایی را برای سبد سرمایه‌گذاری تریدرها ره ارمغان می‌آورد و ویتاورس هم این بازار مالی را برای کاربران خود ارائه کرده است.

بازار کامودیتی یا کالا (Commodities): بازار کالا یا کامودیتی، یکی دیگر از دارایی‌های قابل مهعامله در ویتاورس است که باعث تنوع سبد سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک معاملاتی می‌شود.

جفت‌ارزهای فارکس: در نقد و بررسی بروکر vittaverse به این نکته برخوردیم که این بروکر، با کمک اسپردهای رقابتی روی جفت‌ارزهای مختلف، تریدرهای بسیاری برای معامله در فارکس ترغیب کرده است.

بازار EFTها: بسیاری از کاربران، استراتژی سرمایه‌گذاری خود را با صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم‌هزینه یا EFTها (Exchange-Traded Funds) تقویت می‌کنند. با استفاده از این ابزار معاملاتی در ویتاورس، می‌توانید پورتفولیو یا سبد سرمایه‌گذاری خود را گسترش دهید و ریسک کم‌تری را تجربه کنید.

چگونه پول خود را از ویتاورس پس بگیریم؟

اگر در برداشت سود یا سرمایه خود در ویتاورس دچار مشکل شدید و این بروکر از دادن پول امتناع کرد، نگران نباشید و به این 2 روش کاربردی توجه کنید:لازم است بدانید که متأسفانه، مشکلات برداشت در بروکر vittaverse یک اتفاق رایج است. ایمیل‌های معاملات، واریز و برداشت در ویتاورس را به‌عنوان مدرک نگه دارید. این مدارک نشان می‌دهند که شما پول موجود در حساب معاملاتی‌تان را می‌خواهید، اما بروکر در پس دادن آن مقاومت می‌کند.

اگر واریز و برداشت خود را با استفاده از کارت‌های اعتباری مثل دبیت کارت انجام می‌دهید، از قابلیت Chargeback استفاده کنید. این قابلیت باعث بازگشت پول به پرداخت‌کننده تراکنش می‌شود و می‌توانید بخش مهمی از پول‌تان را پس بگیرید.تریدرهایی که از حواله بانکی برای واریز و برداشت در بروکر vittaverse استفاده می‌کنند، در صورت مشکل در withdrawal می‌توانند با بانک تماس بگیرند و در مورد اقدام غیر قانونی بروکر شکایت کنند.اگر این مشکل برایتان پیش آمد و سابقه انجام هیچ‌کدام از این روش‌ها را نداشتید، بهتر است از یک تیم حرفه‌ای برای پیگیری امور مالی خود کمک بگیرید

دکمه بازگشت به بالا