برگزاری نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی معماری اسلامی ایرانی»/ مدرسه متکثرترین فضای عمومی در کشور بعد از مسکن

برگزاری نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی معماری اسلامی ایرانی»/ مدرسه متکثرترین فضای عمومی در کشور بعد از مسکن

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بعد از مسکن پرتکرارترین و متکثرترین فضای عمومی که در کشور ساخته می شود مدرسه است گفت: ۹۸ هزار مدرسه دولتی و ۱۵ میلیون دانش آموز و ۵۴۰ هزار کلاس در کشور وجود دارد.

به گزارش کندوج مجید عبداللهی در چهارمین همایش بین المللی و یازدهمین همایش و نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی معماری اسلامی ایرانی» گفت: سازمان نوسازی تولیت ساخت فضاهای آموزشی را برعهده دارد و فضاهای آموزشی و مدارس را برای آینده ایران اسلامی و دانش آموزان در کشور می سازد.

وی با بیان اینکه این همایش با هدف تحقق راهکارهایی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش بینی شده در ۱۰ دوره گذشته برگزار شده است افزود: برنامه زیر نظام تامین فضا تجهیزات و فناوری به عنوان یکی از برنامه های شش گانه سند تحول یکی از کلید واژه های اساسی است. رفتن به سمت معماری با رویکرد فرایندی نوآورانه و تحولگرا است فضایی که بتواند چند بعدی به نیازمندی های مورد نیاز دانش آموزان پاسخ دهد و یک فضای پاسخگو برای دانش آموزان ایجاد کند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تلاش شده در وزارت آموزش و پرورش و در سازمان نوسازی به اقتضائات بومی محلی و معماری ایرانی اسلامی را دنبال کنیم ادامه داد: این نمایشگاه گوشه ای از نیازمندیها و قاعده هایی است که برای اجرا و عملیات کردن آن تلاش شده است.

عبداللهی به شعار دولت چهاردهم در حوزه نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: این همایش همچنان که در فراخوان آن در نیمه اول سال جاری به آن تاکید شد در نیمه دوم سال تلاش شد که الگوهای اساسی و پایه ای برای تحقق مبانی و چارچوب های مربوط به حوزه نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی را پیش ببرد و به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه در فراخوان همایش در هشت بخش آثار و مدارس و فضاهای طراحی شده خواسته شد از جمله بخش طراحی حرفه ای و بخش دانشجویی که آثار ارسال شد گفت: بحث مستند نگاری نقادانه از دید گوشه ها و افق های موفق و ناموفق در حوزه معماری یکی از بحث های جدیست؛ در حوزه نوسازی مدارس و در این همایش نقدهایی به معماری و ساخت فضای آموزشی وجود دارد که در گردهمایی های علمی به آن ها می پردازیم و سعی می کنیم در افق پیش رو تا آنجایی که امکان پذیر است مشکلات ساخت فضای آموزشی را که از منظر معماری وجود دارد را رفع و رجوع کنیم.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور  به بحث عکاسی نیز اشاره کرد که به این دوره اضافه شده و ادامه داد: عکاسی هایی که از فضای آموزشی به این موضوع پرداخته اند و بحث های گرافیک و هنرهای تجسمی جزو محورهایی است که در این حوزه همایش به آن ها پرداخته شده است.

عبداللهی با بیان اینکه بعد از مسکن پرتکرارترین و متکثرترین فضای عمومی که در کشور ساخته می شود مدرسه است گفت: ۹۸ هزار مدرسه دولتی و ۱۵ میلیون دانش آموز و ۵۴۰ هزار کلاس در کشور وجود دارد که تلاش شده خروجی و دستاوردهای نمایشگاه ها در آن ها دنبال و اجرا شود.

وی با بیان اینکه ۴۲۴ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است افزود: داوری و ارزیابی کارها انجام شد و۳۱۳ اثر به فرایند داوری وارد شد که در نمایشگاه به آن پرداخته شده است. آنچه در همایش و نمایشگاه گفته می شود در زمین اجرا می شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: حوزه خیرین مدرسه ساز بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور را می سازند. آنچه در این همایش تبدیل به نقشه می شود اجرایی خواهد شد. از مجموع ۴۴۸ اثری که در ۱۰ دوره گذشته به این همایش رسیده بیش از ۱۶۸ مدرسه محصول تفکر معماران در جامعه حرفه ای دانشجویی و ادارات کل نوسازی مدارس کشور شکل اجرا گرفته و کار به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا