مجله ورزشی

بزرگترین خصوصی‌سازی تاریخ کشور هفته بعد نهایی می‌شود

خانه داری:

وزیر اقتصاد از اتمام بزرگترین خصوصی سازی کشور در هفته آینده خبر داد: واگذاری بلوک 12 درصدی هلدینگ خلیج فارس با صلاحیت و بر اساس رقابت با قیمتی 32 درصد بالاتر از قیمت پایه انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در سومین نشست وزیر اقتصاد و دارایی با کارشناسان و اساتید ممتاز دانشگاهی پیرامون بررسی نحوه واگذاری سهام دولتی سایپا و ایران. شرکت خودروسازی خودرو با بیان اینکه وزارت اقتصاد و وزارت اقتصاد به منظور نهایی کردن مدل خصوصی سازی دو خودروساز جلساتی را برگزار کردند، افزود: با برگزاری 3 نشست نخبگان در دانشگاه های شریف، علامه طباطبایی و امیرکبیر موافقت شد. ، نظر کارشناسان، اندیشکده ها و مدیران بخش های مختلف صنعت را جلب کرده و با دریافت نظرات و پیشنهادات دیگر، تحویل مدل را نهایی کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: همگرایی خوبی وجود داشت و در اکثر راه ها به اجماع کارشناسان رسیدیم. آنچه مهم است این است که همه در مورد نیاز به تغییر مدیریت در جهت کارآمدی بخش خصوصی اجماع جدی و قاطع داشته باشند. همچنین بر لزوم تغییر سیستم اشتباه قیمت گذاری که در صنعت خودرو وجود داشت تاکید شد و به روند شفافیت و رقابت و حذف دلالان و دلالان اشاره شد.

خاندوزی تصریح کرد: در خصوص اصلاح نقش نظارتی وزارت حراست به عنوان سیاست گذار حوزه صنعت در کشور و چشم انداز بلندمدت سیاست صنعتی در خصوص نحوه برخورد با صنعت خودرو و سایر فعالان این حوزه اتفاق نظر وجود دارد. صنعت خودرو بخش پس از تحویل

وی حل مشکل سهام در حوزه مالکیت و مدیریت صنعت خودرو را یکی از مشکلات این صنعت دانست و گفت: این حل سهام باید در اولویت قرار گیرد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: وزارت حراست در هفته های آینده قصد دارد مدل نهایی پیشنهادی خود را برای واگذاری سهام دولتی خودروسازان نهایی کند، بنابراین مرحله واگذاری سهام دولتی در خودروسازان راه طولانی را طی خواهد کرد. چشم انداز، تخصصی، بلندمدت و توجه به سرنوشت این شرکت ها و این صنعت که در دولت سیزدهم شاهد برخی بازنگری ها و بازگشت ها و معکوس شدن پروژه های قبلی نباشیم.

خاندوزی افزود: بر اساس دستور رئیس سازمان خصوصی سازی طی هفته های آتی سهام بیمه ای خودروسازان با سایر سهام دولت که در مرحله واگذاری فوری موجود نیست جایگزین می شود و سهام بیمه ای خواهد شد. آزاد می شود و جلودار نمی شود.

وی به واگذاری 12 درصد سهام هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و افزود: در قانون بودجه امسال 70 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام دولت دیده شد که مهم ترین و ارزشمندترین قسمت آن مربوط به امور مالی بود. بلوک 12 درصدی هلدینگ خلیج فارس که معامله آن به صورت رقابتی با خریدار واجد شرایط انجام شد.

وی تاکید کرد: سهم نقدی آن که حدود 30 هزار میلیارد تومان است دیروز و امروز اعطا شد و در شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شد و هفته آینده که این مبلغ فراهم شود، معامله قطعی می شود و بزرگترین واگذاری و خصوصی سازی در سال 96 خواهد بود. کشور . تاریخ کشور این بار قیمت را نسبت به رقابت و 32 درصد بالاتر از قیمت پایه هفته آینده نهایی می کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا