کسب و کار ایرانیمجله فرهنگ

بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم های ترسناک ۲۰۲۲ کمتر از سال گذشته، فیلم‌های شاخصی داشت و خبری از یک شاهکار به گوش نرسید. البته فیلم ‌های ترسناک ۲۰۲۲ در جشنواره‌های معتبر متفاوتی اکران شدند اما هیچ کدام تبدیل به یک پدیده‌ی هنری نشدند. بی‌تردید یکی از مهم‌ترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۲، فیلم جنایات آینده اثر کارگردان سرشناس کانادایی یعنی دیوید کرانبرگ بود که حسابی بین مخاطبان سر و صدا به کرد. این فیلم منتقدان خود را به دو دسته‌ی موافق و مخالف تقسیم کرد. در این بخش از نگاهی به فیلم های ترسناک ۲۰۲۲ که ارزش تماشا دارند، خواهیم داشت. با ما همراه باشید. در ادامه فیلم خارجی با چاشنی وحشت به شما تقدیم می گردد.

لیستی از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۲

 فیلم ترسناک هالووین به پایان می‌رسد

مجموعه هالووین یکی از طولانی و محبوب‌ترین سری فیلم‌های ترسناک تاریخ محسوب می‌شود؛ جدیدترین قسمت این مجموعه در سال گذشته منتشر شد که یکی از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. افسانه‌ی هالووین و قاتل نقاب‌دارش به یکی از کلیشه‌ای‌ترین تصاویر فیلم های ترسناک تبدیل شده است. از زمانی که جان کارپنتر در سال ۱۹۷۸ این قاتل را به سینمای هالیوود تقدیم کرد؛ علاوه بر ماندگاری به یک الگو برای فیلم‌های ترسناک نیز تبدیل شده است.

بهترین فیلم های ترسناک 2022

 فیلم ترسناک پرستار بچه ۲۰۲۲

فیلم پرستار خوب اولین اثر ترسناک به شمار می‌رود که توانست جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره ساندنس را از آن دریافت می‌کند. از سوی دیگر، نیکیاتو جوسو دومین فیلمساز سیاه پوست بود که موفق به دریافت این جایزه شد. همانطور که از نام آن پیدا است داستان درخصوص بچه‌ایس به نام آیشا است که یک مهاجر به شمار می‌رود. او به نیویورک آمده تا زندگی جدیدی را رقم بزند. در همین حین با زندگی شخصی دست و پنجه نرم می‌کند. در این میان او باید از کودک یک خانواده سطح بالا نیز مراقبت نماید. به تدریج او با یک حقیقت پنهانی مواجه می‌شود که باید با آن به مقابله بپردازد؛ حقیقتی که ممکن است زندگی او و اطرافیانش را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پرستار خوب یکی از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۲ به شمار می‌رود؛ امتیاز این فیلم در سایت IMDb 5.2 است.

در طی سال‌های اخیر، عادت کرده بودیم که فیلم‌های غیرآمریکایی در ژانر وحشت بسیار غافل‌گیرانه عمل کند و آثاری را تولید کنند که با در نظر گرفتن نوآورهای جذاب به یک فیلم هیجان‌انگیز تبدیل شوند. اما سیستم فیلم‌سازی هیچ کشوری مانند آمریکا در برهم زدن کلیشه‌ها عمل نمی‌کند. البته فیلم‌های این ژانر به دلیل برخورداری از بودجه‌ی پایین، کمتر کارگرداننان آمریکایی را تحت فشار قرار می‌دهند. در ابتدای داستان یک دختر روستایی ساده در قرن ۲۱ در مقدونیه سکونت دارد.

این دختر توسط یک جادوگر از زندگی آرام به یک زندگی پر چالش کوچ می‌کند. این جادوگر پس از آن که این دختر جوان را به یک تغییر شکا دهنده تبدیل می‌کند، او را به حال خود می‌گذارد. زمانی که این دختر آرام برای نخستین‌بار روی زمین به کنجکاوی می‌پردازد؛ چیزهای جدیدی درخصوص انسانیت، عشق و از دست دادن می‌آموزد. از آن‌جایی که جادوگر در حال تماشای این دختر جوان است به شدت به او حسادت می‎‌کند و هر لحظه ممکن است این خشم، دنیای این دختر را نابود کند.

 فیلم ترسناک Fresh

در این قسمت از بهترین فیلن های ترسناک ۲۰۲۲ نگاهی به داستان نوآ خواهیم داشت که در یک فروشگاه مواد غذایی با پسری به نام استیو آشنا می‌شود. با توجه به اینکه نوآ قصد دارد با فردی وارد رابطه شود و از روش‌های دیگر پشیمان شده است؛ تصمیم می‌گیرد شماره‌ی خود را به او بدهد. نوآ پس از قرار اول حسابی جذب استیو می‌شود و بلافاصله دعوت او به یک پیک‌نیک آخر هفته را می‌پذیرد. اما در ادامه‌ی داستان او متوجه می‌شود که معشوقه‌اش دارای تمایلات عجیب و غریبی است که از او پنهان کرده است. این فیلم توانست توجه بسیاری از منتقدان را به سوی خود جلب کند و امتیازات بالایی کسب کند. همچنین در پلتفرم‌های متفاوت، رتبه‌ی دوم در فهرست فیلم های ترسناک ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

 فیلم جیغ (Scream 2022) ؛ از لیست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲

یکی از عناوینی که در فهرست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲ قرار می‌گیرد، فیلم جیغ 2022 است که در واقع پنجمین قسمت از سری فیلم‌های جیغ محسوب می‌شود. این برترین فیلم ترسناک 2022 ادامه مستقیم فیلم Scream 4 محصول سال 2011 است و اولین قسمت این مجموعه محسوب می‌شود که توسط وس کریون (Wes Craven) کارگردانی نشده است. فیلمبرداری فیلم جیغ 5 بین سپتامبر تا نوامبر 2020 انجام شد و داستان سم کارپنتر را روایت می‌کند که در پی مرگ خواهرش به دست شخصی به نام‌ گوست فیس (شخصی با ماسک روح) به وودزبورو بازمی‌گردد تا قاتل را پیدا کند.

 فیلم پرستار بچه (Nanny) ؛ از ترسناک ترین فیلمهای ۲۰۲۲

یکی دیگر از ترسناک ترین فیلم های جهان در سال ۲۰۲۲ فیلم آمریکایی Nanny است. داستان این عنوان از فهرست ترسناک ترین فیلمهای ۲۰۲۲ درباره یک پرستار بچه است که به آمریکا مهاجرت کرده و سعی دارد در نیویورک زندگی تازه‌ای را شروع کند.

بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲ جوجه کشی (Hatching)

فیلم فنلاندی جوجه کشی از ترسناک ترین فیلمهای ۲۰۲۲ است که در ژانر وحشت جسمانی (Body horror) ساخته شده است. داستان این عنوان از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲ درباره یک دختر 12 ساله‌ی ژیمناست به نام تینجا است که همواره سعی دارد مادرش را راضی کند؛ مادری که تصویری بی نقص از خانواده‌اش را روی بلاگ معروفش با دیگران به اشتراک می‌گذارد و روی این موضوع وسواس شدیدی دارد.

 بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲ حبس شده (Shut In)

حبس شده یکی دیگر از آثار لیست برترین فیلم ترسناک 2022 اکران شده به کارگردانی دی. جی کاروسو و محصول آمریکا است. این فیلم در پلتفرم The Daily Wire اکران شد و توانست امتیاز 60 درصد راتن تومیتوز را کسب کند. داستان این فیلم ترسناک 2022 درباره مادری مجرد است که نامزد سابقش قصد آزار او را دارد. زن باید تمام تلاش خود برای محافظت از دو فرزند کوچک خود انجام دهد.

 فیلم کسانی که راه می‌ روند (Those Who Walk Away) ؛ از بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲

یکی دیگر از فیلم های وحشتناک۲۰۲۲ که می‌تواند عنوان دلهره آور ترین فیلم 2022 را بگیرد، فیلم آمریکایی Those Who Walk Away است که در اوج دوران کرونا ساخته شده. داستان این عنوان از فهرست ترسناک ترین فیلمهای ۲۰۲۲ درباره تعرض جنسی و کنار آمدن با آن است.

 فیلم کشتار با اره برقی تگزاس (Texas Chainsaw Massacre)

فیلم اسلشرفیلم کشتار با اره برقی در تگزاس نیز در فهرست فیلمهای ژانر وحشت 2022 قرار می‌گیرد. این اثر در ادامه فیلم The Texas Chain Saw Massacre محصول سال 1974 ساخته شده و نهمین قسمت در این مجموعه فیلم محسوب می‌شود. داستان این فیلم فوق ترسناک 2022 درباره دختری به نام ملودی است که به همراه خواهرش لیلا و دوستانشان دانته و روث برای راه اندازی یک کسب و کار به شهری دورافتاده می‌روند. اما رویای آنها خیلی زود تبدیل به کابوسی وحشتناک می‌شود.

 فیلم استدیو 666 (Studio 666) ؛ از ترسناک ترین فیلمهای ۲۰۲۲

برترین فیلم ترسناک 2022 استودیو 666 با ترکیب ژانر کمدی ساخته شده که اولین فیلم غیرمستند با حضور گروه موسیقی Foo Fighters است. این عنوان در واقع آخرین فیلم تیلور هاوکینز (Taylor Hawkins) بازیگر و موسیقیدان آمریکایی در سینماست؛ چراکه وی یک ماه بعد از اکران فیلم درگذشت. داستان این اثر از فیلمهای ژانر وحشت 2022 جدید در سال 1993 می‌گذرد و درباره خواننده اصلی یک گروه موسیقی راک است.

 فیلم تازه (Fresh) ؛ از فیلم های ترسناک 2022

فیلم تازه نیز در میان بهترین فیلمهای ژانر وحشت 2022 قرار می‌گیرد. داستان این اثر درباره زنی است که با مردی جذاب وارد رابطه می‌شود، اما کم کم به ذات وحشتناک او پی می‌برد. این فیلم ترسناک جذاب و جدید در ژانویه 2022 در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و چند ماه بعد از پلتفرم Hulu عرضه شد و نمرات خوبی گرفت.

فیلم Prey

این فیلم ما را به کشور کومانچ حدودا ۳۰۰ سال پیش دعوت می‌کند تا داستان نارو را برای مخاطب خود تعریف کند. داستان یک مبارز ماهر که در سایه‌ی شکارچیان افسانه‌ای در دشت‌ها بزرگ شده است. هنگامی که خطر اردوگاه را تهدید می‌کند، او تصمیم می‌گیرد تا برای محافظت از مردم وارد عمل شود. او یک شکار سخت را در نظر دارد، یک شکارچی تکامل یافته که به فجیع‌ترین حالت ممکن افراد را می‌کشد. این فیلم حسابی مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است. درواقع منتقدان صحنه‌های اکشن، بازی هنرمندان، فیلم‌برداری، کارگردانی و غیره را مورد تحسین قرار دادند.

فیلم بد حرف نزن

فیلم بد حرف نزن درباره‌ی یک خانواده دانمارکی است که برای ملاقات و بازدید به خانه یک خانواده‌ی هلندی می‌روند که در تعطیلات با آن‌ها آشنا شده بودند. این آخر هفته قرار بود به یک خوشگذرانی تبدیل شود اما جور دیگری رقم خورد. خصوصا زمانی که میزبانان تصمیم می‌گیرند مهمانان خود را مورد آزمایش قرار بدهند و در مقابل دانمارکی‌ها در تلاش هستند تا مودب بمانند.

این فیلم سینمایی موفق شد جایزه بهترین کارگردانی انتخابی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های فوق‌العاده بوچئون را از آن خود کند. گفتنی است که فیلم بد حرف نزن در بخش نگارش فیلم‌نامه، سبک کارگردانی و هنرنمایی جذاب بازیگران خود حسابی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. البته گفتنی است با وجو نظرات مثبت منتقدان این فیلم چندان مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت.

فیلم ترسناک  ۲۰۲۲ Smile

باید بگم بعد از تماشای این فیلم، دیگر هیچ‌چیز مثل قبل نخواهد بود؛ حتی لبخند یک رهگذر. دکتر رز کوتر یک روانپزشک دلسوز است که برای مدت طولانی، سخت مشغول کار کردن است تا بتواند از این طریق آسیب‌های دوران کودکی خود را به فراموشی بسپارد. این دکتر مدت زیادی است تا آسیب‌پذیرترین اعضای جامعه را درمان کند. در این میان با یک پرونده‌ی گیج‌کننده و معمایی روبه‌رو می‌شود.

پرونده‌ی لورا دارای ماجرای متفاوتی است که به هیچ‌وجدر دوران پسا کرونا، که البته هنوز هم مشخص نیست که شر این ویروس تمام و کمال از سر بشر کم شده است یا نه، ترساندن مخاطبانی که خود با ویروسی آخر الزمانی در واقعیت دست و پنجه نرم کردند دیگر کار ساده‌ای نیست. اما در میان فیلم های ترسناک ۲۰۲۲، آثاری دیده می‌شوند که به خوبی وضعیت امروز جهان را شناسایی کرده و دقیق‌ترین نقاط ترسناک بشر امروز را هدف گرفتند.

دکمه بازگشت به بالا