تاکید استاندار خوزستان بر تامین اقلام اساسی موردنیاز در ایام محرم و صفر

تاکید استاندار خوزستان بر تامین اقلام اساسی موردنیاز در ایام محرم و صفر

کندوج/خوزستان استاندار خوزستان بر ضرورت تامین اقلام اساسی مورد نیاز هیات های عزاداری و مردمی در ماه های محرم و صفر تاکید کرد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز ۲۰ تیرماه در نشست تنظیم بازار استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مردم خوزستان مردمی ولایی و امام حسینی هستند و در همه مراسم حضور دارند. بنابراین وظیفه داریم که اقلام مورد نیاز را تهیه کنیم.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده اقلامی مانند شکر، برنج، روغن و گوشت و مرغ و سایر نیازهای هیات‌های عزاداری و مردمی حتما به گونه‌ای تامین می‌شود تا مشکلی پیش نیاید و این اقلام افزایش قیمت نداشته باشند.

به گزارش کندوج، حسینی محراب ادامه داد: طبیعتاً طبق ذخایر اعلام شده اقلام اساسی، در تامین این اقلام طی دو ماه محرم و صفر بدون مشکل خواهیم بود.

وی در خصوص مرغداران و قطع برق آن‌ها، عنوان کرد: با اتحادیه مرغداران، فرمانداران و شرکت برق تماس گرفته و مشخص شد که خوشبختانه قطعی برق نداشتند. تنها برخی مواقع در پی وقوع حادثه یا سوختن ترانس برق، قطعی یک تا دو ساعته در برخی مرغداری‌ها پیش آمده بود.

حسینی محراب اضافه کرد: با توجه به جوجه‌ریزی، به مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز تاکید شد که برق مرغداری‌ها به هیچ وجه قطع نشود تا منجر به تلفات در این واحدها نشود.

استاندار خوزستان در خصوص افزایش قیمت سیمان استان، گفت: گفته می‌شد که یکی از علل افزایش قیمت سیمان در استان مربوط به قطع برق کارخانه سیمان است. شروع طرح تابستانه شرکت برق سبب خاموشی در کارخانجات شده و این مساله منجر به افزایش قیمت سیمان شد. در این زمینه مقرر شد جلسه‎ای برگزار شود تا هیچ ضربه‌ای به تولید سیمان وارد نشود.

وی در خصوص گزارشات تعزیرات عنوان کرد: در خصوص بازرسی‌های کیفی انجام شده از سطح توزیع کنندگان کلان گزارش خوبی از سوی شورای اصناف ارایه شد و نظارت و کنترل بر توزیع کننده منجر به کاهش قیمت بازار می شود.

حسینی محراب در خصوص تورم خردادماه گفت: در خردادماه، خوزستان از نظر تورم جزو چهار استان پایین کشور بود و از نظر تورم جزو پایین ترین سطح بود که نشان می دهد بازار استان فعال است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا