مجله بانوان

تجاری‌سازی صنایع‌دستی در شهرهای مقصد گردشگران خارجی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، روح الله حسین زاده در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه محصولات صنعت خلاق (ایران من) که در موزه ملی ایران پارک قیطریه برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه با محوریت هنرمندان و صنایع دستی برپا شده است. فعالان و امید به دیدن. ما باید از این بستر بهتر حمایت کنیم زیرا صنعت صنایع دستی بسیار مهم است و ما به دنبال توسعه و حمایت از این صنعت در وزارت آموزش و پرورش، گردشگری و صنایع دستی هستیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه گردشگری و گردشگری ایران افزود: در دنیای امروز در صنایع دستی هویت و هویت داریم و در حالی که کشورهای دنیا به دنبال بازاریابی صنایع دستی هستند، از این امر غافل شده ایم. ” داخل کشور است، اما انتظار داریم در دولت سیزدهم این جریان پرورش یابد و راه اندازی شود.

کار دستی و ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار

آزیتا همتایان، رئیس دفتر تشکل های حمایت از مشاغل خانگی نیز در این مراسم گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم رویکرد این دفتر یک رویکرد تحول آفرین است و ما به دنبال این هستیم که دفتر آ. نقش مهمتری داشت و برای این منظور نقشه راه را تصمیم گرفتیم.”

وی افزود: به همین دلیل به سمت سهولت کسب و کار رفتیم و خوشبختانه از رشد خوبی برخوردار هستیم. در حال حاضر 516 دوره در زمینه مشاغل خانگی داریم که در این میان رشته های صنایع دستی یکی از موضوعات مهمی است که به خوبی به آن پرداخته ایم.

همتایان اضافه کرد: یکی از اهدافی که دنبال می کنیم اشتغالزایی برای مدیران زن خانوار است و در این راستا به دنبال این هستیم که با برگزاری بازار فروش به توسعه کسب و کار مدیران زن کمک کنیم.

اولین نمایشگاه محصولات صنعت خلاق با عنوان «ایران من» امروز شنبه ۱۴ شهریورماه در پارک قیطریه تهران به طور رسمی افتتاح شد. این نمایشگاه از ساعت 17 الی 23 میزبان علاقه مندان به صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات بود.

دکمه بازگشت به بالا