مجله علمی و سلامت

تراشه‌ای که بیماری روانی کشنده را تشخیص می‌دهد!

طبق گزارشی که روز سه شنبه توسط Labiotech.eu منتشر شد، این مکعب های سه بعدی به تجسم ساختارهای پیچیده مانند مغز انسان کمک می کنند.

بیشتر بخوانید:

افشاگری آذری جهرمی از مشکلات سرعت اینترنت بین المللی ایران

گروه خونی شما برای چه بیماری هایی ایمن است؟

شرکت سوئیسی “3Brain” اعلام کرد که درک نحوه تشکیل اندام ها و نحوه رفتار سلول های آنها برای یافتن علل و درمان اختلالات رشد و همچنین درک برخی بیماری ها ضروری است.

3Brain با مرکز سوئیس برای الکترونیک و میکروتکنولوژی (CSEM) برای توسعه این فناوری سه بعدی همکاری کرد.

3Brain یک شرکت سوئیسی است که بر توسعه درمان های نسل بعدی برای درمان بیماری های مغزی متمرکز است و CSEM یک سازمان تحقیقاتی و فناوری غیرانتفاعی خصوصی سوئیسی با بیش از 35 سال تجربه در توسعه عمیق فناوری است.

3Brain ادعا می کند که فناوری آن می تواند به طور همزمان به هزاران سلول متصل شود و سیگنال های بیولوژیکی را با سرعت 20000 فریم در ثانیه در یک آرایه پیکسلی فضایی پردازش کند. این شرکت همچنین گفت که رابط‌های الکترونیکی سلولی مانند تکه‌ها و آرایه‌های چند الکترودی با چگالی بالا به دو بعد محدود می‌شوند و هنگام اندازه‌گیری سیستم‌های مدل سه‌بعدی مانند مغز یا بافت‌های ارگانیک از محدودیت‌های زیادی رنج می‌برند. برای غلبه بر این چالش ها، 3Brain تلاش کرد تا یک رابط الکترونیکی سلولی مبتنی بر فناوری نیمه هادی اکسید فلزی تکمیلی ایجاد کند.

ریزتراشه سه بعدی CMOS (به نام Accura-3D) مجهز به الکترودهای حسگر طلا است که به هزاران میکروسوزن پوشش داده شده با پلیمرهای زیستی متصل شده است.

مائورو گاندولفو، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران 3Brain، گفت: «آنچه ما واقعاً می‌خواهیم این است که دانشمندان را توانمند کنیم تا سؤالات بیولوژیکی جدیدی بپرسند که تاکنون غیرممکن بوده است.

رابط های الکترونیکی سلولی ما مفهوم تصویربرداری عملکردی بدون نور را گسترش می دهند، همه بدون نیاز به نشانگرهای بیولوژیکی، پروتئین های فلورسنت، یا دستکاری ژنتیکی سیستم های سلولی. با Accura-3D، ما یک راه حل درجه یک ایجاد کرده ایم که می تواند مستقیماً به معماری پیچیده بافت مغز سه بعدی و بافت ارگانیک دسترسی داشته باشد.

این شرکت اعلام کرد بسیاری از بیماری های روانی از جمله صرع و آلزایمر را می توان به راحتی با این ریزتراشه جدید تشخیص داد.

227

دکمه بازگشت به بالا