کسب و کار ایرانیمجله عمومی

تعویض سوپاپ بای پس پکیج ایران رادیاتور

بای پس پکیج دیواری چیست؟

بای پس پکیج دیواری یکی از قطعات بسیار مفید و پرکاربرد است که به منظور جلوگیری از سوختن پمپ دستگاه و کم آبی آن، مورد استفاده قرار می گیرد. وجود این قطعه در پکیج، می تواند در میزان بازدهی و عملکرد دستگاه تاثیر مثبتی داشته باشد. در واقع این قطعه از بروز فشار بر روی پمپ پکیج جلوگیری می کند.

در این رابطه به منظور بالابردن سطح آگاهی خود از نحوه عملکرد پکیج های دیواری می توانید مطالبی مانند آموزش تعویض و تعمیر و همچنین اطلاعات کافی در مورد را که برای شما بیان کرده ایم، را مطالعه کنید. با ما در اوستا پکیج همراه باشید.

کاربرد و نحوه عملکرد بای پس در پکیج دیواری

در پکیج های دیواری گاهی به دلیل وجود رسوب در مسیر گردش آب، لوله ها و سایر اجزای داخل رادیاتور دچار انسداد آسیب می شوند. علاوه بر این برخی مواقع به دلیل کاهش فشار آب در مسیر لوله های رادیاتور، آب داغ نمی تواند به راحتی در مسیر لوله ها گردش داشته باشد. بنابراین مقدار آبی که در رادیاتورها جریان دارد، بسیار کم بوده و این موضوع موجب بروز آسیب و خرابی در پمپ پکیج می شود.

این مشکلات با کاربرد بای پس پکیج دیواری قابل حل است. وجود این قطعه در پکیج باعث می شود تا آب داغ قبل از حرکت به سمت رادیاتورها، با استفاده از یک لوله انشعابی به سمت ورودی پمپ جریان داشته باشد. بر روی لوله انشعابی که به پمپ متصل می گردد، یک شیر یک طرفه نصب می شود.

عملکرد این شیر یک طرفه مانند خیابان یک طرفه است. به این صورت که آب را از مسیر رفت به برگشت منتقل می کند. در حالی که اجازه عبور آب گرمایشی از مسیر برگشت به رفت را نمی دهد.

با وجود بای پس در صورتی که مسیر رفت جریان آب گرمایشی، دچار انسداد یا افت فشار شود، آب گرم از مسیر لوله انشعابی موجود در بای پس حرکت خود را ادامه می دهد و به پمپ وارد می شود. بنابراین آب در این مسیر به صورت مرتب به گردش در می آید. اگر پکیج دچار افت فشار شود، بای پس می تواند در حدود 350 لیتر آب را در مدت زمان یک ساعت از خود عبور دهد.

بیشتر بخوانید:

نحوه عملکرد بای پس

عملکرد بای پس پکیج دیواری

شیر یک طرفه موجود در سیستم بای پس پکیج دیواری بایستی متناسب با قدرت پمپ این دستگاه انتخاب شود. در واقع شیر یک طرفه بایستی با تغییر میزان قدرت پمپ، تغییر کند. چرا که عدم وجود تناسب میان پمپ و شیر یک طرفه باعث ایجاد مشکل و کاهش بازدهی پکیج می شود.

برای مثال اگر قدرت پمپ بالا باشد و توان شیر یک طرفه کمتر از قدرت پمپ باشد، آب به جای آن که به سمت رادیاتورها جریان داشته باشد، به صورت مرتب از مسیر بای پس عبور می کند. بنابراین این موضوع می تواند عملکرد پکیج دیواری را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بای پس پکیج دیواری در بین مسیر رفت و برگشت مدار گرمایشی و در قسمت زیر پمپ قرار می گیرد. در واقع این قطعه در زمان انسداد مسیر گرمایشی پکیج، به منظور جلوگیری از پمپ یک مدار فرعی و اضطراری را باز می کند. عملکرد مدار بای پس به صورت مکانیکی بوده و این مدار با استفاده از اختلاف فشاری که در دو سوپاپ ایجاد می شود، فعالیت خود را آغاز می کند.

اجزای تشکیل دهنده بای پس

در سیستم بای پس پکیج دیواری، یک شیر وجود دارد که می توان از آن در مسیر لوله کشی سیستم حرارتی استفاده نمود. شیر موجود در سیستم بای پس معمولا از نوع اتوماتیک بوده و در عملکرد بهینه پکیج و رسوب زدایی آن، نقش تعیین کننده ای دارد.

شیر بای پس در بین پکیج و رادیاتور و در واقع در سیستم حرارتی قرار می گیرد. همچنین می توان به این نکته در کاربرد شیر بای پس نیز اشاره کرد که این قطعه جریان حداقلی آب عبوری از پکیج را ثابت نگه می دارد و فشار آب چرخشی را در زمان بسته بودن همه شیرآلات محدود می کند. علاوه بر این میزان جریان آب را بر اساس فشار آن، در چرخه گرمایشی کنترل می نماید.

اجزای تشکیل دهنده بای پس

علاوه بر شیر، فنر قطعه دیگری در سیستم بای پس پکیج دیواری می باشد. فنر در این سیستم نقش تعیین کننده ای در عملکرد مناسب قطعه بای پس و جلوگیری از افت فشار گرمایشی در پکیج دارد. فرسودگی موجود در فنر که به دلیل وجود رسوب در دریچه آب ایجاد می شود، باعث ایجاد مشکل در تامین گرما مناسب در محیط می گردد.

نحوه تعویض و تعمیر بای پس پکیج دیواری

یکی از نکاتی که در سرویس و تعمیر پکیج دیواری بایستی مورد توجه ویژه ای قرار گیرد، قطعه بای پس پکیج دیواری است. برای انجام عملیات سرویس و تعمیر بایستی عملکرد قطعه بای پس را مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود مشکل آن را تعویض نمود.

در واقع بسیاری از پکیج ها با کارکرد مداوم و در گذر زمان دچار فرسودگی و یا رسوب در قطعات خود می شوند. یکی از مواردی که به منظور جلوگیری از تعویض زود هنگام این قطعه بایستی به آن دقت شود، فیلتر رسوب گیر پکیج و تعویض آن در زمان مناسب است.

قطعه بای پس پکیج دیواری زمانی به تعمیر یا تعویض نیاز دارد که علائمی از خرابی در آن وجود داشته باشد. در صورت وجود این علائم، بای پس آسیب دیده و بایستی برای تعمیر آن از یک مجموعه حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک گرفت.

چرا که تعمیر این قطعه نیاز به مهارت های ویژه ای دارد و دستکاری پکیج توسط افراد نابلد باعث می شود تا آسیب موجود در پکیج بیشتر شود. تعمیر یا تعویض به موقع و زود هنگام قطعه بای پس پکیج دیواری می تواند باعث عملکرد و بازدهی بهتر این دستگاه شود.

تعویض و تعمیر بای پس

برای تعویض و تعمیر این قطعه بایستی دقت داشت که قبل از باز کردن چند راهه در پکیج و خارج کردن بای پس، آب موجود در مدار گرمایشی دستگاه به صورت کامل تخلیه شده باشد. برای خارج کردن این قطعه و شیر آن بایستی به مدل و برند پکیج نیز توجه داشت.

علاوه بر بای پس، در تعمیر و تعویض سیستم بای پس بایستی به شیر آن نیز توجه کرده و آن را مورد تست و بررسی قرار داد. در صورتی که آسیب یا مشکلی در شیر بای پس وجود داشت، این قطعه باید تعویض گردد. به منظور عملکرد بهتر شیر جدید، هنگام تعویض باید اورینگ شیر جدید را با ماده ای به نام گریس سیلیکون آغشته نمود.

تعمیر بای پس پکیج دیواری

در هنگام تعویض شیر بای پس پکیج دیواری بایستی توجه داشت که در مسیر مدار رادیاتورها رسوب یا گرفتگی وجود نداشته باشد. چرا که در صورت وجود رسوب در مدار گرمایشی پکیج، شیر بای پس، بعد از مدت زمان کوتاهی دوباره خراب میشود و نیاز به تعویض دارد.

برای تعمیر پکیج دیواری بایستی به شیر یک طرفه در این دستگاه نیز دقت داشت. این شیر در مسیر آب گرم بسته می شود و پس از تست و وجود آسیب در آن، باید تعویض گردد. شیر یک طرفه با شیر بای پس متفاوت است.

بررسی علائم خرابی در بای پس پکیج دیواری

برای جلوگیری از ایجاد مشکلات ناشی از خرابی بای پس، می توان با علائم وجود مشکل در این قطعه مهم آشنا شد. همچنین آشنایی با این علائم می تواند از بروز آسیب های بیشتر در پکیج جلوگیری کند.

یکی از این علائم زمانی است که پکیج نمی تواند آب گرم مصرفی را تا حد مطلوب گرم کند. در واقع در این زمان پکیج روشن می شود و آب را گرم می کند اما گرمای آب در حد کافی نیست. در این صورت گرم نشدن آب پکیج با میزان مطلوب می تواند به دلیل خرابی در قطعه بای پس پکیج دیواری باشد و بایستی آن را مورد بررسی و تست قرار داد.

علائم خرابی بای پس پکیج دیواری

مواردی که باعث خرابی بای پس پکیج دیواری می شود!

گاهی در انواع تک مبدل پکیج، باز ماندن سوپاپ می تواند باعث خرابی و مشکل در پکیج شود. علامت وجود این خرابی در پکیج این است که میزان و مقدار آب گرم مصرفی مناسب می باشد اما سیستم گرمایشی پکیج دیواری به خوبی کار نمی کند.

یکی دیگر از علائم خرابی در سیستم بای پس پکیج دیواری، عدم وجود گرمای مطلوب در رادیاتورها با وجود عملکرد صحیح سیستم گرمایشی است. این مشکل می تواند به دلیل خرابی و وجود مشکل در فنر بای پس باشد. در واقع در این مورد فنر موجود بای پس به دلیل ازدیاد رسوبات در آن از بین رفته است.

در برخی دیگر از موارد دمای آب مصرفی کم است، اما مدار گرمایشی پکیج دمای مناسبی دارد. وجود این مشکل می تواند به دلیل خرابی در سوپاپ بای پس در نوع دو مبدله پکیج دیواری باشد.

دیگر عوامل خرابی بای پس:

فنر بای پس از قطعاتی است که می تواند یکی از علامت های خرابی بای پس پکیج دیواری باشد. چرا که وجود فرسودگی در آن باعث می شود تا پکیج در عین کارکرد عادی، گرمایش مطلوبی نداشته باشد. برای حل این مشکل بایستی رسوبات موجود در دریچه آب را تمیز نموده و از رسوب گیر در این قسمت استفاده کرد. سالم بودن فنر بای پس تاثیر فراوانی در عملکرد صحیح پکیج دیواری و ایجاد هوایی مطبوع در محل تاثیر زیادی دارد.

علاوه بر این استفاده از بای پس در پکیج می تواند تاثیر مستقیمی و غیر مستقیمی در عملکرد و سایر اجزای پکیج داشته باشد. بنابراین بررسی، تعمیر و تعویض این قطعه باعث عملکرد و بازدهی بیشتر پکیج در جریان سازی هوای گرم و آب مصرفی ساختمان دارد.

کلام آخر

اگر در پکیج های دیواری مورد استفاده توسط خود با مشکلاتی مانند انفجاری روشن شدن پکیج مواجه هستید، یا اینکه عملکرد پکیج شما به گونه ‌ای است که با گرم نکردن رادیاتورها توسط پکیج دست و پنجه نرم می کنید، باید از یک مرکز تخصصی نیازهای خود را برای رفع مشکل به وجود آمده دریافت کنید. برای انجام کارهای مربوط به و تعویض بای پس پکیج دیواری و سایر قطعات پکیج های دیواری بایستی از شرکت ها و مجموعه های فعال در این زمینه کمک گرفت. با داشتن کادری مجرب و حرفه ای آماده خدمت رسانی به مشتریان و همشهبای پس پکیج قطعه‌ای کاربردی است که برای جلوگیری از کم آبی دستگاه وسوختن پمپ از آن استفاده می‌شود. در واقع بای پس پکیج برای جبران فشار کم آب و ممانعت از سوختن پمپ در هنگام رسوب گیری لوله‌ها در پکیج تعبیه شده است. در نتیجه سلامت این قطعه در روند و تاثیر بسزایی دارد.

بای پس پکیج در صورت عملکرد مناسب در هنگام گرفتگی لوله‌های پکیج و پایین آمدن سطح فشار آب تحت تاثیر این مشکل از ایجاد فشار بر و خرابی آن جلوگیری می‌کند. این موارد بر اهمیت آشنایی با علائم خرابی بای پس پکیج و تعمیر و تعویض به موقع آن می‌افزاید.

در هنگام بررسی و آشنایی با عملکرد بای پس پکیج مواردی مانند علائم خرابی پای پس پکیج، قیمت تعویض بای پس پکیج و همین طور عملکرد شیر بای پس در پکیج در بین کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب با بررسی ماهیت بای پس پکیج با نحوه عملکرد آن و ارتباطش با   در مدل‌های مختلف آشنا می‎‌شویم.

قطعات تشکیل دهنده‌ی پکیج با عملکرد کاملا وابسته به هم طراحی شده‌اند. در این میان یکی از این وابستگی‌ها را می‌توان در رفتار حفاظتی قطعه بای پس پکیج از پمپ آب پکیج در هنگام واجهه با مشکلاتی مثل گرفتگی رسوب لوله‌های این دستگاه مشاهده نمود.

وظیفه بای پس پکیج ایجاد یک راه میانبر در مسیر لوله‌های آب در پکیج بوده که قبل از رسیدن جریان آب گرم به رادیاتور از آن مسیری به سمت پمپ آب پکیج ایجاد می‌کند. این اتصال از طریق یک انشعاب از لوله آب با ورودی پمپ آب از طریق بای پس پکیج انجام می‌شود. شما عزیزان برای استفاده از گوگل مپ کارمین با ما در ارتباط باشید

بای پس پکیج این توانایی را دارد که در هنگام افت فشار مقدار گرمایش، در مدت زمان یک ساعت حدودا 350 لیتر آب را از خود عبور دهد. این امر به تنهایی بر اهمیت کاربردی بای پس پکیج اشاره دارد. بای پس پکیج از قسمت‌های مختلفی مثل شیر یکطرفه بای پس پکیج تشکیل شده که در هنگام تعویض و تعمیر این قطعه در سرویس پکیج آشنایی با عملکرد آنها بسیار اهمیت دارد

یکی از قطعاتی که در هنگام سرویس پکیج باید وضعیت عملکرد آن به دقت بررسی شود، بای پس پکیج است. در این هنگام در صورت مشاهده علائم و نشانه‌های خرابی که در ادامه در مورد آن صحبت شده است، باید سریعا نسبت به تعویض یا تعمیر این قطعه اقدام شود

برای پیشگیری از اقداماتی مثل تعویض زود به زود و سرویس پکیج در فواصل زمانی کم  و پکیج پیشنهاد می‌شودنیز در گذر زمان با مشکلاتی مثل فرسودگی قطعه بای پس و ضعف در سیستم گرمایشی خود همراه است. بنابراین با درک کاملی از فاکتورهای مختلف پکیج نسبت به نگهداری و سرویس به موقع این دستگاه حساس باشید

در این میان آشنایی با قطعات تشکیل دهنده بای پس پکیج و نحوع عملکرد آنها در تشخیص سریع مشکلات احتمالی این قطعه تاثیر بسزایی دارد. از این رو در این قسمت با نحوه عملکرد دو بخش اصلی بای پس پکیج برای دریافت اطلاعات بیشتر آشنا می‌شویم

در کنار سیستم بای پس پکیج قطعه‌ای به نام شیر بای پس وجود دارد که می توان از آن به تنهایی در مسیرهای لوله کشی سیستم حرارتی پکیج استفاده کرد. بنا به نظر کارشناسی افراد متخصص در این زمینه شیر بای پس پکیج از نوع اتوماتیک بوده و برای تضمین کارایی پکیج در کنار اقداماتی مثل رسوب زدایی پکیج استفاده از این شیر بسیار ضروری است.

در واقع شیر بای پس پکیج قطعه‌ای تعبیه در سیستم حرارتی و قرار گرفته در بین پکیج و رادیاتور می‌باشد. از دیگر موارد کاربردی این قطعه می‌توان به کنترل میزان جریان آب در چرخه گرمایش بر اساس فشار آب اشاره داشت. علاوه بر این دلیل اصلی استفاده از شیر بای پس پکیج ثابت نگه داشتن حداقل جریان آب عبوری از پکیج و محدود کردن فشار آب چرخشی در زمان بسته بودن تمام شیرآلات می‌باشد.

یکی از دلایل عدم تامین گرمای مطلوب علی رغم کارکرد مناسب پکیج فرسوده شدن فنر بای پس پکیج در اثر رسوب گرفتن دریچه آب و تعبیه نشدن  است. این امر نشان دهنده‌ی اهمیت سالم بودن تجهیزات وابسته به بای پس پکیج برای عملکرد مناسب این قطعه و جلوگیری از افت فشار گرمایش و کاهش جریان هوای گرم است.

در کنار در نظر گرفتن قطعاتی مثل  و دیگر مدل‌ها و تجهیزات وابسته به آن‌ها، توجه کافی به بای پس پکیج نیز در روند جریان سازی هوای گرم و آب مصرفی ساختمان بواسطه پکیج تاثیر مستقیم دارد. بنابراین کیفیت این قطعات در فاکتورهای مزایا و در ساختمان نقش مهمی دارند

داشتن اطلاعات کافی درباره نشانه‌ها و علائم خرابی بای پس پکیج یکی از مهمترین نکات در جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات ناشی از این مساله می‌باشد. در این بخش به برخی از علائم خرابی بای پس پکیج در هنگام استفاده از آن به شرح ذیل می‌پردازیم.

  • سیستم آب گرم مصرفی گرمای مطلوب را ندارد، علی رغم روشن بودن پکیج گرمای آن کافی نمی‌باشد. در این حالت  می تواند به خرابی این قطعه ارتباط دارد.
  • آب مصرفی مناسب و کافی بوده ولی سیستم گرمایشی پکیج به درستی کار نمی‌کند، دلیل این مشکل می‌تواند بازماندن سوپاپ بای پس در نوع تک مبدله باشد.
  • دمای مدار گرمایش خوب است ولی دمای آب مصرفی کم است یکی از دلایل این ایراد خرابی سوپاپ بای پس در نوع دو مبدله در پکیج است
  • سیستم گرمایش کار میکند ولی رادیاتور‌ها گرمای مطلوب را ندارند، این ایراد به دلیل از بین رفتن فنر بای پس پکیج در اثر رسوبات می‌باشد.مصرف گاز پکیج در این حالت علی رغم استفاده کاربردی افزایش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی

استفاده از بای پس پکیج بنا به دلایل بیان شده در خصوص سلامت پمپ آب پیکج و تاثیر مستقیم عملکرد این قطعه در مشاهده یک سری ایراد اصلی در نوع عملکرد پکیج می‌باشد. تعویض و تعمیر به موقع بای پس پکیج در عملکرد مناسب انواع پیکج تاثیر بسزایی دارد. کارمین با چندین سال تجربه در حوزه تعمیرات لوازم خانگی و ارائه خدمات نصب، تعمیر و گارانتی قطعه و کالا؛ با بهره‌گیری از مجرب‌ترین کارشناسان در زمینه سرویس، تعمیر و نگهداری انواع لوازم خانگی و صنعتی آماده به خدمت‌رسانی است

با توجه کافی به وضعیت این قطعه و تعویض به موقع آن در کاهش  و سایر برندهای دیگر تاثیر مستقیم بگذارید

ریان عزیز میباشد.

 

دکمه بازگشت به بالا