مجله فرهنگ

تلاش می‌شود تعداد سالن‌های سینما در کشور به ۱۲۰۰ مورد برسد

کندوج/ چهارمحال و بختیاری رئیس انجمن سینمای کشور با اشاره به وجود 600 سینما در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: تلاش می شود تعداد سالن های سینما در دولت فعلی به 1200 سالن افزایش یابد که با توجه به فعال شدن این سالن ها فعال می شود. ظرفیت هر منطقه

محمد خزاعی ۲۳ تیرماه در نشست صمیمانه با بازیگران و فعالان عرصه سینما در چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد هنرمندان و اجراهایی که در استان وجود دارد کم است، زیرا تنها پایتخت کشور هنرمندان هستند و اگر هنرمند نداشته باشیم نمی توانیم قصه گوی خوبی برای تمدن باشیم. خودمان باشیم

وی افزود: تلاش فیلمساز در حال تغییر است، فیلمسازی ایرانی فقط در پایتخت نیست، بلکه باید برای همه عرصه ها شناخت کسب کنیم و استعداد و توانایی برنامه ریزی و حمایت کنیم، چرا یک فیلمساز داخلی نباید فیلم بسازد و پروانه ساخت بگیرد؟ در تهران چون نمی خواستیم ظرفیت مناسبی برای استان ها ایجاد کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با کمک انجمن تولید باید فضایی را در استان ها از جمله چهارمحال و بختیاری ایجاد کنیم تا با تدوین آیین نامه جدید مشکلات تولید فیلم حل شود.

وی با بیان اینکه سینما در سال های اخیر با بحران های زیادی مواجه بوده است، گفت: برخی در سینما به دنبال دو گروه و قطبی شدن هستند و برنامه ما این است که نگاه ها و نظرات مختلف را به حداقل برسانیم.

وی افزود: برخی از آقازاده های سینمای ایران به دلیل روابط سیاسی خود صاحب فیلم شدند و کارگردان سینما شدند.

خزاعی با بیان اینکه عمر تجاری برخی سینماهای ایران رو به پایان است، گفت: نسل جدیدی باید وارد صنعت سینما شود، البته این افراد باید شرایطی ایجاد کنند و برای سینمای جوان سهمیه هایی در نظر گرفته شده است. انجمنی در شهرستان ها به منظور کشف استعدادها که امسال پنج فیلم با حمایت این انجمن ساخته می شود که البته سهمیه ویژه فیلمسازی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی برای 10 مورد بررسی شده است.

رئیس انجمن سینمای کشور با بیان اینکه مشکل اصلی سینما مشکل تماشاگران است، تصریح کرد: مردم برای تماشای فیلم در سینماهای استاندارد و خصوصی انتخاب می کنند، از سوی دیگر هر کاری که شهرها برای ساخت سالن های مدرن انجام دهند به نفع مردم است. شهر و سایر شهرها

خزایی با اشاره به وجود 600 سینما در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون یادآور شد: تلاش می شود تعداد سینماها در دولت فعلی به 1200 سالن برسد که با توجه به ظرفیت هر منطقه فعال می شود.

وی در خصوص تجهیز دفاتر انجمن سینمای جوانان گفت: پس از 12 سال امکانات اولیه را برای دفاتر شهرستانی انجمن سینمای جوانان فراهم می کنیم.

ایجاد انجمن سینمای جوانان سیاست موثری نیست

مهدی آذرپندار مدیر و رئیس انجمن فیلم جوانان ایران گفت: انجمن سینمای جوانان قلب تپنده آن استان در همه استان هاست.

وی گفت: توسعه باشگاه سینمای جوانان به دلیل کمبود امکانات در مرکز منطقه سیاست درست و موثری نیست، اما باید بتوان وضعیت موجود را تثبیت کرد و سپس توسعه را در نظر گرفت.

آذرپندار در خصوص تجهیز سینماها تصریح کرد: امسال اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد بنابراین تا حدودی دفتر و امکانات سینمای انجمن فیلم جوان را تجهیز خواهیم کرد، البته تجهیزات آموزشی نیز به روز می شود.

وی در خصوص برگزاری این جشن خاطرنشان کرد: مقدمات برگزاری جشنواره بومی در حال انجام است که در صورت وجود امکانات اقامتی در شهرستان سال آینده در منطقه برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا