مجله حوادث

تله‌کابین شهر کرمان افتتاح شد + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

این پروژه با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از جمله هفت هزار میلیارد ریال در تله کابین و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بناهای جانبی پارک پردیسان قائم در مجاورت گلزار شهدای کرمان درحالی به طور رسمی به بهره برداری رسید که طی چندماه اخیر به صورت آزمایشی زیر بار آزمایش و کنترل رفته بود.

سرپرست شهرداری کرمان در آیین افتتاحیه این پروژه گفت: همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) شاهد افتتاح این پروژه بزرگ و فاخر هستیم.

محسن تویسرکانی افزود: تله کابین کرمان نمونه بارز موفقیت در اجرای پروژه های بزرگ با مشارکت شهرداری کرمان و سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی موسسه ملل است که امروز به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به مدیریت و راهبرد جدید شهری در جذب سرمایه گذاری اظهار داشت: باید از اقدامات سنتی فاصله بگیریم و در این زمینه چاره ای نداریم غیر از اینکه از ظرفیت سرمایه گذاری استان کرمان و خارج از استان استفاده کنیم.

تله‌کابین شهر کرمان افتتاح شد + عکس

سرپرست شهرداری کرمان عنوان کرد: باید زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی را مساعد کنیم، شهر کرمان ظرفیت های خوبی دارد که اگر از جذب ظرفیت های استان و کشور استقبال نکنیم نمی توانیم با مراکز استان ها رقابت داشته باشیم. باید با شرایط برد برد در چارچوب ضوابط و به طور شفافیت عمل کنیم زیرا چاره ای جز این نداریم.  باید جهادگونه در مسیر شهید سلیمانی گام برداریم و پیوست های فرهنگی و زیست محیطی را برای اجرای پروژه های شهری در دستور کار داشته باشیم.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل نیز در این مراسم گفت: ۱.۶ همت از مردم پول جمع آوری کردیم که ۱۵ درصد از آن سپرده قانونی نزد بانک مرکزی قرار می گیرد.

حجت الاسلام امین جوادی افزود: برای پروژه تله کابین کرمان یک همت، پروژه برلیان پنج همت و در ۱۸ هکتار گلخانه جنوب کرمان ۱.۴ همت هزینه کردیم و در مجموع ۸.۴ همت سرمایه گذاری در استان کرمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر در مراحل اجرایی تله کابین کرمان اشتغال داشتند تصریح کرد: این طرح از زمان افتتاح نیز ۲۵۰ شغل پایدار مستقیم و ۴۰۰ غیرمستقیم ایجاد می کند.

استاندار کرمان نیز با بیان اینکه این پروژه شاید اثر اجتماعی بیشتری نسبت به سایر طرح ها در بین مردم داشته باشد و دیده می شود گفت: کرمان شهر مسافرپذیری است؛ این طرح مدت زیادی آغاز شده بود و مردم منتظر افتتاح آن بودند که افتتاح آن جای قدردانی دارد.

محمدمهدی فداکار افزود: برخلاف برخی بانک ها که منابع استان را می برند و معلوم نیست در کجا هزینه می کنند، موسسه ملل سرمایه گذاری خیلی خوبی در استان دارد.

وی با بیان اینکه (اقدامات مربوط به ) هتل ملل نیز به‌زودی انجام می شود افزود: ۱۰ هکتار فضای رفاهی برای مردم در پردیسان قائم ایجاد می شود و موسسه ملل علاوه بر ساخت مجموعه گلخانه ای در کهنوج و برلیان، مجموعه مفصلی دارد و امیدوارم مردم در فضایی مفرح بتوانند از این سرمایه گذاری ها استفاده کنند.

تیم تحریریه مقالات حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا