مجله فرهنگ

توضیحات رضا کیانیان برای “پیشگیری از سوتفاهم‌ها”

رضا کیانیان که به زودی نمایش «پدر» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می برد، با انتشار متنی کوتاه به تشریح بخشی از سخنان خود که امروز (10 مرداد) در نشست خبری این نمایش ایراد کرد، پرداخت.

این بازیگر در متن کوتاهی که برای کندوج ارسال کرد، نوشت:
«دوستان عزیز در اتاق خبر کندوج
سلام

امروز دوشنبه ۱۰ مرداد نشست خبری نمایش «پدر» به کارگردانی آقای اروند دشت آرایی که قرار است از ششم شهریور ماه به «صحنه اصلی تئاتر شهر» برود و گزارش آن برگزار شد. در خبرگزاری ها و رسانه های مختلف نیز منتشر شد. اما وقتی گزارش های منتشر شده را خواندم، کمی نگران شدم که با انتشار آن در اتاق خبر کندوج، توضیحی اضافه کنم و از سوءتفاهم احتمالی دیگران جلوگیری کنم.
جایی در آن دیدار، وقتی درباره تماس تلفنی با دوست قدیمی و خوبم محمدرضای‌راد صحبت می‌کردم، به احترام دوستی دیرینه‌مان، از او پرسیدم: «پس از انتشار دلایل انصراف از برنامه، این کار را انجام دهید. می‌خواهی من روی صحنه نروم؟» » و محمد گفت نه. تو کار خودت را بکن و در گفتگوی ما به دلایل خاص خود و گروهش اشاره کرد که نتواند نمایشش را در «تالار اصلی تئاتر» به نمایش بگذارد. از جمله از ایشان خواسته شد نام خانم نغمه ثمینی (به عنوان یکی از نویسندگان نمایش) را حذف کند.

در نتیجه کمی نگران بودم که مبادا از آن قسمت از سخنانم برای کمرنگ کردن دلایل استعفای محمدرضای‌راد عزیز و گروهش استفاده شود تا دیگر دلایل استعفای او کم رنگ شود. البته همه ما متن نامه استعفای او را خوانده ایم و می دانیم که او و گروهش چهار دلیل برای لغو نمایش داشته اند و تنها یکی از آنها درخواست حذف نام یکی از نمایشنامه نویسان بوده است. ثمینی.


با احترام
رضا کیانیان”

لازم به ذکر است محمد رضایی راد دیگر هنرمند تئاتر که قرار بود نمایش «به روایت زنان تروا» را در سالن اصلی تئاتر شهر به نمایش بگذارد، چندی پیش در نامه ای به جزئیات دلایل لغو این نمایش پرداخت. نمایشگاه توضیح داد.

در این زمینه بخوانید:

رضا کیانیان: آهنگ ثمینی دشمن نیست!

محمدرضای راد اجرای برنامه خود را متوقف کرد.

دلایل رضایراد برای لغو اجرایش در تئاتر شهر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا