مجله فرهنگ

تکمیل یادمان شهدای استان مرکزی در اولویت باشد

کندوج/مرکزی مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه تکمیل یادواره های شهدا در استان باید در اولویت باشد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم مقام شهدا باید دریافت شود. توجه بیشتر از گذشته و بنابراین تکمیل این بناها باید در اولویت قرار گیرد.

سرهنگ غلامرضا کریمی روز سه شنبه 3 آبان در جلسه شورای اداری استان مرکزی گفت: 1185 طرح از تمامی دستگاه های استان به ستاد خاطره دفاع مقدس و مقاومت ارسال شد و این طرح هاست. در سامانه ستاد کل کشور بارگذاری شده است، اما متاسفانه تنها 230 برنامه در استان معرفی شده است.

وی افزود: با ابلاغی از سوی فرماندهی کل قوا و دفتر فرماندهی معظم کل قوا، امسال به عنوان آخرین سال ساخت و ساز شهدا در کشور معرفی و تعریف شد. سیاست این است که این مهم تا قبل از پایان سال انجام شود و در این راستا یادواره شهدای منطقه مرکزی تا قبل از پایان سال تکمیل شود و دستگاه های اجرایی مربوطه ارتباط لازم را داشته باشند. . و همکاری در این زمینه.

کریمی گفت: تاکنون 49 بنای تاریخی در استان مرکزی برپا شده و 16 بنا در دست تکمیل است که تعداد کل آثار در استان به 64 اثر می رسد.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه تعداد شهدای گمنام مدفون در نقاط مختلف استان مرکزی 159 شهید است که در آینده نزدیک این تعداد افزایش خواهد یافت. گفت: اکنون 44 بنای عام المنفعه، 6 یادمان نظامی، 13 یادمان در مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی و 3 یادمان در ادارات در بخشداری مرکزی وجود دارد که از این تعداد 17 اثر در منطقه وضعیت مناسبی ندارد و پیشرفت فیزیکی آنها نیز وجود دارد. از صفر تا 30 درصد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا