اقتصادی

جابه‌جایی روزانه ۷۴۰ میلیون لیتر نفت خام و فرآورده نفتی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در گذشته ۲۵۰ میلیون لیتر در روز نفت خام و فرآورده‌های نفتی جابه‌جا می شد و اکنون روزانه ۷۴۰ میلیون لیتر نفت خام و فرآورده جابه‌جا می‌کنیم.

به گزارش کندوج، جلیل سالاری امروز در مراسم نکوداشت پدافند غیرعامل و نوزدهمین جام برتر اچ اس ای که در ساختمان غدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت شرکت ملی پالایش و پخش با سایر شرکت‌ها متفاوت است، اظهار کرد: نوع خصوصی‌سازی نیز در این زمینه شرایط را متفاوت می‌کند.

وی با بیان اینکه در گذشته ارتباط بین مجری و بهره‌بردار وجود داشته و اکنون خود شرکت‌های پالایشی صاحب پروژه شده‌اند و وضعیت و نگاه‌ها متفاوت است، گفت: به دلیل ناترازی کل مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در آماده باش کامل است.

او با بیان اینکه در حوزه مجاری عرضه، مصرف و تبدیل ناوگان نیز چالش‌هایی وجود دارد، تاکید کرد: امروز تعرض به خطوط لوله‌ها را داریم، حجم زیادی از ناوگان حمل را باید ساماندهی کنیم، تا آنجا که ۸۵۰۰ نفتکش در تابستان کار جابه‌جایی سوخت را انجام دادند و این در حالی است که ظرفیت و شرایط در مبادی تولید جوابگوی این حجم از تردد نیست.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه باید به بهینه‌سازی و مدیریت مصرف توجه ویژه کنیم، گفت: سال گذشته ۱۸ میلیارد لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها تحویل شده است.

سالاری با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها پروژه‌محور نیستند و در جریان تولید اچ اس ای باید مورد توجه قرار گیرد که به این دلیل باید تمام ملاحظات در ارزیابی‌ها دیده شود، تصریح کرد که برخی دستورالعمل‌ها برای زمان خاصی بوده و نیاز است بازنگری شود. باید فرهنگ اچ اس ای را در مجموعه شرکت‌ها نهادینه کنیم و به عنوان ارزش به آن نگاه شود.

وی با بیان اینکه باید در نردبان اچ اس ای ببینیم که جایگاه ما کجاست و در بین شرکت‌ها وضعیت و عملکرد ما چگونه است، افزود: یکی از اتفاقات در مجموعه‌ها این است که جذب نیروی انسانی پیرو قانون نفت بوده است و اکنون با قانون کار نیروها را جذب می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به خطرات حمله سایبری و آی تی اشاره کرد و گفت: بنابراین در اچ اس ای باید جلوگیری از حمله سایبری در دستور کار باشد.

ادامه دارد

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تجربه و تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اطلاعات موثق و تحلیل‌های قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی خود بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا