مجله ورزشی

جام‌جهانی قطر، فرصتی برای آشنایی خارجی‌ها با اسلام

قطر از فرصت میزبانی جام جهانی برای معرفی اسلام به مخاطبان خارجی استفاده می کند.

به گزارش کندوج و به نقل از بی ساکر، قطر اولین کشور مسلمان میزبان جام جهانی است. منابع گاز زیادی در این کشور باعث شده است که مجموعه ای از مساجد بزرگ و زیبا در قطر ساخته شود. زوج کانادایی دورینل و کلارا پوپا در مسجدی به سبک عثمانی در دوحه به اذان گوش دادند و از گرویدن خود به اسلام گفتند. این مسجد به خاطر موزاییک های مجلل آبی و بنفش روی دیوارها به مسجد آبی دوحه معروف است.

این زوج کانادایی در اولین سخنرانی خود پس از حضور در این مسجد در جام جهانی تاکید کردند که نسبت به فرهنگ اسلامی و مسلمانان تعصب دارند. همسر وی که پزشک 52 ساله است، افزود: ما افکاری در سر داشتیم و حالا شاید برخی از آنها به سمت اسلام تغییر کند.

چای و مذهب

مرکز بازدیدکنندگان قطر که بر مسجد آبی نظارت دارد، ده ها مبلغ مسلمان را از سراسر جهان برای این مسابقات به قطر آورده است. در بیرون مسجد جزوه هایی به زبان های مختلف در توضیح اسلام و پیامبر اسلام همراه با چای عربی و خرما در پذیرایی از این افراد وجود دارد.

زیاد فاتح، یکی از مبلغان اسلام که سوری است، گفت که جام جهانی فرصتی است برای میلیون ها نفر تا اسلام را بشناسند و باورهای نادرستی درباره دین را تغییر دهند که بسیاری در غرب آن را با افراط گرایی مرتبط می دانند.

وی افزود: درباره اخلاق، اهمیت پیوند خانوادگی و احترام به همسایه و غیرمسلمان بیشتر برای مردم توضیح می دهیم. این افراد در نزدیکی مسجد، میز و صندلی هایی برای زنان آماده کردند که روی آن نوشته شده بود: «از من درباره قطر بپرسید.» برای کسانی که توقف می کنند، چای عربی نیز عرضه می شود.

یکی از مبلغان فلسطینی به نام سامیه گفت: بیشتر سؤالات خارجی ها مربوط به حجاب، تعدد زوجات و اینکه آیا زنان در اسلام ظلم می شوند یا نه. است.

در همین نزدیکی، گردشگران می‌توانند تور پنج دقیقه‌ای واقعیت مجازی اسلام را تماشا کنند. این کمپین در سراسر قطر اجرا می شود.

جام جهانی قطر، فرصتی برای خارجی ها برای آشنایی با اسلام

«سعادت» در اسلام

در منطقه مروارید، جایی که بسیاری از خارجی‌ها در آن زندگی می‌کنند و به کافه‌ها و رستوران‌های گران‌قیمت رفت و آمد می‌کنند، نقاشی‌های دیواری با نقل قول‌هایی از حضرت محمد (ص) کشیده می‌شود که مردم را به اخلاق نیک تشویق می‌کند.

در بازار سوق واقف که هر روز هزاران طرفدار در آن گرد هم می آیند، کوچه ای با کتاب های مجانی وجود دارد که روی آن نوشته شده است: «اگر خوشبختی را بخواهی در اسلام خواهی یافت».

سلطان بن ابراهیم آل هاشمی، استاد حقوق شریعت در دانشگاه قطر که ریاست ایستگاه رادیویی صدای اسلام را بر عهده دارد، گفت که تلاش هایی برای گرویدن مردم به اسلام انجام خواهد شد. هاشمی به خبرگزاری فرانسه گفت که در دیدارهایش با هواداران خارجی به آنها پیشنهاد کرده است که مسلمان شوند.

ایشان در این زمینه فرمودند: اگر فرصتی پیدا کنم اسلام را به آسانی و برکت به آنها معرفی می کنم و اگر فرصت نشد به آنها می گویم که شما مهمان و برادر ما هستید.

وی تاکید کرد که اسلام گرویدن اجباری را نمی پذیرد.

پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی ادعا می‌کرد که صدها دنبال کننده تغییر شکل داده‌اند، اما سرویس راستی‌آزمایی AFP به این نتیجه رسید که این ادعاها نادرست است.

یک مقام در قطر به خبرگزاری فرانسه گفت که هدف این کشور تعداد کسانی نیست که به اسلام گرویده اند، بلکه تعداد افرادی است که نظر خود را نسبت به اسلام تغییر می دهند.

پتر لولیک، یک جوان 21 ساله کروات در قطر به همراه خانواده اش، گفت: “این فرصت خوبی است تا درباره اسلام بیشتر بیاموزیم، اما هیچ کس در مسابقات فوتبال به دین جدیدی روی نمی آورد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا