مجله عمومی

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در کردستان برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ابراهیم مرادی عصر یکشنبه در جلسه همکاری آموزشی صمت و آموزش و پرورش و همچنین مسوولیت‌های اجتماعی صمت و خیرین مدرسه ساز که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: استان کردستان با ۳۲۴ هزار دانش آموز در ۳ هزار مدرسه ۱۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با فعالیت ۲۴ هزار فرهنگی فرهیخته در حال اجرای فعالیت آموزشی است.

وی افزود: با احتساب خانواده‌های دانش آموزان جامعه هدف حدود ۷۰۰ هزار نفر از جامعه استان کردستان مخاطبین آموزش و پرورش هستند و از ۱۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس چیزی حدود ۲۰ درصد نیازمند تخریب و مقاومت سازی اصلاح هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان یادآور شد: نیاز استان در استان کردستان ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس تخریب یا بازسازی شوند.

مرادی یادآور شد: کمبود شدید فضای آموزشی در شهرستان‌های سنندج، مریوان، بانه به وضوح دیده می‌شود و با توجه به اینکه در سال گذشته ۶ هزار و ۱۵۰ نفر جمعیت دانش‌آموز در این شهرها افزایش پیدا کرده است در ۲ شهرستان بانه و مریوان ۴۶ مدرسه سنگی و ۱۶ مدرسه کانکسی نیازمند بازسازی و احیا هستند.

وی اضافه کرد: کردستان در حال حاضر با ۳۰۰ هزار متر مربع در ۶ شهرستان استان کمبود فضای آموزشی دارد و بیشتر از ۵ هزار و ۵۰۰ کلاس در استان کردستان باید تعیین تکلیف شود که این وضعیت از حد توان اعتبارات ملی و استانی خارج است.

مرادی هدف از تشکیل این جلسه را همکاری فعالین اقتصادی صنعت و معدن در بحث مسؤولیت اجتماعی با آموزش و پرورش دانست و گفت: در بحث مدرسه سازی امیدواریم خیرین در بخش حقیقی بیشتر شوند و تقاضا داریم در بخش مسؤولیت اجتماعی واحدهای صنعتی معدنی ورود بیشتری کنند.

دکمه بازگشت به بالا