مجله فرهنگ

جشنواره مردمی «رزان» مداحی‌های کشور را بررسی می‌کند

«جشنواره رزان» از دل ایده‌های دغدغه‌مندان حوزه «زن » روییده و قرار است با کمک مردم و نخبگان به بررسی کتاب‌ها، فیلم‌ها، سرودها و هزاران هزار محصول برای زنان و دختران تولید شده بپردازد و تصویری را که هر کدام از این محصولات از یک «زن» به تصویر می‌کشند و به جامعه  القا می‌کنند، تحلیل کند.

به گزارش کندوج، هدف این جشنواره این است که بهترین محصول «روایت زن » را انتخاب کند. روایتی که تصویر یک زن مستقل و قدرتمند را نشان می‌دهد و انگیزه ساختن به زنان می‌دهد و آنان را برای رسیدن به رویای حقیقی‌شان به حرکت در می‌آورد.

یکی از بخش‌های این جشنواره پرداختن به مداحی‌ها با موضوع مخدرات آل‌الله است. الگوهای غنی و بزرگی که اگر خوب و درست روایت شوند، برای رسیدن به این هدف بسیار راهگشا هستند.

این جشنواره در گام نخست، ۷۰۰ مداحی مرتبط با موضوع زنان در کشور را توسط شورای سیاستگذاری مورد بحث و بررسی قرار داد. در این مرحله ۲۱ محصول برای بررسی با حضور ۶۰ کارشناس در حوزه‌های مختلف زن، روایت و ستایشگری اهل بیت(ع) انتخاب شدند. در نهایت ۱۰ محصول مداحی توسط این کارشناسان انتخاب شدند.

این ۱۰ محصول بناست به رأی مردم گذاشته شود تا در نهایت با انتخاب مردم، بهترین محصول مداحی در زمینه روایت زنان انتخاب شوند. این مداحی‌ها به شرح زیر است:

۱- مداحی تسبیحات حضرت زهرا (مهدی رسولی)

۲- مداحی دستم دخیل چادر نمازت (امیر کرمانشاهی)

۳- مداحی مادر ما مادر تموم عالمه (عبدالرضا هلالی)

مد/۴- احی من دختر شاه خیبرشکنم (محمود کریمی)

۵- مداحی نون قلم نبی است و ما یسطرون حسین (محمود کریمی)

۶- مداحی سیده زینب (مهدی رسولی)

۷- مداحی عقلة العربم من (حسین طاهری)

۸- مداحی اسم تو می‌بارد از نفس باران (سیدمجید بنی‌فاطمه)

۹- مداحی چادرت را بتکان (محمدحسین پویانفر)

۱۰- مداحی اسم تو بها داده استقامت زن را (میثم مطیعی)

نمای کوتاهی از این مداحی‌ها را در موشن گرافیک زیر ببینید:

علاقه‌مندان برای ثبت نظر . ردی خود باید عدد مداحی مدنظر را به شماره ۵۰۰۰۱۳۳۶ ارسال کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانند به سایت جشنواره رزان به آدرس razaan-festival.ir و یا صفحه رزان در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا و ایتا مراجعه کنند. زمان ثبت نظر و رأی گیری از تاریخ ۲۰ خرداد تا ۲۴ خرداد خواهد بود. اختتامیه این جشنواره بناست در تاریخ ۲۵ خرداد برگزار شود.

انتهای پیام

نشر علوم هنری

با استفاده از ابزارهای زبانی، شما را به دنیای تخیل و هنر می‌برم.
دکمه بازگشت به بالا