مجله ورزشی

جشنواره ورزش محلات، اتفاق مبارکی برای تهران و تهرانی هاست

به گزارش شفاف به نقل از پایگاه خبری سازمان ورزش شهرداری تهران، حسین اوجاقی در نشست خبری پیش از افتتاحیه اوقات فراغت و ورزش و اوقات فراغت شهر تهران، برنامه ها و روش های کلی این سازمان را تشریح کرد.

دبیرکل انجمن ورزش های محلی گفت: شورای شهر تهران معتقد است که علاوه بر بدنه شهر، روح شهر را نیز باید مورد توجه قرار داد.

اوجاقی کانون خانواده و محله را دو رویکرد کلی به برنامه انجمن های ورزشی محلی عنوان و خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت های ما مانند همایش های پیاده روی با رویدادهایی همراه است.

وی با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای ناشی از شیوع اپیدمی کرونا افزود: قبل از ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب، 3 میلیون و 3000 نفر در مناسبت های مختلف از خدمات ورزشی محلی استفاده می کردند، اما این آمار در طول دوره کرونری تغییر کرد که البته این آمار تغییر کرد. طبیعی به نظر می رسید.» آسیبی که با توجه به فرسودگی مراکز ورزشی به دلیل عدم استفاده ساکنان شهر از این تسهیلات باید برطرف شود.

مدیرعامل انجمن ورزش شهرداری تهران در قسمت دوم سخنان خود به مسابقات ناحیه قهرمان اشاره کرد و افزود: این مسابقات در قالب 4 رشته و ابتدا به صورت ناحیه برگزار می شود و سپس بهترین محلات به رقابت ادامه می دهند. از این مرحله به بعد، بخش قهرمانی می تواند جنبه ملی به خود بگیرد، چرا که همگام با شهرهای بزرگ کشور، آماده رقابت ملی است و منطقه قهرمان را به یک شهر قهرمان تبدیل می کند.

مدیرعامل انجمن ورزش شهرداری تهران در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص تغییر ذائقه ورزشی مردم و طرح های پیشنهادی برای هماهنگی نگاه و نگرش به ورزش سنتی گفت: بر اساس ورزش روز. سخت افزاری در محله ها، در واقع بر اساس تجهیزات و زیرساخت های موجود به دنبال فعالیت در برخی مناطق به ویژه مناطق جدید هستیم. در این راستا نظرسنجی هایی انجام شده تا مطابق سلیقه مردم رفتار شود. در مسابقات منطقه ای رشته های مختلفی وجود دارد اما ما صرفا روی این رشته ها تمرکز نمی کنیم.

اوجاقی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد شرکت کنندگان و هماهنگی با نهادهای ذیربط از جمله وزارت ورزش، گفت: ارتباط خوبی با متولیان ورزش کشور از جمله انجمن همگانی و ورزش دانش آموزی داریم. در این رابطه با آقای کلهر دیداری داشته ایم. باید اذعان کنیم که بازوان ما در اجرای طرح روز سه شنبه (گشایش) مناطق است.

مدیرعامل انجمن ورزش های محلی در خصوص اینکه به دنبال اجرای چه برنامه هایی هستید تا بعداً به عنوان آثار و یادگارهای دوران خود ذکر شود، گفت: هدف افزایش فعالیت بدنی به ازای هر نفر است و همه پروژه ها و رویدادها باید انجام شود. در این جهت. ضمن اینکه می خواهیم با ورزش توسعه فرهنگی لازم را داشته باشیم.

وی توضیحات تکمیلی را به مشهدی یاری رئیس اداره تفریحی و بازی های انجمن ورزش های محلی ارائه کرد.
مشهدی یاری گفت: افراد شایسته ای در سازمان ورزش هستند که در افزایش استقبال از ورزش نقش بسزایی داشته اند. پیش بینی های لازم برای افتتاحیه در 7 تیرماه انجام شده و یک تیم 4 نفره نظم را در این برنامه حفظ خواهند کرد.

اوجاقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد از مجموعه های پایتخت به جنوب شهر -محل های محرومیت زدایی – اختصاص یافته است، گفت: شهرداری تهران نگاه عدالت محوری به ساخت ورزشگاه ها دارد و اتفاقا تعداد مجموعه های ورزشی در جنوب شهر از این هم بیشتر است. مثلاً در منطقه داریم فقط دو مجتمع و یک سالن داریم اما در منطقه ای مثل 15 یا 20 باید از 20 مجتمع و یک سالن صحبت کنیم.

وی در خصوص مربیانی که در مراکز ورزشی پایتخت فعالیت می کنند و برخی از آنها بداخلاق بوده اند، گفت: مربیان طی مراحلی استخدام می شوند، طبق نیاز مجموعه توسط یک شرکت پیمانکاری استخدام می شوند. «سعی می کنیم با ورزش شرایط فرهنگی خوبی ایجاد کنیم و اگر اتفاقی بیفتد که نتیجه معکوس داشته باشد قطعاً از آن جلوگیری می کنیم.

امیری مدیر آموزش و پرورش شهروندی شهرداری تهران و مدیر مرکز اوقات فراغت در دومین بخش از این نشست خبری گفت: در فصل تابستان برنامه ریزی شده است که اوقات فراغت شهروندان در نظر گرفته شود، در صورتی که مسئولان و شهروندان شرایط لازم را داشته باشند. برنامه ریزی لازم، می توانیم از این فرصت استفاده کنیم.»

وی با بیان اینکه مراکز اوقات فراغت در انجمن ورزش های محلی راه اندازی شده است، افزود: اولین تابستان قرن جدید است، اما پس از گذشت دو سال، اکنون با رهایی از کرونا، می توانیم پروژه های پیش بینی شده را انجام دهیم. شعار “اولین تابستان”. ما برنامه هایمان را دنبال می کنیم.

مدیرکل اوقات فراغت گفت: برای اجرای بهتر طرح های پیش بینی شده، شهروندان را دسته بندی کرده و برای هر یک از نوجوانان تا سالمندان شعار و رویکرد خاصی در این گروه ها در نظر گرفته ایم.

امیری به تشریح برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرای ستاد اوقات فراغت پرداخت و یادآور شد: در تلاش هستیم روزهای شادی را برای شهروندان ایجاد کنیم، برنامه ما در دو قسمت است که بخشی از برنامه ویژه محرم و تا محرم است. گروهک اربعین.

به گفته وی، منطقه تهران به عنوان یک برنامه ویژه با انجمن ورزش محلی همکاری خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا