جنگ قیمتی برای چین آمد نداشت

جنگ قیمتی برای چین آمد نداشت

فروش خودروهای سواری در چین برای دومین ماه در جولای کاهش یافت زیرا تخفیف‌ها و اقدامات حمایتی دولتی چین نتوانست مشتریان را در مورد خرید خودرو در بحبوحه اقتصاد پرشتاب و رکود طولانی‌مدت بازار مسکن متقاعد کند.

به گزارش کندوج، داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین نشان می‌دهد که فروش خودرو در جولای به ۱.۷۹ میلیون دستگاه رسیده است که ۲.۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که دومین کاهش متوالی پس از ۲.۹ درصد کاهش در ژوئن است. با این حال، فروش برای هفت ماه اول سال، ۱.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۱.۴۴ میلیون دستگاه رسید.

خودروسازان نگران کاهش رشد تقاضا هستند زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان جهش پس از همه‌گیری را از دست می‌دهد. رقابت‌ها در بازار خودرو چین، بزرگترین بازار جهان، تشدید شده است، زیرا خودروسازان با تضعیف تقاضا و تعمیق رقابت قیمتی مقابله می‌کنند.

کاهش قیمت‌های تسلا در ابتدای سال در بیش از ۴۰ برند در چین افزایش یافته و نشانه‌های کمی از کاهش نشان داده شده است، به طوری که جنرال موتورز و فولکس واگن در ماه جولای  دور جدیدی از کاهش‌ها را ارائه کردند.

کوی دونگشو، دبیر کل انجمن خودروهای مسافری چین گفت: انتظار می‌رود خودروسازان به ارائه تخفیف برای محصولات در برخی بخش‌ها ادامه دهند و برخی از آنها حتی ممکن است تخفیف را افزایش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، خودروهای انرژی نو که رشد فروش خودرو در چین را تقویت کرده‌اند، نیز در حال از دست دادن قدرت خود هستند. سهم بازار تسلا در بازار خودروهای برقی چین به کمترین میزان در ۹ ماه گذشته رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا