مجله بانوان

حامیان تروریست‌ها صلاحیت اظهار نظرهای حقوقی بشری ندارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، خدیجه کریمی مدیر امور بین الملل دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست تخصصی شورای حقوق بشر گفت: بر اساس آمار و گزارش های موثق، ایران یکی از موفق ترین کشورها در ارتقاء است. و تقویت نقش و مشارکت اجتماعی زنان در عرصه های مختلف از جمله بهداشت، آموزش، سوادآموزی، زندگی کاری، شرکت در ورزش و غیره.

کریمی افزود: کشورهای مدعی حقوق بشر که با برگزاری این نشست ویژه امروز موافقت کردند، با اعمال تحریم های وحشیانه علیه ملت ایران، حقوق اساسی آنها به ویژه حقوق زنان، دختران و کودکان در ایران را به طور جدی و فاحش نقض می کنند. با چنین اقدامات غیرانسانی نمی تواند ادعای حمایت از حقوق زنان، دختران و کودکان در ایران را داشته باشد.

وی افزود: آنها با ایجاد پناهگاه امن برای گروه های مختلف تروریستی که در 40 سال گذشته بیش از 17 هزار ایرانی را در اقدامات تروریستی مختلف در داخل ایران کشته اند، نشان داده اند. هستند که ادعای حقوق بشر، حیثیت فریبنده است. با چنین سابقه ای، این کشورها صلاحیت اخلاقی ارائه رهنمودهای حقوق بشری به کشورهای دیگر را ندارند!

مدیر امور بین الملل معاونت زنان و خانواده نیز با اشاره به درگذشت خانم مهسا امینی با ابراز تاسف گفت: در پی این حادثه تمامی مقامات عالی رتبه و نهادهای مرتبط در جمهوری اسلامی ایران با فوریت و جدیت پیگیری می کنند. و اقدامات لازم را برای بررسی همه چیز انجام دهد. اندازه این حادثه را درست کردند. متأسفانه اظهارنظرها و مداخلات عجولانه بر اساس اطلاعات نادرست برخی از مقامات غربی و همچنین دروغ‌های رسانه‌ای، اعتراضات اولیه مسالمت‌آمیز در ایران را به خشونت کشاند و به زودی به تروریسم منجر شد و باعث ایجاد شورش، اخلال و خسارات جانی و مالی جدی برای مردم عادی شد. مردم، افسران پلیس و نگهبانان و همچنین آسیب به اموال عمومی و خصوصی.

کریمی در این دیدار همچنین به نقش مخرب برخی رسانه های فارسی مستقر در آمریکا و انگلیس اشاره کرد و گفت: این رسانه ها نقش برجسته و برجسته ای در جهت دهی به خشونت و اغتشاش داشتند و آشکارا خشونت و آشوب را تبلیغ می کردند و حتی نحوه ایجاد را نیز آموزش می دادند. کوکتل مولوتف. شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، توییتر و واتس‌اپ نیز با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی و انتشار اخبار جعلی درباره حوادث سعی در تحریک احساسات عمومی و افزایش خشونت و شورش داشته‌اند و به این اقدامات خشونت‌آمیز و تحریک‌آمیز ادامه می‌دهند.

وی در قسمت دوم سخنان خود گفت: کسانی که مدعی حقوق بشر هستند با اعمال و اجرای تحریم های یکجانبه و حمایت از فعالیت های تروریستی علیه آنان، جان زنان و کودکان ایرانی را هدف قرار داده اند. خشونت سیستماتیک علیه زنان و کودکان در این کشورها، ممانعت از پذیرش زنان پناهنده، مسکوت ماندن وضعیت زنان در یمن و فلسطین و قتل شهیده شیرین ابوعقله و گورهای دسته جمعی کودکان بومی در کانادا نمونه هایی است که باطل است. مطالبات این کشورها برای حقوق زنان خواهد بود.

کریمی در پایان گفت: ملت بزرگ ایران با وجود همه دخالت‌های خارجی و تلاش‌های مذبوحانه برای بی‌ثبات کردن ایران، بار دیگر در ۲۲ آبان با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها، دشمنان خود را ناامید کرد.

دکمه بازگشت به بالا