مجله فرهنگ

حرف‌های سخنگوی خانه سینما درباره بازداشتی‌ها، جشنواره فیلم فجر و…

نماینده هیئت مدیره سینما به منظور تعیین ضوابط بلندمدت و برنامه ویژه دو ساله به نمایندگی از هیات مدیره خلاصه ای از گزارش سه ماهه هیات مدیره سینما را ارائه کرد. هیئت مدیره و ادامه: مهم ترین هدف و دیدگاه هیئت مدیره، توجه به اهمیت نقش و مسئولیت اجتماعی بیوس کویکمینداهوس در جامعه و افزایش قدرت مالی و استقلال است. از سینما

به گزارش کندوج، به نقل از سایت خانه سینما، رسول صدر عاملی گفت: در خصوص برنامه، بررسی اساسنامه و آیین نامه اجرایی خانه سینما و قراردادها و مسائل مربوط به بیمه اعضا که مطالبه عمومی اعضای خانه سینما در سال های اخیر بوده است. به هیأت مدیره آورده شده و به همین دلیل وارد عمل شده اند، اما اتفاقات اجتماعی و دردناک اخیر بخش بزرگی از فعالیت های هیئت مدیره را تحت الشعاع قرار داده است.

این مدیر در خصوص مهمترین فعالیت های سه ماهه اخیر هیئت سینما خانه در خصوص شرایط اجتماعی گفت: بیش از 23 جلسه رسمی و غیر رسمی داشتیم که 11 جلسه رسمی و همچنین 5 جلسه رسمی با مدیران مناطق و یا دعوت شده بود. اعضا، برای مشورت در مورد مسائل اجتماعی و کارگری، انتخاب مدیر عامل، قوانین داوری (تشکیل جلسات منظم با روسای اتحادیه برای مشورت در مورد مسائل مختلف به یک رویه استاندارد برای هیئت مدیره تبدیل شده است و نتایج نیز خوب است.) داشتیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با نهادهای مختلف امنیتی، قضایی و فرهنگی توسط رئیس شورای بانکداری، درباره جلسه ای که اخیراً در ستاد وزارت دادگستری برگزار شد، گفت: جلسه امیدوارکننده ای داشتیم که امیدواریم. برای آزادی هر چه سریعتر همکارانمان.. لغو حکم اعدام به دنبال خواهد داشت و همکاری و پیگیری موسسه فیلم در این زمینه نباید نادیده گرفته شود.

ما حرفه ای به مسائل نگاه نکردیم

صدر عاملی در ادامه گفت: اعضای هیئت مدیره در تمامی جلسات پیرامون موضوع دستگیرشدگان و اعدام شدگان، همه افراد به ویژه دانشجویانی را که در این ایام درگیر بودند را اعضای خانه می دانستند که مخاطبان ما بودند و از ما حمایت کردند. در این سالها مشکل آنها هم مشکل ماست و ما حرفه ای به مسائل نگاه نکردیم و پیگیری جامع تری دریافت کردیم.

اکنون 13 نفر بازداشت هستند/ آخرین وضعیت پرونده حسین محمدی

سخنگوی هیات سینما در تشریح آخرین گزارش کمیته حقوقی و قضایی سینما در مورد تعداد دستگیر شدگان و سرنوشت احکام اعدام گفت: تا جایی که اطلاع داریم تعدادی هستند. دستگیر شدگان از نیمکت های سینما در اعتراضات ادامه دار از ابتدا تاکنون 62 نفر هستند که خوشبختانه در تمامی مناطق به 13 نفر کاهش یافته است و امیدواریم در روزهای آینده این تعداد به صفر برسد. پرونده حسین محمدی (بازیگر)، هفته گذشته دو جلسه کارشناسی در سینما خانه برگزار شد که اولین جلسه با حضور وکیل منتخب این بازیگر برگزار شد و وضعیت پرونده وی بررسی شد. مهمترین نکته حضور وکیل دستگیر شده و عدم موافقت قاضی با مأموریت وکیل انتخاب شده بود و شرایط رسیدن به آن هدف مورد بحث قرار گرفت.
جلسه دوم با حضور کارگروه‌های پیگیری قانونی تئاترها و سینماها و اعضای انجمن بازیگران سینما و ابزار حمایت و روش‌های اجرای موضوع از منابع مختلف (نوشتن نامه از سالن‌ها و سینماها) برگزار شد. به مراجع مختلف و ملاقات و نامه نگاری به چند نفر از متولیان دو سالن تئاتر و سینما با مراجع قضایی در میان گذاشته و رضایت خانواده مقتول جلب شد و … مهمترین بحث تصمیم گیری در مورد حمایت فردی از این دو سالن و همه بود. زندانیان

وی خاطرنشان کرد: در پایان مقرر شد در اولویت اول تلاش برای پذیرش وکالت از سوی وکیل منتخب خانواده باشد تا مستندات پرونده با عزت بیشتری در عین حال پیگیری شود. ، با پیشنهاد کارگروه تئاتر و حساسیت موضوع، در اسرع وقت رضایت خانواده حسین محمدی برای ورود و حمایت اهالی تئاتر و سینما و اهالی فرهنگی و هنری جمع آوری شد. جلسه دیگری در روز شنبه بیست و ششم آذرماه با حضور نمایندگان کارگروه ها با حضور وکیل پرونده و خانواده این بازیگر برگزار شد و رضایت نامه ای مبنی بر دخالت هنرمندان در پرونده مذکور با امضای این بازیگر از خانواده دریافت شد. پدر که امیدواری زیادی ایجاد کرد و در نهایت تمامی اقدامات بعدی به تصمیم وکیل منتخب موکول شد و پس از بررسی موضوع از وی.

شما باید به انتقادات و نظرات گوش دهید

سخنگوی هیئت مدیره کویکمینداهوسین در پاسخ به این سوال که “با وجود تشکیل کمیسیون حقوقی و دادگاه ها، چرا سینماگران همچنان در بازداشت هستند؟” وی گفت: خانه سینما همچنان مخالفت خود را با ابراز خشونت آشکار در جامعه اعلام می کند و معتقد است خشونت به هر شکلی که باشد هرگز به نفع مردم و دولت نیست. همچنین درگیری‌ها و دستگیری‌های اخیر همکاران ما نیز وضعیت را بهبود نمی‌بخشد. دولت باید تحمل خود را افزایش دهد و به انتقادات و نظرات گوش دهد.

وی تاکید کرد: ما همچنان نگران دستگیری اعضای خود هستیم و فکر نمی کنیم به نفع دولت باشد. دستگیری های منفرد و غیرعادی برخی از همکاران به ویژه خانم ترانه علیدوستی غیر قابل توجیه است. هنرمندان بر اساس نقش و مسئولیت اجتماعی خود وظیفه دارند در مورد مسائل روز صحبت کنند و بهتر است به جای قضاوت، این نظرات انتقادی را بشنوند و به آن فکر کنند. بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه مدرن خیلی زودتر توسط هنرمندان کشف شد و نظر خود را در مورد آن بیان کردند.

وی همچنین تاکید کرد: خانه سینما لزوما با تمام نظرات ارسال شده توسط اعضای خود موافق نیست و نظرات شخصی نباید باعث تحریف محتوا و حقوق معنوی سایر اعضای خانه سینما شود.

مشکل بیکاری کارگران سینما ربطی به اغتشاشات اخیر ندارد

رسول صدر عاملی در پاسخ به این سوال که رئیس انجمن سینما معتقد است بیکاری اخیر اهالی سینما مربوط به اغتشاشات اخیر است، وضعیت فیلم ها را چگونه می بیند؟ وی پاسخ داد: معضل بیکاری شرکای سینمایی از سال گذشته شروع شده و ربطی به اغتشاشات اخیر ندارد که سینماگران در ابتدای امسال به آن اشاره کردند. تعطیلی تولید در ابتدای سال و شرایط سخت صدور مجوز، سینماگران را بیکار نگه داشت. مشکل کاهش مخاطب از سال گذشته شروع شده است و شاید باید عناصر آن را در شیوه های مدیریتی جست و جو کرد.

سخنگوی خانه سینما در پاسخ به سوالی مبنی بر مشارکت خانه سینما با جشنواره فجر گفت: در حال حاضر به دلیل کشمکش های این روزها، جامعه وضعیت خوبی ندارد و حال و هوای فیلم را ندارد. اما جشنواره فجر باید با تغییر رویکرد خود را برای برگزاری آماده کند وگرنه سینماگران رغبت چندانی برای حضور نخواهند داشت.

صدر عاملی در پاسخ به اینکه چرا مدیرعامل خانه سینما معرفی نمی شود، گفت: رصد و نظر دقیق در خصوص انتخاب مدیر خانه سینما در شرایط اجتماعی و سیاسی کنونی این انتخاب را برای گزینه های پیشنهادی سخت کرده است.
سخنگوی هیات سینما در پایان به مواردی که هیات مدیره سینما با آن دست و پنجه نرم می کند از جمله ثبت رسمی تغییرات سینما و انتخاب جدید هیات مدیره، تشکیل سینما اشاره کرد. کمیته حقوقی و قضایی برای پیگیری مسائل مربوط به زندانیان و زندانیان ضبط شده و می توان به انتشار فیلم گفتگو با چند تن از اعضای بیووس در خصوص مسائل اجتماعی و نقش اجتماعی هنرمندان در فضای و عرصه مجازی اشاره کرد.

وی سپس به گفتگوهای مختلف با معاون انجمن سینما، انجمن تهیه کنندگان درباره وضعیت ارتباط با وزارت ارشاد در خصوص ساخت فیلم سینمایی و بررسی اساسنامه پیشنهادی داوری کویکمینداها پرداخت. و تکمیل آن برای ارائه در مجمع عمومی، بررسی آئین نامه پیشنهادی کارگروه تدوین و نگارش آیین نامه سینما و ارائه آن به شوراهای اجتماعی برای دریافت نظرات بیشتر، گفتگو با کارگردان و دستیار هنرهای تجسمی. صندوق قرض الحسنه و انتخاب نمایندگانی از سینما برای حل بهتر و سریعتر مسائل و بررسی راهکارهای افزایش ظرفیت، موضوع مالی سینما را یکی دیگر از موضوعاتی که هیئت مدیره سینما باید پیگیری کند، بیان کرد. خانه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا