مجله علمی و سلامت

خداحافظی با برخی محبوب‌ترین محصولات اپل

اپل واچ سری 3 که در سال 2017 معرفی شد، اولین پوشیدنی این شرکت با شبکه LTE بود. ساعت هوشمند اپل بسیار سریعتر از مدل قبلی خود بود و باتری آن بیشتر دوام آورد.

با این حال، این ساعت در حال حاضر متوقف شده است. اپل همچنین اپل واچ سری 4، سری 5 و سری 6 را قبل از توقف اپل واچ سری 3 (همراه با سری 7) متوقف کرد. علاوه بر این، امسال سه ساعت اپل جدید با ویژگی‌های متفاوت توسط این شرکت معرفی شد: Apple Watch SE جدید، Apple Watch Ultra و Apple Watch Series 8.

آیفون 11 و جدیدتر بدون پشتیبانی 5G

آیفون 11 که در سال 2019 معرفی شد، ارزان ترین گزینه در وب سایت اپل برای آیفونی با نمایشگر تقریباً بدون حاشیه بود. به غیر از مدل های آیفون SE، این دستگاه آخرین گوشی اپل با نمایشگر LCD بدون پشتیبانی 5G بود.

در حال حاضر تمامی آیفون های فروخته شده توسط این شرکت از شبکه 5G پشتیبانی می کنند و دارای صفحه نمایش OLED (به جز SE) هستند و نسخه معمولی (مینی یا پلاس) را نیز به کاربران ارائه می دهند.

خداحافظ Apple TV با پخش HD

Apple TV HD در سال 2015 راه اندازی شد و از تراشه A8 با معماری 64 بیتی استفاده کرد. این گیرنده در طول عمر خود شاهد تغییرات متعددی در کنترل از راه دور بود. اما پس از اینکه اپل در پایان سال 2022 یک Apple TV 4K جدید را در دو اندازه مختلف معرفی کرد، دوران 4K برای همیشه به پایان رسیده است.

با این حال، ست تاپ باکس HD همچنان از tvOS 16 پشتیبانی می کند. بنابراین با وجود اینکه اپل دیگر آن را نمی فروشد، کاربران آن همچنان می توانند از تمامی اپلیکیشن ها و خدمات این شرکت استفاده کنند.

سخت ترین خداحافظی: آی پاد مرده است

اپل همچنین در سال 2022 با آی پاد تاچ خداحافظی خواهد کرد. غول کوپرتینویی بدون انتشار آپدیت جدید برای چندین سال، قبلا این محصول را در فروشگاه آنلاین خود مخفی کرده بود.

اما علاوه بر صرفاً متوقف کردن جدیدترین iPod touch، این شرکت پس از بیش از 20 سال دیگر هیچ محصول دیگری از iPod را نمی فروشد. بنابراین یکی از انقلابی ترین و مهم ترین دستگاه هایی که اپل تا به حال تولید کرده است، اکنون بازنشسته شده است.

با توجه به اینکه اپل احتمالا در سال 2023 به دنبال ورود به یک بازار تجاری جدید است، باید دید این شرکت در ماه های آینده با چه محصولات دیگری خداحافظی خواهد کرد. همچنین بسیاری از دستگاه های دیگر نیز در سال 2023 توسط این شرکت معرفی خواهند شد.

5858

دکمه بازگشت به بالا