مجله علمی و سلامت

خدمات تشخیصی درمانی مبتلایان تالاسمی از پوشش بیمه خارج نشده است

خدمات تشخیصی و درمانی بیماران مبتلا به گلودرد استرپتوکوکی از پوشش بیمه ای مستثنی نیست

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هیچ یک از خدمات تشخیصی پزشکی تحت پوشش بیمه شدگان تالاسمی از پوشش مستثنی نشده است.

به گزارش کندوج، مهرداد الهامی گفت: بسته حمایتی از بیماران مبتلا به رتینیت بر اساس اعلام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شامل عناوین ویزیت پزشکی، مشاوره روانشناسی و تغذیه، سنجش سمعی و بصری، پرتوهای پزشکی، تصویربرداری و خدمات آزمایشگاهی، توانبخشی است. خدمات. که هم اکنون در سامانه نسخه نویسی قرار دارد سامانه الکترونیک بیمه سلامت پیاده سازی شده و بیمه سلامت علاوه بر حق بیمه پایه به صورت نسخه الکترونیکی تحت پوشش صندوق قرار می گیرد.

وی افزود: بسته تالاسمی از جمله بسته هایی است که از آبان ماه امسال در مرحله اول اجرای صندوق صعب العلاج اجرایی شده است. در سال جاری هیچ یک از خدمات تشخیصی پزشکی تحت پوشش سرپایی و بستری شبکیه چشم از شمول بیمه خارج نشدند و کلیه تعهدات بیمه پایه قبلی وجود دارد.

وی تاکید کرد: بهای تمام شده پمپ دفروکسامین (دسفرال) طبق مقررات و بر اساس فاکتورهای معتبر 100 درصد مبلغ رسمی تعیین شده است اما طبق بند (ج) ماده 74 قانون پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران. انجمن بیمه‌های پایه ایران متعهد به حمایت از داروهای تولید ملی مبتنی بر ژنریک است، بنابراین انواع داروهای تخصصی داخلی در بسته خدماتی بیماران تلوزیتی تحت پوشش بیمه‌ای رایگان قرار می‌گیرد.

بر اساس اطلاعیه سجوکراتیرینگار، الهامی می‌گوید: شرکت‌های بیمه هیچ گونه تداخلی با کیفیت داروهای داخلی و مدیریت کمیت‌های تولیدی ندارند و در اختیارات و وظایف نهادهای ذیربط اختیار اظهارنظر در این خصوص وجود دارد. همچنین تهیه تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی طبق روال مقرر در قانون انجام شده است و کلیه تعرفه و ضوابط اجرایی آن که توسط کمیته محترم وزیران اعلام می شود، پیش نیاز فعالیت می باشد. این موسسه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا