اقتصادیکسب و کار ایرانی

خرید اینترنتی لوله نیوپایپ

محصولات پنج لایه نیوپایپ و قیمت اتصالات نیوپایپ با توجه به اسم این محصولات مسلما از پنج لایه تشکیل شده اند، لایه اول آن که داخلی ترین لایه محسوب می شود از بهترین نوع پلی اتیلن با درجه تحمل حرارت بالا تولید شده است . بیرونی ترین لایه محصولات نیوپایپ که پنجمین لایه هم محسوب می شود با هم از پلی اتیلن مرغوب با درجه حرارت بالا تولید می شوند.

لایه سوم آن از فلر آلومینیوم تشکیل شده است. این لایه ها از طریق چسب به هم متصل می شوند و در واقع لایه دوم و لایه چهارم آن از چسب تشکیل می شود. به همین علت به این محصول لوله های پنج لایه می گویند. استفاده از آلومینیوم در لایه سوم باعث منعطف شدن و طول عمر این لوله ها می شود.در واقع لایه فلزی مانع عبور اکسیژن می شود و در نتیجه نبود هوا باعث در امان ماندن لایه های داخلی نیوپایپ از زنگ زدگی می شود. انعطاف پذیری این لوله های به این شکل است که در هر جهتی که لازم باشد قابل خم شدن و زاویه دادن هستند.

Online purchase of Newpipe pipe

مزایای نیوپایپ

– تحمل حرارت تا حداکثر 90 درجه
– عدم نفوذ اکسیژن به داخل لوله و جلوگیری از لجن زدگی و تغییر رنگ آب
– مقاوم در برابر بسیاری از مواد شیمیایی ( اسیدها ، بازها و …)
– ضریب انبساط طولی بسیار ناچیز
– مقاومت عالی در برابر فشار به علت وجود آلومینیوم و جوش طولی آن
– افت فشار بسیار ناچیز به دلیل هموار بودن سطح داخل لوله
– نصب سریع، آسان و بدون ضایعات
– به راحتی خم می شود و شکل می پذیرد
– در لوله کشی توکار مطمئن و در نصب روکار زیباست
– زنگ نمی زند، رسوب نمی گیرد و هرگز نمی پوسد
– نصب آسان و مطمئن اتصالات

انواع اتصالات پنج لایه نیوپایپ

اتصالات محصولات نیوپایپ از آلیاژ برنج تولید و روی آن با نیکل آبکاری می شود. این مواد اولیه باعث می شوند تا اتصالات نیوپایپ از فرسایش، رسوب گیری و خوردگی در امان باشند. این اتصالات با فناوریهای نوین تولید می شوند و با توجه به طراحی منحصر به فرد، کیفیت مواد اولیه و اورینگهای خاص و دقت نظارت ویژه در تولید نیوپایپ این محصولات عمر طولانی دارند و در شرایط سخت کاری و زمان طولانی دوام و آب بندی آنها قابل اطمینان بالایی است. نیوپایپ بر اساس استاندارد ملی ایران تولید می شود.

دو نوع اتصالات نیوپایپ تولید می شود

–    اتصالات پرسی نیوپایپ اتصالات پرسی تنها و یا به همراه اتصالات کوپلی در لوله کشی های پنج لایه استفاده می شوند، نصب این اتصالات در مقایسه با اتصالات رزوه ای آسان تر و سریع تر است
–    اتصالات کوپلی یا رزوه ای در این اتصالات از سه اورینگ استفاده می شود، با حداقل ابزار نصب می شود و آب بندی کامل ایجاد می کند

1-    روش اتصالات کوپلی (مهره ماسوره)

این روش خیلی آسان است و نیاز به وسیله خاصی ندارد. اتصال پرسی شامل سه قسمت است. اتصال، حلقه و مهره ای که روی آن بسته می شود.
اول قطعات اتصال باز می شود، با کالیبر توی لوله را کمی باز می شود. با استفاده از تیغه‌های در انتهای کالیبر با حرکت چرخشی دیواره داخلی لوله را کونیک (پخ) می شود.

باید در انجام این کار دقت لازم را داشت چون دیواره لوله قبل از کالیبره کردن تیز است و می تواند اورینگ اتصال را پاره کند. این پارگی باعث نشتی می شود و آب بندی را با مشکل روبرو می کند.سپس مهره و سپس حلقه روی لوله قرار داده می شود لوله را وارده اتصال کرده و تا جایی که ممکن است به انتها می رسانند و سپس مهره را با یک آچار ساده یا آچار فرانسه به دنده آخر رسانده و محکم می شود.

2-    روش اتصالات پرسی

این روش هم بسیار آسان است اما احتیاج به پرس دارد. از آنجا که اتصالات پرسی به مهره احتیاج ندارند علاوه بر سبکی وزن ، ارزان تر هم هستند.
در این روش هم اول لوله کالیبر می شود. حلقه استیل بر روی لوله قرار می گیرد و  لوله وارد اتصال پرسی می شود و باید مطمئن شد که لوله به طور کامل وارد اتصال شده است. سپس حلقه را به سمت اتصال برده و با یک دستگاه پرس برقی یا دستی پرس می شود.

ویژگیهای خاص لوله و اتصالات نیوپایپ

لوله های پنج لایه نیوپایپ در مقایسه با لوله های فلزی و پلیمری خواص قابل توجهی دارند. لوله های فلزی دچار خوردگی از داخل و خارج می شوند ولی لوله نیوپایپ دچار هیچ خوردگی نمی شود. داخل لوله های فلزی با گذر زمان رسوب گذاری اتفاق می افتد ولی برای نیوپایپ این اتفاق نمی افتد. لوله های پلیمری معمولی در دمای بالا و فشار بالا تحمل لازم را ندارند و تغییر شکل می دهند ولی نیوپایپ تحمل دما و فشار بالا را دارد. لوله های پلیمری معمولی ضریب طولی بالایی دارند ولی برعکس آن ضریب طولی کمی دارند.

در لوله های پلیمری معمولی نفوذ اکسیژن وجود دارد ولی برعکس در لوله های پنج لایه نیوپایپ مانند لوله های فلزی هیچ نفوذ اکسیژن وجود ندارد. در حالی که در لوله های پلیمری معمولی هیچ نوع شکل پذیری وجود ندارد ولی لوله های پنج لایه نیوپایپ به راحتی زاویه دلخواه را به خود می پذیرند. لوله های نیوپایپ نسبت به لوله های فلزی و پلیمری بسیار سبک تر و کم وزن هستند. ضریب انتقال حرارت نیوپایپ مانند بقیه لوله های پلیمری بسیار بسیار کم است و نصب آن نسبت به دیگر انواع لوله با سرعت بیشتری انجام می شود.

مقایسه خواص لوله نیوپایپ
لوله فلزی لوله پلیمری لوله نیوپایپ
  خوردگی از داخل یا خارج بلی خیر خیر
  رسوب گذاری بلی خیر خیر
  تحمل دما و فشار بالا بلی خیر بلی
  ضریب انبساط طولی کم زیاد کم
  نفوذپذیری اکسیژن خیر بلی خیر
  شکل پذیری کم خیر کم
  وزن سنگین متوسط سبک
  سرعت نصب کم متوسط زیاد
  ضریب انبساط حرارت زیاد کم کم

 

خدمات پس از فروش نیوپایپ

مرکز خدمات پس از فروش نیوپایپ امکانات زیادی فراهم کرده است تا بهترین خدمات را برای جلب رضایت مشتریان خود فراهم کند. تعدادی از خدماتی که در این مرکز ارائه می شود به شرح ذیل است.

– ارائه آموزش علمی، فنی و کاربردی سرویسکاران به طور کامل و مفید
– آموزش تخصصی به سایر گروه های مربوط به تأسیسات در کل کشور
– سرویس دهی در کوتاه ترین زمان
– مهارت در عرضه خدمات
– مراعات مبانی رفتار مناسب با خریدار
– مراعات مبانی اخلاقی
– مراعات تعرفه های تصویب شده

ویژگی های لوله و اتصالات پنج لایه نیوپایپ

  • عایق صوتی عالی: خاصیت ارتجاعی پلی اتیلن متقاطع جذب صدا عالی را فراهم می کند.
  • مقاومت در برابر خوردگی و سایش
  • سبکی: لوله های پنج لایه بسیار سبک‌تر از لوله های فلزی هستند.
  • بهداشت: مواد مورد استفاده غیر سمی و دارای گواهی برای حمل و نقل آب آشامیدنی هستند.
    بهداشتی، بدون پوسته و قارچ (داخلی فوق‌العاده صاف باعث کاهش گرفتگی ناشی از فلس و قارچ می شود)
  • افت فشار کم: سطح داخلی صاف و صیقلی افت فشار را کاهش می دهد و از پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند.
  • پلاستیسیته: وجود آلومینیوم با خاصیت ارتجاعی بالا، مدل سازی لوله ها را آسان می کند.
  • انبساط حرارتی کم: انبساط حرارتی متوسط 0.026 mm/m°C
    مقاومت شیمیایی و الکتروشیمیایی (چون PEX رسانای ضعیفی است، در معرض اثرات مخرب جریان های سرگردان نیست)
  • مانع اکسیژن و نور: لایه آلومینیومی جوش داده شده یک مانع اکسیژن است، زیرا اکسیژن باعث افزایش جلبک ها، قارچ ها و خوردگی می شود.
  • به دلیل انعطاف پذیری و قابلیت میرایی ارتعاش، برای مناطق کشاورزی پرخطر ایده آل است

اتصالات لوله پنج لایه نیوپایپ برای چیست؟

اتصالات لوله نیوپایپ، لوله‌ها را به هم متصل می‌کنند و برای تطبیق سیستم‌های لوله‌کشی با افزایش طول مسیر یا تغییر جهت جریان استفاده می‌شوند. اتصالات و لوازم جانبی لوله نیوپایپ در کاربردها و صنایع مختلفی استفاده می شود.

انواع مختلف اتصالات لوله پنج لایه نیوپایپ چیست؟

اتصالات لوله نیوپایپ برای اتصال لوله ها به یکدیگر مورد نیاز است و نوع اتصالات مورد استفاده بر اساس کاربرد تعیین می شود. از آنجایی که هر سیستم لوله کشی متفاوت است، اتصالات لوله و لوازم جانبی مورد نیاز شما ممکن است از نظر جنس، اندازه یا نیازهای کاربردی متفاوت باشد. هنگام انتخاب اتصالات لوله خود، نیازهای کاربردی خود را در نظر بگیرید: آیا سیستم لوله کشی را گسترش می دهید، جهت را تغییر می دهید، جریان را کاهش می دهید یا یک انشعاب ایجاد می کنید؟ این اتصالات و کاربرد آنها را در بالا بررسی کردیم.

نحوه انتخاب اتصالات

اتصالات لوله نیوپایپ شما باید الزامات کار را برآورده کند، نوع اتصال مناسب را ارائه دهد و با لوله هایی که در حال اتصال آن هستید مناسب باشد. در حالی که اتصالات و انواع استاندارد ممکن است برای کاربرد شما مناسب باشد، ما همچنین می‌توانیم اتصالات لوله سفارشی مورد نیاز شما یا موجودی موجود را برای ایجاد اتصالات و لوازم جانبی لازم تغییر دهیم. در ادامه به برخی از ملاحظات کلیدی هنگام انتخاب اتصالات لوله می پردازیم.

نحوه اندازه گیری اتصالات لوله پنج لایه

اگر اندازه اشتباه را انتخاب کنید، اتصالات لوله با هم مطابقت ندارند و مهر و موم شما کافی نخواهد بود. هنگام انتخاب اتصال نیوپایپ، استانداردهای تعریف شده است برای تعیین اندازه و مشخصات مناسب در نظر بگیرید.

برای اندازه گیری اتصالات رزوه ای مناسب، قطر بیرونی لوله اتصال خود را برای رزوه های نر و قطر داخلی را برای رزوه های ماده اندازه بگیرید. سپس برای یافتن سایز مناسب متناسب با لوله خود، به نمودار اندازه در صفحه محصول مراجعه کنید. ملاحظات دیگر شامل طول انتها به انتها، ضخامت دیواره و اندازه اسمی لوله است.اگر نمی توانید اتصالات نیوپایپ مناسب را پیدا کنید، با ما تماس بگیرید تا اقلام سفارشی مطابق با مشخصات دقیق شما را آماده کنیم.

دکمه بازگشت به بالا