مجله عمومی

خرید ۱۰۰ میلیونی کارت‌های ملی

کارت ملی شما را 100 میلیون تومان خریدیم. اینها سخنان یک پرنده فروش است که مدعی است حاضر است این مبلغ را فقط برای کد کشور بپردازد. مبلغ زیادی که در شرایط سخت اقتصادی حاکم قطعا بسیاری را وسوسه می کند تا با این درخواست موافقت کنند.

به گزارش روزنامه کندوج ایده آل امروز وی در خصوص صنف جدید دلالان نوشت: شاید درخواست مشابهی از سوی دلالان و افراد گروه های مختلف مطرح شود. بدون در نظر گرفتن گسترش چنین رویکردی در جامعه، عمق فاجعه اقتصادی را نشان می دهد که باعث شده همه گروه های جامعه از رانت ناشی از رژیم سهیم و استفاده کنند و ادامه آن با این امر اجتناب ناپذیر خواهد بود. وضعیت، اما این افراد با کارت ملی چه درآمدی کسب می کنند، حاضرند 100 میلیون برای آن بپردازند، موضوعی است که بررسی ها حکایت از رانت بالا در مبادله کالا دارد. چرا که با وجود سودی که خودروسازان از فروش محصولات خود در بورس کسب می کنند، عدم عرضه مناسب و تورم مورد انتظار باعث شده بازار آزاد قیمت خود را در برابر دلار آمریکا 40 هزار تومان تعیین کند. البته شاید این روند در خودروهای داخلی چندان خود را نشان ندهد اما در انتظار ورود خودروهای وارداتی، مقاومت بازاریان و مالکان خودروهای قدیمی چند میلیارد تومانی خارجی باعث شده تا از هم اکنون صف های زیادی برای ورود قد بلندها تشکیل شود. ماشین ها. -کیفیت خودروهای خارجی و کسب سود چند صد میلیونی.. محدودیت خرید چاره ای جز خرید و فروش کارت ملی مردم و دهک پایین جامعه باقی نمی گذارد.

گسترش انتشار به کل جامعه

مشاهدات امروز آرمان از رونق خرید خودرو در بورس کالا نشان می دهد در هفته های اخیر صف های طولانی برای فروش خودرو در بورس کالا تشکیل شده است که امکان ساماندهی فروش 12 هزار دستگاه خودرو در این کشور را فراهم کرده است. سالن هفته آینده از سوی دیگر خبر عرضه قریب الوقوع خودروهای وارداتی در بورس نیز دلیلی بر تشدید صف های خرید است، در حالی که محدودیت خرید خودرو در قالب معاملات کارتی بازار سیاه خود را نشان داده است. . در واقع بر اساس قانون خرید خودرو در بورس، «کد هر کشور (خریداران واقعی) تنها مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای ارائه شده در روز فروش و تنها برای یک خودرو است. بنابراین از تعداد محصولات ارائه شده، هر فرد فقط می تواند درخواست خرید یک خودرو را ثبت کند. بر اساس این قانون، هر فردی که دارای شناسنامه ملی باشد و بالای 18 سال سن داشته باشد و از سال 2018 خودرو داشته باشد، نمی تواند از طریق بورس خودرو داشته باشد. در واقع شرط اصلی خرید خودروی استوک داشتن کارت ملی است نه خودروی چهار سال پیش تا کنون.

سود 50 تا 500 میلیون تومانی برای خریداران کارت داخلی

حالا چه شد که جدا از ده پایین جامعه، ببرهای میانی هم چاره ای جز فروش کارت ملی ندارند؟ مشکلی که در بورس به وجود آمد و نتیجه آن نه تنها باعث کاهش دلال و قیمت خودرو در بازار عمومی شد، بلکه تعداد معدودی که می توانستند از طریق قرعه کشی خودرو بخرند را از بازار حذف کرد. البته سودی که خریداران کارت از خودروهای بورسی به دست می آورند بسته به نوع خودرو حداقل از 50 تا 500 میلیون تومان در نوسان است.

کرایه کارت ملی برای خرید خودرو یعنی کسانی که پول دارند از کارت ملی بی پول ها استفاده کنند و ماشین بخرند. این اتفاق در چند سال اخیر در بازار دلار رخ داد. در این معامله سرمایه دار از نقشه ملی شخص دیگری استفاده می کند. در اینجا به صاحب کارت ملی اجاره داده می شود یا بخشی از عواید آن. در بازار ارز هر نقشه زمین بین 300 تا 500 هزار تومان اجاره داده می شد.

از آنجایی که سود خرید خودرو از خرید کالا معمولا بیش از 50 میلیون تومان و در خودروهای گران قیمت به چند صد میلیون تومان می رسد، احتمالاً پولی که به صاحب کارت ملی داده می شود بسیار بیشتر از بازار ارز است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا