کسب و کار ایرانیمجله عمومی

خمیر درزگیر پنجره دوجداره چیست؟

عایق کاری و آب بندی درب و پنجره های دوجداره در ساختمان ها امروزه یکی از نکاتی است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. مردم عموماً برای راحتی و کاهش هزینه های خود می خواهند خانه خود را عایق بندی کنند.

بهتر است بدانید که بهترین راه حل برای عایق کاری ساختمان، نصب و آب بندی درب و پنجره دوجداره است. امروزه شرکت های درب و شیشه دوجداره محصولاتی را برای کمک به عایق کاری ساختمان ها تولید می کنند. در اینجا به بررسی نقش درب و پنجره دوجداره در عایق کاری خانه می پردازیم.

تنظیم دمای محیط داخلی و جلوگیری از آلودگی صوتی از خارج همیشه از موضوعات مورد بحث است. بسیاری از افراد در فصول مختلف زمستان و تابستان به این موارد فکر می کنند و به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از درب و پنجره دوجداره در صنعت ساختمان، قابلیت عایق و آب بندی و در نتیجه جلوگیری از صدا، سرما در زمستان و گرما در تابستان است.

سیستم تولید و مهندسی درب و پنجره دوجداره، استفاده از پروفیل و یراق آلات خاص، آب بندی، مواد بست و چهارچوب درب و پنجره دوجداره، از ورود آب و گرد و غبار موجود در هوا در محیط جلوگیری می کند. .

این مشکل در هوای بارانی و سرد باعث دردسر بیشتر افراد می شود. مشکلات مربوط به آب بندی و عایق کاری برای انسان ممکن است به جلوگیری از ورود آب، رطوبت، سرما و گرما و همچنین هوای آلوده و سایر ذرات معلق در هوا اشاره داشته باشد.

استفاده از درب و پنجره های آلومینیومی با شیشه دوجداره یکی از مطمئن ترین روش های عایق کاری و کنترل هوا در ساختمان می باشد. این نوع درب ها و پنجره ها به دلیل ساختار و متریال خاصی که دارند می توانند تقریبا صد در صد مانع ورود و خروج گرما و ذرات مضر موجود در هوا شوند.

عایق کاری و آب بندی درب و پنجره دوجداره

جداسازی درب و پنجره دو طرفه

یکی از باورهای غلط رایج در بین بسیاری از افراد این است که فکر می کنند پنجره های دوجداره دقیقا مانند پنجره های معمولی هستند. در این زمان وظیفه اصلی در و پنجره های دوجداره در خانه عایق حرارت و صدا است.

در واقع قسمت های مختلف در و پنجره های دوجداره باعث عایق شدن ساختمان می شود. این جزئیات مانند شیشه های دو جداره نقش اساسی در عایق کاری در و پنجره های دوجداره دارند. زیرا ساختار دو شیشه ای از ورود و خروج گرما و سرما جلوگیری می کند. اگر پنجره های دوجداره با کیفیت بالا ساخته شوند، این امر به میزان قابل توجهی بر کاهش هزینه برق و گاز تأثیر می گذارد.

به طور کلی لاستیک آب بندی مورد استفاده در پروفیل های مختلف نقش مهمی در عایق کاری و آب بندی واحدهای شیشه ای دارد. این به دلیل مواد مورد استفاده در ساخت این نوع تایر است. نقش اصلی واشرهای لاستیکی سفت شدن و جلوگیری از انتقال حرارت و صدا است.

به طور کلی چسب مورد استفاده در اطراف درب و پنجره های دوجداره بسیار مهم است. آب بندی درب و پنجره دوجداره پس از نصب کامل انجام می شود اما در صورت وجود مشکل در درب و پنجره دوجداره می توان با چسب های مخصوص عایق کاری کرد.

شیشه دوجداره، لاستیک هرمتیک و چسب مواد اصلی برای آب بندی و پوشش درب و پنجره های دوجداره هستند، سایر قسمت ها نیز به این عایق کمک می کنند. کنترل شیشه دوجداره نیز به صرفه جویی و چاپ کمک می کند. اگر در و پنجره های دو جداره به درستی نصب نشوند، تهویه و عایق صوتی مناسبی ایجاد نمی کنند.

در ادامه این مقاله به بررسی عایق بندی شیشه های دوجداره و پنجره ها در برابر صدا، روش های مناسب آب بندی در گرما و سرما، انواع چسب و لاستیک برای آب بندی و عایق بندی و نحوه تنظیم صحیح درب و پنجره می پردازیم.

عایق صوتی درب و پنجره دوجداره

برای قطع صدا

حیاط بیرونی محل کار، اتاق یا خانه ما اغلب مملو از منابع مختلف آلودگی صوتی است. این مشکل به طور کلی آرامش و عدم تمرکز را از ما سلب می کند. صدای موسیقی، حرکت وسایل نقلیه، صحبت های بلند همسایه ها و بازی کودکان از عوامل آلودگی صوتی است. در حال حاضر برای جلوگیری از ورود آلودگی صوتی به ساختمان های جدید، اقدامات کاهش صدا در دیوارها و کف انجام می شود. البته این کار در ساختمان قدیمی انجام نشده است.

برای جلوگیری از سر و صدا، در و پنجره ها باید عایق صدا و در عین حال دیوارها، سقف، کف و سایر قسمت های خانه عایق صدا باشند. ویرایش و ویرایش صدا به روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد.

به طور کلی می توان از دو روش برای محافظت از فضای داخلی ساختمان در برابر آلودگی صوتی استفاده کرد. اولین راه استفاده از نوشیدنی است. این روش نسبت به سایر روش ها راحت تر است. این کار با افزودن سطوح جاذب صدا یا پژواک صدا مانند پانل های آکوستیک امکان پذیر است. به این ترتیب می توان از پانل های تزئینی 3 سانتی متری نیز برای عایق صدا استفاده کرد.

روش دوم عایق صوتی ساختمان استفاده از دیفیوزر است. این از آلودگی صوتی جلوگیری می کند. این پنل ها امواج صوتی را در جهات مختلف پخش می کنند و از برگشت صدا جلوگیری می کنند.

6 راه برای جلوگیری از سر و صدا در ساختمان وجود دارد. در این قسمت روش های مختلف افزایش صدا را معرفی می کنیم:

جداسازی با کمک آکوستیک کف

برای عایق بندی کف ساختمان در برابر آلودگی صوتی می توان از مواد جاذب صدا مانند فرش ها و موکت های جاذب صدا یا حتی کف پوش های مخصوص. این مواد نسبت به سایر مواد میزان جذب آلودگی صوتی بالاتری دارند. حتی انواع مختلف آنها دارای سطوح مختلف جذب صدا هستند. به عنوان مثال فرش های برجسته نسبت به فرش های معمولی در جذب صدا بهتر عمل می کنند.

آستر برای پرده

پرده ها می توانند مانعی بر سر راه عایق صدا و صدا باشند. پارچه های سنگین مانند مخمل و پشم، اگر به عنوان پرده قرار گیرند، می توانند عملکرد عایق خوبی داشته باشند. البته لباس هایی با تکنولوژی پیشرفته تولید می شوند و جنس آن نوعی پلی استر اصلاح شده است. این پارچه قدرت جذب بالایی دارد و صدا را منتقل نمی کند.

تعویض پنجره های قدیمی با شیشه دوجداره

یکی از عوامل موثر در نفوذ آلودگی صوتی عدم وجود درب و پنجره است. در و پنجره های ساختمان تاثیر زیادی در عایق بودن ساختمان در برابر صدا، گرد و غبار و جریان هوا دارند. معمولا در و پنجره های قدیمی اعم از درب و پنجره استیل و برخی پروفیل های آلومینیومی عایق مناسبی ندارند و صدای زیادی را به داخل خانه منتقل می کنند.

برای عایق کاری پنجره های قدیمی می توان از درزگیرهای موقت استفاده کرد اما برای نتیجه طولانی مدت بهتر است در و پنجره های قدیمی ساختمان را با درب و پنجره های دوجداره جدید جایگزین کرد. البته لازم نیست نگران باشید، این کار بدون تخریب قابل انجام است. در صورتی که کیفیت درب و پنجره های دوجداره ساختمان خوب باشد حداقل 70 درصد از ورود صدا به داخل ساختمان جلوگیری می شود.

از درهای چوبی به عنوان عایق صدا استفاده کنید

گاهی منابع مختلف آلودگی صوتی به محیط داخلی ساختمان مربوط می شود. به همین دلیل می توانیم اتاق خود را مات کنیم. برای آکوستیک کردن اتاق ها می توانیم از درب اتاق شروع کنیم. ما باید در اتاق خود را انتخاب کنیم که در بسته شدن قاب را لمس کند. وجود یک شکاف بسیار کوچک بین قاب و درب باعث ایجاد سر و صدا در اتاق می شود. همچنین با توجه به ساخت داخلی خانه می توانیم برای اتاق های خانه از درب های شیشه ای دوجداره استفاده کنیم تا صدا وارد اتاق ها نشود.

دهانه های دیوار را با استفاده از درزگیر عایق بندی کنید

جالب است بدانید که با عبور از سوراخ های مختلف تهویه، آلودگی صوتی نیز از آنجا عبور خواهد کرد. بنابراین بهتر است با آب بندی یا عایق بندی دهانه هایی مانند ورودی کابل آنتن، هود تهویه، کانال ها و جعبه های توزیع، عایق صوتی بهتری در داخل ساختمان ایجاد شود. برای این کار می توانیم از فوم، چسب یا درزگیر استفاده کنیم.

عایق و آکوستیک دیوار

برای عایق کاری دیوارها می توان از مواد آکوستیک استفاده کرد. بلوک های آکوستیک ضخامت دیوارها را افزایش می دهند و به طور قابل توجهی از ورود و خروج صدا جلوگیری می کنند.

روکش درب و پنجره دوجداره جهت سرمایش و گرمایش

عایق حرارتی پنجره ها

یکی از مشکلات رایج در فصول گرم و سرد، ورود گرما یا خروج هوای سرد از درزهای در و پنجره است. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از سرما در زمستان و سرما در تابستان عایق کاری و درزبندی درزها است.

معمولا راه های مختلفی برای گرم نگه داشتن خانه ها و جلوگیری از ورود گرما و سرما در زمستان و خنک کردن فضای داخلی در تابستان وجود دارد. از آنجایی که درها ورودی اصلی هر ساختمانی هستند، وقتی به خودی خود باز و بسته می شوند، سرمای زیادی وارد ساختمان می کنند و انرژی زیادی را هدر می دهند.

در واقع می توان گفت که پنجره ها و درها عامل اصلی ورود و خروج از سرما هستند. با عایق کاری درزهای درب و پنجره می توان از ورود و خروج سرما جلوگیری کرد و تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. طبیعتا در برخی از پنجره ها مانند شیشه های دوجداره میزان ورود و خروج سرما و اتلاف انرژی بسیار کمتر از مدل های دیگر است.

در ادامه این قسمت از مقاله به معرفی روش هایی برای عایق کاری بهتر در و پنجره می پردازیم:

استفاده از درزگیرهای مختلف برای درب و پنجره

آب بندی پنجره

درزگیرها در مدل های مختلفی مانند فوم، وینیل، رزین و انواع دیگر عرضه می شوند. بسته به نیاز و نوع درب و پنجره می توان از درزگیرها استفاده کرد. الگوهای وینیل و رزین به راحتی برای هر درزی قابل استفاده است. این درزگیرها در تمام فصول قابل استفاده هستند. همچنین امکان باز کردن آنها به راحتی وجود دارد.

معمولاً در و پنجره های خانه های قدیمی به مرور زمان خراب می شوند و با مشکلات عایق کاری بیشتری مواجه می شوند. استفاده از فوم درزگیر برای این مدل از درب و پنجره ها بسیار مناسب است. زیرا این نوع درزگیرها قوام فشرده ای دارند و بسیار خوب پوشش می دهند. این درزگیرها می توانند درزها را همیشه بسته نگه دارند.

فوم درزگیرها را می توان در هر چهار گوشه در و پنجره استفاده کرد. اکثر این درزگیرها دارای چسب در پشت هستند. این محصولات به خوبی به سطح مورد نظر می چسبند و از ورود و خروج هوا و انرژی جلوگیری می کنند.

نصب کرکره پشت در و پنجره

راه های دیگری نیز برای عایق بندی و آب بندی درزهای در و پنجره وجود دارد. با این روش می توان با قرار دادن وسایل مختلف مانند پتو، پارچه، خز و سایر موارد مشابه، حرکت هوا را مسدود کرد. البته برای کاربردی بودن این روش باید از شی یا پارچه ای استفاده کنید که داخل آن پر شده است. این مورد را می توان با توجه به سلیقه یا با توجه به فضای داخلی خانه ما سفارشی کرد.

به این ترتیب علاوه بر جلوگیری از ورود سرما، به صورت یک عنصر تزئینی، فضای مورد نظر را بسیار زیبا می کند. از ویژگی های متمایز مواد مورد استفاده به عنوان درزگیر می توان به متحرک بودن و در صورت نیاز جابجایی آنها اشاره کرد.

از پرده های دوتایی یا سه تایی استفاده کنید

دو پرده

یکی دیگر از راه های عایق کاری و درزگیری درب و پنجره نصب پرده های دو یا سه لایه است. به این ترتیب می توانیم با قرار دادن یک لایه پرده ابریشمی زیر پرده قبلی از ورود و خروج سرما جلوگیری کنیم. یکی از مزایای نصب پرده های دو یا سه لایه این است که می توانید لایه ها را کم و زیاد کنید و تعداد آنها را با توجه به فصل تغییر دهید. این روش بسته به اقلیم منطقه نیز قابل استفاده است. استفاده از این روش معمولا راحت تر و ارزان تر از روش های دیگر است و همچنین بر زیبایی و تنوع طراحی داخلی می افزاید.

استفاده از پلاستیک برای جلوگیری از ورود و خروج هوا

آب بندی دو جداره

راه حل دیگر برای جلوگیری از ورود و خروج هوای اضافی استفاده از پلاستیک است. در این روش کافی است پلاستیک مورد نیاز را به اندازه درزهای در و پنجره برش داده و با نوار چسب محکم بچسبانید.

اگر می خواهید پلاستیک در و پنجره را کاملا ببندید می توانید از سشوار استفاده کنید. ابتدا پلاستیک را با سشوار گرم کنید تا منقبض شود سپس آن را کاملا به سطح پنجره بچسبانید. به این فرآیند تمیز کردن پنجره با پلاستیک نیز گفته می شود. استفاده از این روش بسیار سریع و اقتصادی است.

استفاده از پوشش برای جلوگیری از ورود و خروج گرما

یکی دیگر از راه های توصیه شده برای جلوگیری از هوای سرد استفاده از کرکره یا کرکره و سایبان روی در و پنجره است. استفاده از این روش علاوه بر بسته شدن در و پنجره ها، ویژگی های مهمی را برای دکوراسیون داخلی نیز فراهم می کند.

هنگامی که از کرکره های سوراخ دار برای پنجره ها استفاده می کنید، در واقع از اتلاف انرژی و ورود و خروج نامناسب هوا به داخل خانه جلوگیری می کند. سایبان ها و کرکره ها به راحتی نصب می شوند و با سرعت بالا قابل نصب و تعویض می باشند. این محصولات همچنین حس خاصی را در فضا ایجاد کرده و به جلوه های بصری می افزایند.

لاستیک و چسب مخصوص برای آب بندی و نصب

با چسب محافظت کنید

یکی از موادی که برای آب بندی و آب بندی پنجره های دوجداره استفاده می شود لاستیک در و پنجره می باشد. این کلاهک ها عایق بودن را افزایش می دهند، صدا و گرما را مسدود می کنند و از ورود آب جلوگیری می کنند. آب بندی با این درپوش ها فقط با درب و پنجره های دوجداره امکان پذیر است.

لاستیک آب بند دوبل درب و پنجره حاوی با کیفیت ترین مواد اولیه و مونومر اتیلن پروپیلن دی ان می باشد. این نوع مواد باعث افزایش مقاومت شیشه دوجداره در برابر نور خورشید، اکسیداسیون در برابر هوا، مقاومت سیستم های شیشه دو جداره در برابر فشار هوا و مقاومت در برابر اختلاف دمای بالا می شود. این پایه ها عایق بندی پروفیل های دوجداره UPVC و آلومینیوم را تضمین می کنند.

یکی از مهمترین ویژگی های درزگیر لاستیکی در درب ها و پنجره های دوجداره ماندگاری و ماندگاری آنها در کیفیت اولیه است. علاوه بر این، به دلیل ذخیره سازی زیاد مواد اولیه، استفاده از تجهیزات تغذیه خودکار، اختلاط مواد اولیه توسط کامپیوتر و آزمایشگاه ها برای آزمایش مواد اولیه و کنترل کیفیت محصول. در نهایت تمام مهر و موم های لاستیکی در و پنجره. همان کیفیت و استاندارد

اندازه، استحکام و خاصیت ارتجاعی لاستیک به کار رفته در شیشه دوجداره توسط تجهیزات مخصوص اندازه گیری می شود، بنابراین علاوه بر افزایش استحکام و طول عمر بیشتر توسط عوامل داخلی و خارجی، عایق کاری نیز به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

به دلیل قرار گرفتن این لاستیک و پایداری آن بر روی پروفیل در هنگام تولید، لاستیک کاملاً جوش داده شده و سطح حفاظت را افزایش می دهد. پروفیل های مورد استفاده در درب و پنجره های دوجداره مفید بوده و دارای مقاومت بسیار بالا و محصولات آب بندی هستند، به همین دلیل سر و صدا هستند. گرد و خاک اب، مقاومت در برابر امواج و طوفان با سرعت بیش از 150 کیلومتر در ساعت. بدون لرزش و مقاومت.

همچنین می توان از چسب سیلیکونی برای درزبندی و درزبندی درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که در صورت مختل شدن خاصیت آب بندی و عایق بودن درب و پنجره، کار چسب کاری در هر زمانی امکان پذیر است.

چسب های سیلیکونی قابلیت چسبندگی و آب بندی عالی دارند. این چسب ها پس از خشک شدن، ضد آب و مقاوم در برابر باران، برف و نور مستقیم خورشید هستند. چسب های سیلیکونی پس از خشک شدن خاصیت ارتجاعی خود را حفظ می کنند و به دلیل نرمی قابل استفاده هستند. این استیکرها پس از خشک شدن در برابر اشعه UV نیز مقاوم بوده و خاصیت خود را از دست نمی دهند. همچنین قابل رنگ و ضد باکتری هستند و رنگ آنها زرد نمی شود.

آموزش نصب درب و پنجره دوجداره

تعمیر درب و پنجره دوجداره در کرج

جلوگیری از تبادل حرارت، ورود گرد و غبار و آلودگی صوتی از جمله دلایلی است که باعث می شود افراد پنجره قدیمی خود را با درب و پنجره دوجداره جایگزین کنند. البته کسب بهترین نتیجه منوط به انتخاب بهترین نوع درب و پنجره دوجداره است که دارای اجزای باکیفیتی است.

اگر در حین تولید تفاوتی بین لولای بازشو، چهارچوب در و پنجره دوجداره و دیوار محل مونتاژ وجود نداشته باشد، عایق کاری در و پنجره دوجداره کامل می شود. برای رفع این مشکل باید لولای درب و پنجره دوجداره را تنظیم کرد.
در مورد قیمت پنجره دوجداره بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا