مجله بانوان

دهه فجر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام حسن باقری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: امروز شیعیان علی (ع) در شکل‌گیری حاکمیت دینی و ارزشی پیشرو و پیشتاز هستند و ما امروز به وجود چنین امام پیشوایی افتخار می‌کنیم که اساس و محوریت جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهند.

وی از دهه فجر به عنوان قدرت نرم کشور یاد کرد و گفت: رویکرد و راهبرد اصلی برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر امسال جهاد تبیین به عنوان ضروری‌ترین مسئله کشور است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: امروز در سایه جهاد تبیین به راحتی می‌توانیم مردم را در صحنه‌های مختلف حاضر و مهیا ببینیم و شور و نشاط اجتماعی نیز در سایه جهاد تبیین تحقق می‌یابد.

حجت‌الاسلام باقری دومین رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در برنامه‌های دهه فجر، تقویت وحدت و انسجام ملی برشمرد و افزود: با پرهیز از دوقطبی‌سازی‌های کاذب ضروری است تا انسجام و وحدت ملی در کشور مراعات شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این ۲ عنصر، ما به حضور جوانان و نوجوانان در صحنه‌های مختلف نیاز داریم و کانون اصلی توطئه دشمن نیز همین قشر است و باید در این جنگ ترکیبی و شناختی جوانان و نوجوانان خود را آگاه و بصیر تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام باقری حفظ جایگاه زنان و نقش انقلاب اسلامی را در هویت‌بخشی به این قشر یادآور شد و اضافه کرد: در همه عرصه‌ها زنان حضور پررنگ‌تری داشته و قطعاً در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله نیز حضور زنان بی‌نظیر بوده است.

وی طراوت و نشاط آحاد جامعه را در برگزاری جشن‌های آغاز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت مساجد، هیئت‌های مذهبی و محلات را یادآور شد و بیان کرد: برنامه‌های امسال با توجه به ایام ماه رجب، جشن‌های میلاد حضرت علی (ع) و مبعث با شور و نشاط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری از خانواده‌های اردبیلی خواست تا با حضور در این جشن‌ها سعی کنند تا بیش از گذشته به این انقلاب به عنوان افتخار عصر حاضر توجه کرده و بیش از هر زمان دیگر پشتیبانی خود را نشان دهند.

وی با اهمیت توصیف کردن جهاد تبیین اظهار کرد: نسخه نجات‌بخش و علاج‌بخش کشور جهاد تبیین است که می‌تواند کشور را از تهدیدها و توطئه‌های دشمنان نجات دهد.

حجت‌الاسلام باقری پیشرفت‌های کشور را در عرصه‌های پزشکی، علوم و فناوری‌های جدید، عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و… یادآور شد و تصریح کرد: در همین استان اردبیل ما زمانی شاهد حضور پزشکان هندوستانی و پاکستانی در طبابت مردم بودیم اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در رشته‌های مختلف پزشکی نیروهای متخصص و فوق تخصص بسیاری را تربیت کردیم.

وی تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای است که در هر برهه‌ای باید بازگو شود و عظمتی که رزمندگان اسلام خلق کردند باید برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود.

حجت‌الاسلام باقری افزود: در این جنگ هشت ساله نه تنها یک متر از این کشور را به دشمن ندادیم بلکه با تمام عزت در برابر غرب و شرق ایستادیم در حالی که در دوران قاجار و پهلوی بسیاری از حاکمیت و محدوده جغرافیای کشور از دست ایرانیان رفت.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در برابر پروسه تطهیر رژیم پهلوی با رویکرد جهاد تبیین، کارآمدی و عزت جمهوری اسلامی ایران را در قالب دستاوردهای عظیم بازگو کنیم تا همه بدانند که این نظام برای استقلال، آزادی و عزت این کشور چه تلاش مؤثری را انجام داده است.

حجت‌الاسلام باقری اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند تا با ابزار تحریف و کتمان مسائل نسل آینده را نسبت به این انقلاب بدبین کند در حالی که با تکیه بر جهاد تبیین می‌توانیم واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کنیم.

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن صیانت‌بخش است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل به سیاه‌نمایی دشمن در حوزه آزادی بیان اشاره کرد و ادامه داد: آزادی بیان به اعتقاد غربی‌ها توهین به ادیان، قرآن کریم و پیامبر (ص) است در حالی که این آزادی ذره‌ای ارزش ندارد بلکه نوعی حیله‌گری است.

وی به تنوع برنامه‌های دهه فجر و افتتاح پروژه‌های متعدد در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در این ۱۰ روز با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان پروژه‌های متعدد در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد و بالغ بر سه هزار میلیارد تومان پروژه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

حجت‌الاسلام باقری بیان کرد: در این استان به همت مسئولان هفت هزار میلیارد تومان پروژه اجرا شده و یا مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود که این خود شکوه و عزتی دیگر برای خطه اردبیل است.

وی ضرورت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را یادآور شد و تصریح کرد: این حضور میثاقی مجدد با امام، شهدا و در حقیقت پشتیبانی از نظام اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل حضور مردم در راهپیمایی را صیانت‌بخش در تداوم راه عزتمند انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: هر چند دشمن تلاش می‌کند تا از هم اکنون این حضور را کم‌رنگ جلوه دهد اما مردم استان اردبیل نیز به صورت خانوادگی و گروهی به شکل وحدت‌آفرین در این راهپیمایی حاضر شده و پاسخی دندان‌شکن به توطئه‌ها و یاوه‌گویی‌های دشمنان خواهند داد.

دکمه بازگشت به بالا