مجله بانوان

دونده نفرین‌شده – کندوج

دختر دونده آمریکایی در ۴ المپیک برای رسیدن به مدال دوی ۱۰۰ متر با مانع تلاش کرد اما یک نفرین نگذاشت او به هدفش برسد.

به گزارش کندوج، بازی‌های المپیک پر از داستان‌های شگفت‌انگیز است. داستان‌هایی می‌توانند عجیب، خنده‌دار، احساسی و غم‌انگیز باشند. یکی از این داستان ها مربوط به دختر دونده‌ای است که با نفرین مانع روبرو شد.

اولین بدشانسی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا

 گیل دیورس پس از غلبه بر یک بیماری خودایمنی نادر به بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا رسید. در فینال دوی ۱۰۰ متر توانست جولیت کاتبرت جاماییکایی را شکست دهد و قهرمان شد. دیورس سپس به فینال ۱۰۰ متر با مانع رسید. همه چیز به یک مدال طلای دیگر اشاره داشت اما آخرین مانع اجازه نداد که او به طلا برسد. این ورزشکار آمریکایی در اثر با برخورد با مانع، سقوط کرد و عنوان قهرمانی را به دونده یونانی داد.

بدشانسی دوم در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا

دیورس از آن دسته افرادی نبود که تسلیم شود. او عناوین قهرمانی جهان در سال های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ را به دست آورد اما یک بار دیگر در فینال المپیک  در اثر برخورد با مانع شکست خورد. دیورس در  فینال دوی ۱۰۰ متر پیروز شد و دوباره مدال گرفت اما در فینال دوی ۱۰۰ متر با مانع در اثر برخورد با مانع چهارم شد.

تلاش ناموفق در دو المپیک ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴

 شاید فکر کنید دیورس تسلیم شد و اجازه داد نفرین مانع پیروز شود اما این طور نیست. در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، دیورس در سن ۳۳ سالگی، باز شانس خود را در ۱۰۰ متر با مانع امتحان کرد و توانست به نیمه نهایی برسد. در این مرحله با پاره شدن همسرینگ روبرو شد و نتوانست مسابقه را به پایان برسد.

پس از سه تلاش ناموفق، دیورس همچنان آرزوی مدال المپیک دوی ۱۰۰ متر با مانع را داشت. از این رو در سن ۳۷ سالگی در المپیک ۲۰۰۴ آتن دوباره تلاش کرد و در مرحله مقدماتی از ناحیه ساق پا آسیب دید و حضور در فینال را از دست داد. متاسفانه هر داستانی پایان خوش ندارد. او در طول فعالیت خود سه مدال طلا در دوی ۱۰۰ متر و دوی ۴ در ۱۰۰ متر به دست آورد اما هنوز ممکن است خاطره تلخ  نرسیدن به مدال المپیک دوی ۱۰۰ متر با مانع را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا