مجله عمومی

راه‌های کاربردی برای تقویت قوه‌ تفکر

هر فردی با توانایی ها و توانایی های ذهنی خود به دنیا می آید، اما این مغز آنقدر شگفت انگیز است که اگر آموزش داده شود و تمرین شود، بهتر از آنچه بوده و هست می شود.

به گزارش روزنامه کندوج مربای مربا او نوشت: «مغز انسان اندامی عجیب و غیرعادی است. هر فردی با توانایی ها و توانایی های ذهنی خود به دنیا می آید، اما این مغز آنقدر شگفت انگیز است که اگر آموزش داده شود و تمرین شود، بهتر از آنچه بوده و هست می شود.

یکی از ابعادی که می تواند در مغز رشد کند، قدرت فکر است. این یک تفکر بزرگ، انعطاف پذیر و سریع است که در هر شرایطی کار می کند. برای پرورش قدرت فکر، پیشنهادهای مختلفی مانند تمرین سکوت و تمرکز وجود دارد که به آن مدیتیشن می گویند. کتاب خواندن نیز راه خوبی است زیرا همزمان با افزایش دانش و آگاهی، ما را با جهان و دیدگاه های جدید آشنا می کند که به نوبه خود بر قدرت تفکر ما تأثیر می گذارد. فعال بودن، ورزش کردن، خوردن غذای سالم، گوش دادن به موسیقی روح نواز و خواندن شعر نیز برای ما که ملتی با ادبیات غنی هستیم، نکات مفیدی است.

برای پرورش قدرت فکر، همه ما نیاز به انجام کارهای متفاوتی داریم. مثلاً چند روز در هفته یا چند دقیقه در روز، قلم به دست بگیریم و با دست مخالف نوشتن را تمرین کنیم، یا شروع به خواندن کتابی با موضوعی کنیم که تاکنون به آن علاقه نداشته ایم. چنین کارهایی تفکر ما را تغییر می دهد و درهایی را به روی جهان های جدیدی می گشاید که تا به حال از آنها آگاه نبوده ایم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا