کسب و کار ایرانیمجله عمومی

راهکار برای افزایش فالوور

برندسازی نقشی اساسی در افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و بازاریابی شبکه های اجتماعی دارد. خرید فالوور لایک زن ممکن است به نظر بیاید که راهی سریع برای افزایش شهرت باشد، اما دراصل ممکن است به شما آسیب برساند . ایجاد یک هویت برند منسجم و قابل تشخیص، از طریق عناصر بصری مناسب، مانند طرح‌های رنگی و سبک‌های طراحی، می‌تواند پروفایل شما را برای مخاطبان جذاب‌تر و به‌یادماندنی‌تر کند.

به‌علاوه، حفظ لحن ثابت در کپشن‌ها و تعامل واقعی با مخاطبان، تصویر برند شما را تقویت می‌کند و موجب افزایش فالوور اینستاگرام می‌شود. همچنین استفاده از داستان، ارزش‌ها و شخصیت برندتان در تولید محتوای اینستاگرام، به ایجاد ارتباطی عمیق‌تر با مخاطبان کمک می‌کند و در نهایت منجر به افزایش تعامل و رشد فالوور می‌شود. با ارائه مداوم محتوایی که با هویت و ارزش‌های برند شما همسو هستند، می‌توانید جامعه‌ای وفادار از مخاطبان را پرورش دهید که نه‌تنها با پست‌های شما به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند، بلکه حامی برندتان هستند و موجب رشد پایدار اکانت اینستاگرام شما می‌شوند.

استفاده از هشتگ، یکی از بهترین استراتژی‌ها برای افزایش فالوور اینستاگرام است. هشتگ‌ها کلمات کلیدی هستند که محتوای شما را توصیف می‌کنند و به کاربران امکان می‌دهند تا وقتی موضوع خاصی را در اینستاگرام جستجو می‌کنند، راحت‌تر آن را پیدا کنند. به‌عنوان مثال، اگر عکس یک کیک خوشمزه را ارسال می‌کنید، می‌توانید از هشتگ‌هایی مانند #کیک، #دسر و موارد مشابه برای جذب علاقه‌مندان به این محتوا استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که هشتگ‌های محبوب، برای پست‌های زیادی به کار گرفته شده‌اند و بسیار رقابتی هستند.

همچنین هشتگ‌های منحصربه‌فرد، ممکن است دسترسی کافی نداشته باشند. برای برقراری یک تعادل مناسب، پیشنهاد می‌کنیم که از چند هشتگ محبوب و چند هشتگ خاص استفاده کنید که به محتوا و جایگاه شما مرتبط هستند. برای افزایش فالوور اینستاگرام با اینفلوئنسرها همکاری کنید . همکاری با اینفلوئنسرها یک رویکرد استراتژیک برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و گسترش دامنه برند شماست. با مشارکت با اینفلوئنسرهایی که با ارزش‌های برند و مخاطبان هدف شما مرتبط هستند، می‌توانید از اعتبار و فالوورهای آن‌ها برای معرفی برند خود به جمعیتی گسترده‌تر استفاده کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ، این فرصت را به دست می‌آورید که ترافیک را به صفحه اینستاگرام خود هدایت کنید و فالوورهایتان را افزایش دهید. این تلاش مشترک، نه‌تنها برند شما را در معرض دید مخاطبان جدید قرار می‌دهد، بلکه اعتبار آن را تقویت می‌کند؛ زیرا افراد با محتوایی که توسط اینفلوئنسرهای محبوبشان توصیه می‌شود، بیشتر درگیر می‌شوند. میکرو اینفلوئنسرها نیزمی‌توانند نقش بسزایی در افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشند. آن‌ها معمولا فالوورهای وفادارتری دارند و نرخ تعامل بالاتر و ارتباط شخصی بیشتری با مخاطبان ارائه می‌دهند. هنگامی که یک میکرو اینفلوئنسر، صفحه اینستاگرام شما را تبلیغ و تایید می‌کند، منجر به هدایت تعداد بیشتری از افراد به حساب کاربریتان می‌شود.

از چه راه‌هایی فالوور واقعی در اینستاگرام، جذب کنیم؟

وقتی صحبت از افزایش فالوور می‌شود، ذهن بسیاری از مخاطبان به سمت فالوور فیک و غیر فعال می‌رود. چون شرکت‌های زیادی این وعده را به مشتری می‌دهند که مثلا تنها با 100 هزار تومان، به 20 k فالوور می‌رسی! در روش‌هایی که می‌خواهم بگویم، هیچ کلکی وجود ندارد، قطعا بارها تست و نتیجه خوبی از آن گرفته شده است. اگر شما هم به جای استفاده از ربات و فالوور فیک، به دنبال جذب فالوور واقعی هستید، بدون شک این راهنما به شما کمک خواهد کرد. هر هدفی داشته باشید، احتمالا نیازمند تعداد بالای فالوور هستید؛ اما روش‌هایی که برای هر کدام استفاده می‌کنید، یکی نیست.

مثلا اگر می‌خواهید خودتان را در زمینه طراحی لباس عروس برند کنید، قطعا باید فالوورهای‌ هدفمند و مربوط به محصول‌تان جذب کنید.  یعنی اینکه فالوورهای‌تان باید عموما خانم‌های رنج سنی 20 تا 35 سال باشد. حالا اگر 20 یا 30 هزار فالوور مرد هم داشته باشید، عملا کمکی به شما نمی‌کند. یک نکته: البته این افراد شاید در ابتدای کار وجودشان بد هم نباشد؛ چون ظاهرا تعداد فالوورهای‌تان زیاد دیده می‌شود. اما بعد از مدتی باید یک فیلتر مشخص در نظر بگیرید. بعد از مدتی مخاطبان نامرتبط مثلا آقایان نیز خودشان بعد از مدت صفحه شما را ترک می‌کنند. این ریزش فالوور اصلا بد نیست؛ چون در مقابل فالوورهای پیج‌تان هدفمند شده اند.

ولی مثلا یا اگر یک فروشگاه لوازم دکوری دارید، نیازی نیست فالوورهای‌تان تا این اندازه هدفمند باشد؛ چون مشتری از هر قشر و جنسیت می‌تواند باشد. ساده‌ترین چیزی که موجب ایجاد انگیزه در کاربران برای دنبال کردن صفحه شما می‌شود، این است که آن‌ها حداقل یک محصول یا خدمات شما را دوست دارند. به عنوان مثال کاربری که یک دستگاه خاص از شرکت سامسونگ را دارد، صفحه این شرکت را در اینستاگرام دنبال می‌کند! تقریباً 73 درصد از کاربرانی که به سوال Sprout Social پاسخ داده‌اند، موضوع علاقه‌مند بودن به محصول یا خدمات یک شرکت را اعلام کرده‌اند.

البته جالب است بدانید 58 درصد کاربران هم مسئله تبلیغات را مطرح کرده‌اند که به واسطه آن صفحه برند موردنظرشان را دنبال می‌کنند. بنابراین 2 دلیل بسیار مهم که باعث می‌شود تا کاربران یک صفحه را دنبال کنند، علاقه‌مند به یک محصول (و خرید آن) و همچنین تبلیغات است. درصد دیگری از کاربران که تعداد آن‌ها بسیار کمتر از دو دسته قبلی بود، دلیل خود را علاقه‌مندی به یک صنعت و سرگرمی (مثلاً برگزاری مسابقه در یک صفحه خاص) مطرح کرده‌اند.

در این نمودار مشخص شد که برندها نیاز به زمان و تلاش زیادی برای تولید محتوای ارزشمند دارند. از طرفی برندها می‌توانند محصول خود را تبلیغ کنند اما محصول باید بخشی از محتوا را شامل شود و برندها نمی‌توانند پیشنهاد تبلیغاتی خود را به صورت مستقیم مطرح کنند! پاسخ کاربران به سوالات بالا منجر به یک پاسخ اساسی شد: دلیلی که باعث جذب کاربران می‌شود، ممکن است نتواند آن‌ها را برای همیشه به عنوان دنبال‌کننده برند شما نگه دارد! کاربران همیشه مخالف محتوای تبلیغاتی بیش از حد و بیشتر به دنبال محتوای ارزشمند هستند.

در حقیقت اکثر کاربران می‌خواهند ویژگی‌های منحصر به فرد محصول شما را بدانند و شما باید محتوایی تولید کنید که نظر کاربران را نسبت به محصول یا خدمات خود جذب کنید! کپشن‌های جذاب و قانع‌کننده بنویسید . کپشن‌ها فقط راهی برای توصیف عکس‌ها یا ویدیوهای شما نیستند، بلکه شخصیت، برند و ارزش پیشنهادی شما را نیز نشان می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند، موجب تعامل بیشتر شوند، مانند لایک‌کردن، نظردادن و اشتراک‌گذاری محتوا که همگی نقش مهمی در افزایش فالوور اینستاگرام دارند. اما برای نوشتن کپشن‌های جذاب و قانع‌کننده، قلاب را فراموش نکنید.

منظور از قلاب، اولین جمله یا عبارت کپشن شماست که توجه خواننده را به خود جلب و او را به خواندن ادامه کپشن تشویق می‌کند. شما می‌توانید از قلاب‌هایی مانند یک سوال، یک آمار، یک نقل قول یا یک جوک استفاده کنید. داستان‌سرایی نیز یک راه قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان و معرفی خود است. پیشنهاد می‌کنیم از یک داستان جذاب برای به‌اشتراک‌گذاشتن تجربه‌ها، بینش‌ها، چالش‌ها یا دستاوردهای مرتبط با موضوع خود بهره بگیرید. در انتهای کپشن نیز می‌توانید از CTA برای دعوت از مخاطبان برای فالوکردن، بازدید از وب‌سایت، بررسی محصولات یا خدمات یا شرکت در یک مسابقه استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا