مجله فرهنگ

رایزنی کرده‌ایم جاذبه‌های گردشگری غرب کشور در رسانه ملی بیشتر معرفی شود

کندوج/ کرمانشاه معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رایزنی با صداو سیما برای توجه بیشتر به جاذبه ها و زیبایی های مناطق غرب کشور خبر داد.

شالبافیان در یکی از روش های مهم وزارت میراث فرهنگی در همایش «توسعه گردشگری توسط تاج در سواحل غرب کشور» که امروز (7 آذرماه) با حضور دبیرکل، معاونان و بخش خصوصی برگزار شد. گردشگری فعالان استان های کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام و همدان.

وی با بیان اینکه هم افزایی خوبی بین مناطق غرب کشور برای شکل گیری این محور وجود داشت، گفت: ترکیب جاذبه های مختلف گردشگری در این مناطق به گونه ای است که می توان مسیرهای موضوعی گردشگری بسیاری را طراحی کرد.

معاون گردشگری کشور به وجود آثار مختلف در مناطق غربی کشور و همچنین جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان اشاره کرد و گفت: چرا که سالانه افراد زیادی در قالب کاروان در مسیرهای سبک به این مناطق سفر می کنند. ما می توانیم از این قابلیت در استفاده از گردشگری میدانی نیز استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم می توانیم خدمات مسافرتی و گردشگری متنوعی را در غرب ایجاد کنیم چرا که در این استان ها آثار ملی متنوعی وجود دارد و همچنین جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد.

شالبافیان در ادامه با تاکید بر لزوم شکل گیری سریعتر محور گردشگری در غرب کشور، گفت: هرچه به سمت توسعه محور گردشگری در این منطقه پیش برویم، طیف گسترده ای از تماشاگران خواهیم داشت.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم گردشگران خارجی از صنعت گردشگری غرب بازدید کنند و خوشبختانه زیرساخت های آن را نیز در این حوزه داریم، از این رو پروازهای بین المللی در این استان ها برقرار شده است.

معاون گردشگری ادامه داد: به موازات این موضوع به دنبال برگزاری رویدادهای بین المللی نیز در این حوزه هستیم و از سال آینده برای رونق بیشتر غرب کشور این طرح را اجرا می کنیم.

وی در ادامه به عدم تبلیغات مناسب در منطقه اشاره کرد و گفت: این بخش ها باید در زمینه تولید مواد با زبان های بین المللی به ویژه زبان های کشورهای همسایه همکاری داشته باشند و در این زمینه نیز به ما کمک خواهد شد. . “

شالبافیان ادامه داد: علاوه بر گردشگری خارجی، باید سعی کنیم کانال غرب کشور را نیز در سبد گردشگری گردشگران داخلی داشته باشیم، زیرا شما جاذبه باورنکردنی دارید که هنوز جایگاه خود را در ایرانگردی پیدا نکرده است.

وی اعلام کرد: در این زمینه با صداوسیما رایزنی کرده ایم تا شبکه غرب کشور بیشتر در رسانه ملی دیده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا