مجله ورزشی

رسمی؛ دستیار گواردیولا سرمربی السد شد

به گزارش پایگاه خبری وب؛ خوانما لیو، دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی، از سال 2020 جایگزین میشل آرتتا شده است و نقش مهمی در دو قهرمانی اخیر سیتی در لیگ برتر داشته است. پپ گواردیولا سعی کرده در هر فرصتی از لیو تمجید کند و به نقش او به عنوان راهنما و ایده های مفید اشاره کند، اما لیو امروز به طور رسمی سیتی را ترک کرد تا سرمربی السد قطر شود.

لیو که سابقه مربیگری در ساراگوسا، آلمریا، سویا و سوسیداد در اسپانیا را در کارنامه خود دارد، همچنان خود را به عنوان مربی می بیند و به پیشنهاد قطری ها پاسخ مثبت داده است. او جانشین ژاوی گراسیا در السد شد. سرمربی اسپانیایی که فصل گذشته جایگزین ژاوی شد و قهرمان لیگ شد.

Opinber;  دستیار گواردیولا سرمربی السد شد

السد بسیاری از بازیکنان خود را برای جام جهانی آینده در اختیار نخواهد داشت و مدیران باشگاه روی لیو برای کشف استعدادهای جدید و ارتقاء برخی از بازیکنان زیر 23 سال به تیم اصلی حساب باز کرده اند. برای لیو، میشل آرتتا برای مدتی دستیار اول گواردیولا بود، اما او همچنین می خواست سیتی را ترک کند و اکنون سرمربی آرسنال است.

Opinber;  دستیار گواردیولا سرمربی السد شد

فصل گذشته اگرچه السد قهرمان لیگ ستارگان شد، اما این تیم در سایر تورنمنت ها مانند امیر کاپ یا لیگ قهرمانان آسیا آنطور که انتظار می رفت عملکرد خوبی نداشت و مدیران باشگاه به دنبال تغییر دیگری در این رقابت ها بودند. کلاس آنها

پس از جدایی ژاوی هرناندز و انتقال این مربی به بارسلونا، مدیران السد تصمیم گرفتند ژاوی گراسیا را روی نیمکت این تیم بنشینند اما این تغییرات تکنولوژیک آنطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت و در پایان فصل گارسیا را به خود اختصاص داد. تیم را ترک کرد.

پس از هفته ها مذاکره روی گزینه های مختلف، سرانجام مدیران السد با خوانما لیلو، دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی به توافق رسیدند. این مربی 56 ساله اسپانیایی کار مربیگری خود را از سال 1988 با تیم میراندس اسپانیا آغاز کرد.

او سپس مدیریت تیم های مختلفی مانند سالامانکا، رئال اویدو، ترانک ریف، رئال ساراگوزا، ترزا، رئال سوسیداد، آلمریا، اتلتیک ناسیونال و وسل کوبه را بر عهده گرفت. او همچنین از سال 2015 تا 2017 برای تیم های شیلی و سویا اسپانیا به عنوان دستیار خورخه سامپائولی بازی کرد.

او پس از پیوستن به تیم چینگ داو چین، در سال 2020 به منچسترسیتی پیوست تا در کنار پپ گواردیولا به یکی از تاثیرگذارترین مربیان سیتیزن ها تبدیل شود. او پس از چندین فصل موفق در لیگ جزایر، اکنون راهی قطر شده تا هدایت السد را بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا