مجله عمومی

زائران اربعین غربالگیری می شوند/ مرگ پنج بیمار کرونایی درکهگیلویه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید منصور تقوی در جلسه سه شنبه شب ستاد کرونا شهرستان افزود: متاسفانه در 45 روز گذشته 5 نفر را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم که آمار بسیار ترسناکی است.

تقوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 نفر در بیمارستان معین این شهرستان بستری هستند، گفت: متاسفانه حال دو نفر از بیماران بستری وخیم است.

وی خاطرنشان کرد: مردم به پوشیدن ماسک، رعایت فاصله و سایر نکات بهداشتی توجه چندانی نداشتند هستندگفت: بازگشت زائران از سفر اربعین، پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع و آغاز ماه آنلاین سه رویداد با پتانسیل ایجاد اوج است.

تقوی خاطرنشان کرد: همچنین شروع فصل پاییز که با تغییرات اقلیمی همراه است در حوزه بهداشت و درمان نیز نگرانی ایجاد می کند. و ما باید کاری کنیم که با درک پیشگیری به مرحله درمان نرسیم.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه قرار شد مراسم اربعین با تمامی تمهیدات بهداشتی و با نظارت کامل برگزار شود و به افرادی که از مراسم اربعین می آیند آموزش و تبلیغات کوتاهی داده شود. بروشورهایی به آنها داده خواهد شد.

تقوی تصریح کرد: آدرس تمامی بازدیدکنندگان در اختیار شبکه و بهداشت و درمان قرار گیرد تا با لینک های سلامت و سفیران ردیابی و بررسی شود.

وی افزود: اگرچه واکسیناسیون اجباری نیست، اما رعایت واکسیناسیون برای همه دانش آموزان منطقی است.

تقوی گفت: در آیین نامه این جلسه نیز انتظار بیمه اجرایی را داریم تا دیگر شاهد نگرانی نباشیم.

دکمه بازگشت به بالا