اقتصادی

سامانه معرفی محصولات دانش‌بنیان کشاورزی رونمایی شد

در حاشیه نمایشگاه آبادیران از سامانه معرفی محصولات و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی رونمایی شد.

به گزارش کندوج، محسن برگستانی، دبیر علمی و فنی و توسعه بازار برنامه ملی آبادیران، پیاده‌سازی این سامانه را در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: از این رو در دومین نمایشگاه آبادایران تصمیم به راه‌اندازی سامانه‌ای برای معرفی شرکت‌های دانش بنیانی شد که در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند. 

وی گفت: این سامانه شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی در حوزه‌های کود، بذر، مدیریت آفات، مدیریت خاک، بحث ماشین آلات، کاشت، داشت و برداشت را معرفی می کند.

برگستانی خاطرنشان کرد: کاربر زمانی که وارد این سامانه می‌شود، با کلیک کردن بر روی هر یک از حوزه‌ها تصویر و شماتیکی از یک مزرعه را مشاهده می‌کند که در این مزرعه همه ابزارآلات و سخت‌افزارهای مربوط به زمین کشاورزی قابل رؤیت است. 

وی ادامه داد: کاربر در این سامانه بر روی هر کدام از محصولات که کلیک کند، اطلاعات مربوط به آن محصول را مشاهده می‌کند. این اطلاعات شامل کارایی محصول، کاربرد محصول و شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در این حوزه فعال هستند.

برگستانی گفت: محصولی که امروز در نمایشگاه آبادیران رونمایی شد، نسخه اولیه این محصول است که در حال آپدیت و به روز رسانی است؛ ضمن آنکه محصول به صورت آفلاین ارائه شده است، اما در آینده نزدیک کامل‌تر خواهد شد و شرکت‌های بیشتری به این سامانه اضافه خواهند شد.

وی گفت: نزدیک به ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این سامانه هستند که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و کاربرانی که قصد استفاده از توانمندی‌ها و محصولات موجود در سامانه را داشته باشند، می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. 

برگستانی گفت: در آینده نزدیک سامانه گلخانه هوشمند نیز که امروز در دست طراحی هست، به مجموعه بازار سایت آبادیران اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تجربه و تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اطلاعات موثق و تحلیل‌های قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی خود بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا