مجله علمی و سلامت

سیر صعودی ابتلا به آبله میمونی در جنوب شرق استرالیا

مقامات بهداشتی در ایالت ویکتوریا واقع در جنوب شرقی استرالیا اعلام کردند که موارد ابتلا به آبله میمون در این ایالت طی هفته گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش کندوج، ایالت ویکتوریا استرالیا اکنون 59 مورد تایید شده ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است و گزارش ها حاکی از آن است که تنها در هفته گذشته 20 مورد جدید آبله میمون در این ایالت شناسایی شده است.

دبورا فریدمن، معاون رئیس پزشکی ویکتوریا، گفت: «تا زمانی که ذخایر واکسن آبله میمون تحویل داده شود، تعداد افراد مبتلا به سرعت افزایش خواهد یافت.

وی همچنین افزود: اکنون هستیم روزانه چند مورد آبله میمون را شاهد هستیم اما در گذشته یکی دو مورد از این بیماری را دیده ایم یک هفته ما بوده ایم توسعه موارد آبله میمون رو به افزایش است و فکر می کنم این افزایش ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، به نظر می رسد تمام موارد جدید ابتلا به این بیماری به دلیل تماس نزدیک با افراد مبتلا باشد و همه موارد آبله میمون به مردانی مرتبط نباشد که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند.

مری آن توماس، وزیر بهداشت ویکتوریا نیز گفت که این ایالت در حال حاضر مقدار محدودی واکسن برای مبارزه با ویروس دارد.

وی همچنین اعلام کرد: انتظار داریم در شهریورماه واکسن های بیشتری برای مقابله با این بیماری تهیه شود.

به گزارش ای بی سی نیوز، علائم آبله میمون شامل بثورات پوستی، تب، لرز، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی و خستگی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا