شهادت ۲۶  دانش آموز سند استکبار ستیزی دانش آموزان ایران اسلامی است

شهادت ۲۶  دانش آموز سند استکبار ستیزی دانش آموزان ایران اسلامی است

حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور، در آیین افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه دخترانه شهدای دانش آموز حادثه تروریستی ۱۳ دی گلزار شهدای کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: حادثه تروریستی کرمان و شهادت ۲۶  دانش آموز سند استکبار ستیزی دانش آموزان ایران اسلامی است.

وی در این برنامه، اذعان کرد: دشمن با این اتفاق و حرکت ناجوانمردانه سرعت محو شدن خود را چند برابر کرد و باتوجه به اینکه نتوانستند در میدان جنگ وارد مبارزه شود، این قبیل حوادث تلخ را رقم می زنند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، تصریح کرد: در ملاقات با دانش آموزان مجروح، دانش آموزی دیدم که حال خوبی نداشت و نمی توانست درست صحبت کند اما همین که اسم حاج قاسم را شنید واکنش نشان داد. این موضوع نشان می دهد سن پیروی از مکتب شهدا و استکبارستیزی پایین آمده و این مهمترین اتفاق است.

وی ادامه داد: یادمان نرفته روزگاری سند ۲۰۳۰ رونمایی شد و به دنبال تربیت دانش آموزی از جنس واقعیت های تلخ موجود در غرب بود، اما سند تحول نظام تعلیم و تربیت، پرورش انسانی مومن، متعهد، مسئولیت پذیر و مجاهد را ترویج می کند. 

خان محمدی یادآور شد: شهادت ۹۶ انسان خالص و شایسته در حادثه تروریستی ۱۳ دی کرمان با تعداد قابل توجهی دانشجو و دانش آموز، دانشگاهی برای پرورش نسلی متعهد و دشمن ستیز از جنس  اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی در این آئین، اظهار کرد: این مدرسه با پیشرفت ۴۵ درصدی، ظرف یک ماه آماده بهره برداری شد و این از برکت خون شهدای دانش آموز است. 

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پورش در پایان، گفت: هر خشت این مدرسه با توسل به نام شهدا گذاشته شده است و به قول حضرت امام خمینی (ره) تا اسلام هست و تا جبهه حق و باطل هست جهاد و مبارزه هم هست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا