مجله فرهنگ

شهید سلیمانی در جبهه‌های حق علیه باطل پیروز میدان بود

کندوج/ بوشر مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شهید قاسم سلیمانی در خط مقدم جبهه حق علیه باطل جنگید و همیشه پیروز میدان بود.

سردار هادی مقدسی روز پنجشنبه 24 آذرماه در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در ثارالله بوشهر حسینی با اشاره به بخشی از زندگینامه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در سال 1335 در روستای قنات ملک واقع شد و در شهرستان بابل کرمان به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا به پایان رساند. وی برای کمک به اقتصاد خانواده به شهر کرمان رفت و ابتدا کارگری را آغاز کرد و سپس در یکی از هتل های شهر کرمان مشغول به کار شد و در نهایت در اداره آب منطقه کرمان به استخدام قراردادی درآمد.

وی با اشاره به حضور شهید سلیمانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی در سال 58 در حین فعالیت در آبفای کرمان در نقش افتخاری به عضویت سپاه درآمد و در سال 59 به صورت رسمی به عضویت سپاه درآمد. و به دوره اعزام شد.

سردار مقدسی به زحمات شهید قاسم سلیمانی در اوایل انقلاب اسلامی اذعان داشت: شهید سلیمانی از مدافعان مسجد جامع کرمان به شمار می رود که مورد هجوم ساواک قرار گرفت و در انقلاب اسلامی سال 1357، وی را به شهادت رساند. یکی از کسانی بود که ستام شاهی با هدف سرنگونی رژیم پهلوی به کلانتری ها و مراکز نظامی حمله کرد.

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مسئولیت شهید قاسم سلیمانی پس از جذب در سپاه گفت: شهید سلیمانی ابتدا به مدت 3 ماه به عنوان جانشین این گروهان خدمت کرد و سپس فرماندهی این گروهک را بر عهده گرفت. نیروی. پس از 3 ماه به دلیل شایستگی ها و تلاش های فراوان در سال 59 به فرماندهی گردان کرمان منصوب شد.

سردار مقدسی در ادامه افزود: شهید قاسم سلیمانی تا پایان جنگ در همه اقدامات پیروز بود و تا پایان سال 57 و اوایل سال 58 در جبهه حق علیه باطل جنگید و همیشه پیروز بود سپس پیروز شد. ارتقاء یافت. به عنوان فرمانده لشکر هفتم کرمان و در سال ۱۳۷۶ با حکم مقام معظم رهبری به سمت فرماندهی لشکر قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

وی در پایان با اشاره به حضور شهید سلیمانی در عملیات های متعدد در طول 8 سال دفاع مقدس گفت: شهید سلیمانی با رشادت، مجاهدت و فداکاری خود توانست عملیات های زیادی را در دوران دفاع مقدس انجام دهد. مانند والفجر 1، خیبر، بدر و بیت المقدس. با پیروزی برو

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا