مجله عمومی

ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان در مدارس – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ابراهیم رحیمی زنگنه بعدازظهر چهارشنبه در هفتمین شورای آموزش و پرورش شهر کرمانشاه که در منطقه ۲ آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان در ۲ و ۳ سال اخیر به دلیل شیوع و شیوع ویروس کرونا در این شهر به سر می برند. آموزش مجازی بسیار بیشتر از نسل قبل با فضای مجازی ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در کنار ارزش های فراوانی که دارد، محل نفوذ بیگانگان است، افزود: حضور دانش آموزان و نسل جدید در فضای مجازی باید در مسائل و موضوعات مرتبط با این فضا هدایت و آموزش داده شود تا آنها از خطرات موجود در فضای مجازی آگاه باشید و از توطئه های دشمن در فضای مجازی مصون باشید.

سرپرست استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در حوادث اخیر فاصله فضای مجازی با فضای واقعی بسیار زیاد و واضح بود گفت: کشورهای متخاصم. تبلیغات آنها در فضای مجازی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده بودند تا مردمی را که از این فضا می ترسند به دام توطئه خود بیاندازند و آنها را مجبور به پذیرش دروغ کنند.

رحیمی زنگنه فضای مجازی در اختیار دانش آموزان را نیازمند مدیریت دانست و گفت: از یک سو باید این فضا را برای حضور دانش آموزان مدیریت کنیم و از سوی دیگر با آموزش سواد رسانه ای بتوانیم دانش آموزان را ایمن سازی کنیم. نسل های آینده در برابر حملات دشمن، پس بیایید مانند گذشته حتماً از چرخش های تاریخی بگذریم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حوادث اخیر تاکید کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری این بادهای خفیف تغییری در ماهیت درخت تنومند انقلاب اسلامی نخواهد داشت و این اتفاقات این درخت تنومند را به سمت تصاحب سوق می دهد. ریشه

سرپرست استانداری کرمانشاه نسل آینده کشور را از تهدیدهای کنونی فرصت سازی کرد و گفت: ملت هدگیر ایران اسلامی همواره با تهدیدها فرصت ایجاد کرده است و اتفاقات اخیر فرصتی برای ایجاد نسل انقلابی است هدگیر برای اهتزاز پرچم ایران اسلامی ایجاد خواهد کرد.

رحیمی زنگنه گفت وگو را یکی از راه های مناسب برای ارتباط با نسل جدید دانست و خاطرنشان کرد: با انباشته ای از سوالات نسل جوان مواجه هستیم که نتوانسته ایم به موقع پاسخ دهیم و باید این رویه اصلاح شود. نقش مدیریت و والدین در ایجاد زمینه گفت‌وگو بین نسلی مؤثر است.

او گفت انیکه وی با بیان اینکه هدف نهایی آموزش و پرورش تربیت انسان کامل است، گفت: هر کاری که دشمن در رابطه با ایران اسلامی انجام می دهد از تحریم و فشار اقتصادی گرفته تا حملات سایبری، دور شدن از این وظیفه است، اما آموزش و فرهنگ هرگز نباید دیده شود. به عنوان پایه .تحول جامعه بشری را نادیده بگیرید.

سرپرست استانداری کرمانشاه افزود: اگر تمام هزینه ها و امکانات کشور را صرف آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای تربیت نیروی انسانی کنیم، جامعه به افراد قابل اعتماد سپرده می شود.

رحیمی زنگنه گفت: به منظور افزایش کیفیت شورای آموزش و پرورش پیشنهاد می شود شورای مشورتی تخصصی زیر نظر این شورا متشکل از اساتید و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت و نتایج کارگروه های این مشورتی تشکیل شود. شورا. در شورای آموزش و پرورش ارائه و اصلاح خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا