مجله بانوان

ضرورت حضور پرشور مردم در تجمعات عفاف و حجاب – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، امروز 30 تیرماه مصادف با یکصد و سیصد و چهاردهمین سالگرد کشتار مشهد توسط حکومت رضاخان است. ش به دلیل اعتراض به تشکیل حکومت حجاب و روز عفاف و حجاب ایا بر این اساس، علیرضا جوادزاده، استادیار گروه تاریخ اندیشه معاصر در اظهارنظری که در اختیار خبرگزاری آنلاین قرار داده است، بر لزوم عفاف و حجاب با علاقه تاکید دارد.

متن کامنت به شرح زیر است:

امروز ۳۰ تیر ۱۳۱۴ سالگرد کشتار مشهد توسط حکومت رضاخان است. ش آن هم به دلیل اعتراض به ایجاد حکومت حجاب. این فاجعه باعث شد نظام جمهوری اسلامی که در مقام احیای دین و عزت نفس قرار دارد، روز 30 تیرماه را روز عفاف و حجاب نامگذاری کند و هر ساله برنامه ریزی هایی برای رعایت آن ترتیب دهد. در همین راستا امروز و روزهای آینده در شهرهای مختلف جلساتی در حمایت از حلم و حجاب برگزار می شود. آنچه این گردهمایی ها را در سال های اخیر مهم تر از قابل مقایسه می کند، سه Mál ار:

1. ترویج و اشاعه بی ادبی و برده داری فردی و سازمان یافته در شهرهای مختلف ایران اسلامی

2. تصمیمات و اقدامات مقامات دولتی برای اجرای قوانین معوق عفاف و حجاب.

مخالفت و بدگمانی گسترده دشمنان و منتقدان نسبت به تصمیمات و عملکرد مسئولان.

در این شرایط، علاقه افراد شرکت کننده در جلسات ضروری است. با توجه به اینکه انتصاب رسمی ریاست محترم جمهوری در خصوص اجرای قانون حجاب و عفاف و برخی اقدامات عملی مسئولین در نهادهای مختلف برای اجرای این قانون در صورت عدم مواجهه با حمایت عمومی و تأثیرگذار مردم می تواند قابل انجام باشد. تحت فشار گسترده رسانه ها و منتقدان مخالف متوقف شد. .

در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و دغدغه‌های مؤمنان، موقعیت نابهنجار فرهنگی جامعه بوده است و در این راستا غالباً مسئولان و متصدیان مغازه‌ها به درستی آن را یکی از مقصران اصلی می‌دانند. اکنون که سیاستمداران در مقام اجرای قانون حجاب و عفاف قرار گرفته اند، علیرغم اختلافاتی که ممکن است در برخی موارد و شیوه های برخورد با بی حجابی وجود داشته باشد، این وظیفه مردم، متدینان و به ویژه حوزویان است. و علاوه بر آگاهی بخشی و پاسخگویی به شبهات میدانی، حجاب باید حمایت جدی و همه جانبه ای از اصول تصمیمات و اقدامات دولت داشته باشد تا بتوانند در برابر حملات گسترده مخالفان مقاومت کنند و احکام مخالفان را اجرا کنند. قوانین با حمایت قوی مردم

در کنار تلاش جدی برای اجرای قانون با پشتوانه ملت، دولتمردان نیز موظفند بیش از پیش در جهت اقناع افکار عمومی و در این راستا به ویژه بهره مندی از ظرفیت عظیم رسانه ملی که متاسفانه در این زمینه شکست خورد.

دکمه بازگشت به بالا