مجله عمومی

طرح ویژه نظارت بر داروخانه های آذربایجان غربی اجرا می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسین نجف زاده در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه بر اساس سیاست دولت و پیرو گزارش های دریافتی مبنی بر احتکار، گرانی و در دسترس بودن خارج از شبکه دارویی برخی از داروخانه های استان، افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمت اقدام شود. مشکلات بیماران در زمینه تهیه دارو اقدام در خصوص برنامه ویژه کنترل داروخانه ها به منظور ایجاد هماهنگی در خدمات رسانی به مردم و جلوگیری از اختلال در عرضه دارو و اقدامات قاطع و بازدارنده در موارد تخلفات مرتبط با این حوزه. با هماهنگی نظارتی

وی همچنین گفت: به منظور نظارت بر وضعیت عرضه دارو، در این طرح با آغاز گشت های مشترک و با هماهنگی و همکاری نهادهای ذیربط و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن انجام بازرسی های میدانی از داروخانه ها و انبارهای دارو . ، برخورد سریع و قانونی صورت خواهد گرفت. با تخلفات احتمالی به ویژه گران فروشی و احتکار مواد مخدر انجام می شود.

نجف زاده رسیدگی به پرونده کشف و ضبط مواد مخدر به ارزش 44 میلیارد ریال از یک انبار مواد مخدر در زندان های استان را افشا کرد و گفت: ماموران اطلاعات نظامی استان در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر یک انبار غیرمجاز مواد مخدر. همراه با بازرسان نایب رئیس سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به ظن قاچاق مقدار زیادی دارو به ارزش 44 میلیارد ریال کشف و ضبط کرد.

رئیس زندان دولتی آذربایجان غربی همچنین از تشکیل 618 پرونده کیفری در سال جاری در حوزه بهداشت و درمان استان خبر داد و گفت: از این تعداد 616 پرونده رسیدگی و مختومه شده است و حجم پرونده های واصله 40 درصد نسبت به سال گذشته است. مدت مشابه سال گذشته و در حال افزایش است

نجف زاده خاطرنشان کرد: متهمان این پرونده به پرداخت 33 میلیارد و 385 میلیون ریال جزای نقدی و پلمب و ضبط مایحتاج برخی مراکز درمانی غیرمجاز محکوم شدند.

دکمه بازگشت به بالا