مجله فرهنگ

ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر باید تا سال ۲۰۳۰ دو برابر شود

برای حفظ زمین؛

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد: برای محافظت از زمین در برابر گازهای گلخانه ای، ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر باید تا سال 2030 دو برابر شود.

به گزارش گروه دانش و فناوری آنا، بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی هواشناسی (WMO)، تامین برق از منابع انرژی پاک مانند خورشیدی، بادی یا برق آبی تا پایان سال جاری نیاز به دو برابر شدن دارد. دهه برای کاهش گرمایش جهانی

در صورت عدم تحقق، تغییرات آب و هوایی و بحران آب می تواند امنیت انرژی ما را به طور جدی تضعیف کند و منابع انرژی تجدید پذیر را در معرض خطر قرار دهد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی، تولید انرژی منبع تقریباً سه چهارم انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است و برای حفظ زمین با افزایش ظرفیت تولید انرژی های پاک مانند انرژی خورشیدی، بادی و برق آبی. و همچنین بهبود بهره وری انرژی، مهم است.

پتری تالاس، مدیرکل سازمان جهانی هواشناسی توضیح داد: زمان به نفع ما نیست و آب و هوای زمین درست جلوی چشمان ما در حال تغییر است، بنابراین ما نیاز به دگرگونی کامل سیستم انرژی جهانی داریم و تنها در این صورت است که به این مهم دست خواهیم یافت. تبدیل.” به دو برابر شدن عرضه برق کم آلاینده در هشت سال آینده.

این گزارش می افزاید که در فرآیند تامین نیازهای جهانی برق با انرژی پاک، کشورهای آفریقایی می توانند به بازیگران اصلی بازار تبدیل شوند، چرا که قاره آفریقا 60 درصد از بهترین منابع خورشیدی جهان را در اختیار دارد، اما متاسفانه در حال حاضر تنها 1 درصد از این ظرفیت است. استفاده می کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در این زمینه گفت: دو برابر شدن ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و سیاست‌های جسورانه برای تشویق سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه است. اکنون زمان تسریع انتقال به آینده انرژی های تجدیدپذیر است و اگر خیلی دیر اقدام کنیم، احتمال تداوم حفظ گرمایش جهانی زیر 1.5 درجه سانتیگراد از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا