مجله عمومی

عملیات فریب – کندوج

اساساً برای هر تورنمنتی، کی روش از مخفی نگه داشتن تیمش لذت زیادی می برد. دقیقا به همین دلیل است که بر خلاف بسیاری از تیم های حاضر در جام جهانی، فهرست نهایی تیم ملی ایران هنوز اعلام نشده است و ایران در واقع تنها تیم گروه B مسابقات است که هنوز فهرست 26 نفره خود را منتشر نکرده است. به رسانه ها

به گزارش روزنامه کندوج همشهری وی نوشت: آخرین تجربه تیم ملی در ورزشگاه آزادی قبل از رفتن به قطر برای جام جهانی، پیروزی کم اهمیت برای ایران بود. نیکاراگوئه حریف سختی برای ایران نبود و بازیکنان این تیم قرار نبودند کمی قبل از عزیمت به قطر روی پاهای خود فشار زیادی وارد کنند. با توجه به غیبت سربازان زیاد، ترکیب تیم ملی اصلا بی نقص به نظر نمی رسید. کارلوس کی روش نیز از این فرصت استفاده کرد و چند ستاره تیمش را محک زد. پخش تلویزیونی این دیدار نشان می دهد که کی روش برنامه های فنی اولیه خود را مقابل نیکاراگوئه اجرا نکرد. ترکیب تیم ملی احتمالا مقابل تونس کامل خواهد شد. بازی با صلاحدید مربی پشت درهای بسته برگزار شد. تنها اتفاق تلخ این بازی برای تیم ملی مصدومیت امید ابراهیمی و اخراج از ترکیب جام جهانی بود.

لذت مرموز بودن

اساساً برای هر تورنمنتی، کی روش از مخفی نگه داشتن تیمش لذت زیادی می برد. دقیقا به همین دلیل است که بر خلاف بسیاری از تیم های حاضر در جام جهانی، فهرست نهایی تیم ملی ایران هنوز اعلام نشده است و ایران در واقع تنها تیم گروه B مسابقات است که هنوز فهرست 26 نفره خود را منتشر نکرده است. به رسانه ها کی روش فعلا همه چیز را مخفی نگه می دارد و در آخرین فرصت ممکن لیست را اعلام می کند. او پس از چهار سال درگیری با نیکاراگوئه به آزادی بازگشت. بین دو بازی اخیرش در این ورزشگاه اتفاقات زیادی برای او و تیم ملی افتاد. اما این دو دوباره همدیگر را پیدا کردند و حالا برای سومین قهرمانی متوالی جهان، بار دیگر شریک تاریخ خواهند شد.

آنها هافبک هستند

تا به حال تقریبا همه متوجه شده اند که هدف پیشنهاد روزبه چشمی بازی نکردن این ستاره در خط دفاعی است. روزبه در دیدار مقابل نیکاراگوئه در میانه میدان به میدان رفت و عملکرد خوبی داشت. ابتدا استقلالی ها بودند که در مورد چاسمی عقب نشینی کردند و تصمیم گرفتند او را به جای خط دفاع به مرکز زمین بازگردانند. این عقب نشینی اکنون توسط خود کی روش انجام شده است. چشمی که زمانی در نگاه کارلوس یک مدافع مدرن بود، اکنون به خط میانی بازگشته است. خود روزبه نیز بازی در این قسمت از زمین را بیشتر دوست دارد. کی روش در دیدار با نیکاراگوئه در خط میانی با امید نورافکن هم بازی کرد. اتفاقی که با نمایش خوب و پاس گل این بازیکن به پایان رسید. ظاهراً امید قرار نیست پشت خط دفاع چپ باشد و باید منتظر دیدن او در مرکز زمین باشیم.

این فرصت عجیبی است

بازیکنانی مثل آریا برزگر و مهدی هاشم نژاد فوتبالیست های خوب و با استعدادی هستند، اما آیا واقعاً بازی کردن در مسابقات تیم ملی حتی قبل از گیر افتادن در لیگ برتر یک روند عادی است؟ البته دلیل این تصمیم کمبود یگان های نظامی و کمبود بازیکن بود اما در چنین شرایطی بهتر نیست این فرصت را به بازیکنانی که در لیگ برتر ایران فعالیت می کنند داده شود؟ مطمئناً امثال محمد محبی یا مهدی قیدی نیز علاقه مند به حضور در بازی های دوستانه تیم ملی هستند و دلیلی ندارد که این پست را به بازیکنانی که از حضور ثابت در تیم ملی امید مطمئن نیستند اختصاص دهیم. اگر مربی دیگری روی نیمکت تیم ملی بود، این تصمیم شایعات را علیه او به راه می انداخت.

از سمت چپ گل می زنیم

تیم ملی در سه بازی دوستانه با کی روش به الگوی ثابت گلزنی دست یافته است. مدلی که باعث می شود تیم ملی از سمت چپ گل بزند. ایران مقابل اروگوئه کار تیمی بسیار خوبی انجام داد و مهدی طارمی دروازه حریف را باز کرد. در بازی با سنگال کار تیمی عالی بود و این بار پاس عالی احسان حاج صفی برای سردار، ایران به گل رسید. در بازی دوستانه مقابل نیکاراگوئه، مهدی ترابی از همین تیم گل برتری تیم ملی را به ثمر رساند.

بعد از یک غیبت طولانی برگشتم

اتفاق جالب دیگری که در دیدار با نیکاراگوئه برای ملی پوشان رخ داد، بازگشت رامین رضاییان به تیم ملی پس از مدت ها دوری بود. او سرانجام پس از مدت ها در ورزشگاه آزادی برای ایران بازی کرد. رامین که اردوی اتریش را هم به دلیل مشکلات ویزا از دست داد، بیش از هر بازیکن دیگری از تغییرات در ترکیب فنی ایران در آستانه جام جهانی سود برد. او اکنون باید نبرد سختی را با صادق محرمی پشت سر بگذارد تا برای جام جهانی آماده شود.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا