مجله ورزشی

غیبت تنها دختر المپیکی تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو، حداقل سهمیه ممکن به تنیس روی میز در بخش بانوان تخصیص داده شده است. این سهمیه هم در اختیار شیما صفایی قرار داده شده است.

بدین ترتیب ندا شهسواری در این دوره بازی های آسیایی غایب خواهد بود، پینگ پنگ بازی که با کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن، نام خود را به عنوان اولین دختر تاریخ تنیس روی میز ایران در المپیک ثبت کرد واین کار را برای المپیک ۲۰۱۶ ریو هم تکرار کرد.

با همه اینها شهسواری که در دوره پیشین بازی های آسیایی هم حضور داشت، به هانگژو اعزام نخواهد شد چرا که فدراسیون نتوانست برای او سهمیه ای بگیرد و خودش هم نتوانست از تک سهمیه اختصاص داده شده، استفاده کند.

پریسا صمدی نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: مبنای فدراسیون برای اعزام به بازی های آسیایی، برگزاری رقابت های انتخابی بود. این مسابقات دو – سه ماه پیش برگزار شد و شیما صفایی از حضور در آن موفق به کسب جایگاه نخست شد.

وی ادامه داد: برای حضور در بازی های آسیایی هم تنها یک سهمیه برای بخش بانوان به تنس روی میز اختصاص داده شد. بنابراین طبق رقابت های انتخابی برگزار شده و نتیجه اش، این سهمیه در اختیار شیما صفایی قرار گرفت.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: البته فدراسیون پیگیر این بود که بتواند برای بخش بانوان سهمیه دوم هم بگیرد تا به واسطه آن ندا شهسواری هم عازم بازی ها شود اما رایزنی ها در این زمینه به نتیجه نرسید. بدین ترتیب شهسواری با وجود تجربه زیادی هم از حضور در میادین مختلف دارد در این دوره بازی ها غایب خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که «برای تیم ملی تنیس روی میز مردان معمولا قانون بازیکن انتصابی وجود دارد که همیشه هم در اختیار نوشاد عالمیان قرار می گیرد، در بخش بانوان امکان بازیکن انتصابی نیست؟»، گفت: بازیکن انتصابی برای اعزام های تیمی است که طی آن یک نفر انتصاب می شود و سایر بازیکنان هم باید از طریق رقابت های انتخابی مشخص شوند. برای بازی های آسیایی اما قراری به اعزام تیمی نبود. بنابراین به همه بازیکنان اعلام شده بود که نتیجه رقابت های انتخابی ملاک اعزام خواهد بود.

صمدی گفت: ندا شهسواری بازیکن با تجربه ای است و قطعا در صورت حضور در بازی های آسیایی می توانست عملکرد خوبی داشته باشد اما شیما صفایی هم علاوه بر تجربه از شرایط خوبی برخوردار است و این را با کسب جایگاه اول در مسابقات انتخابی هم نشان داده است.

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا