مجله اجتماعی

فروش املاک مازاد، راهی برای رفع مشکلات کمبود فضای آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از وجود ۸۸۵۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی در استان تهران خبر داد و گفت: بیشتر این کلاس‌ها در شهر تهران قرار دارند.

عباس زارع در گفت‌وگو با کندوج، اعتبار لازم برای حل مشکل فضای آموزشی استان را بیش از ۵۴ همت اعلام کرد و گفت: برای حل مشکل تخریب، بازسازی، مقاوم سازی و استاندارد کردن سرانه فضای آموزشی به حدود ۱۸۲۰ مدرسه با ۱۵ کلاس درس نیاز داریم.

وی درباره حل مشکل تامین اعتبار افزود: یکی از راه‌های تامین اعتبار، بحث مولد سازی است؛ در آموزش و پرورش باید به این اعتقاد رسید که تنها راه حل رفع مشکل فضای آموزشی، فروش املاک مازاد است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به موضوع جذب خیرین اشاره کرد که سازمان نوسازی مدارس این موضوع را در برنامه خود قرار داده و با برگزاری جشنواره همه ساله به تکریم و جذب خیرین جدید اقدام می کند.

زارع با بیان اینکه در ۱۱۱ پروژه تکمیل شده امسال تقریباً ۵۴ تا ۶۰ درصد خیرین از لحاظ تعداد و از لحاظ آورده حدود ۳۰ درصد خیرین مشارکت داشته اند ادامه داد: مابقی آن توسط دولت تقبل شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان نوسازی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: امسال این سازمان بیشترین تحویل پروژه را در کارنامه خود ثبت کرده و در بحث صنعتی سازی و بحث مقاوم سازی با حمایت ریاست سازمان اتفاقات خوبی انجام شده و ادامه دار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به برنامه‌های سال آینده اشاره کرد و گفت: اگر بحث مولدسازی عملیاتی شود ۱۵۰ پروژه مدرسه را استانداردسازی می‌کنیم.

زارع در پایان عنوان کرد: نقشه راه برنامه‌های سال ۱۴۰۳ توسط ریاست سازمان ترسیم شده است؛ در بحث صنعتی سازی و مقاوم سازی پیشرو خواهیم بود و همه این‌ها بستگی به اعتبارات دارد، اگر اعتبارات تامین شود خوشبین هستیم که سال ۱۴۰۳ سالی خوب برای حل مشکلات فضای آموزشی باشد.

انتهای پیام

بخش مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا