مجله عمومی

لزوم استفاده حداکثری از راهیان نور برای جهاد تبیین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، آیت الله اعرافی امروز در جلسه شورای راهبردی اعضای مدارس علمیه که در دفتر مدیر مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: نقش زیارت در منطق اسلام و منطق اهل بیت(ع) .آ) این یک عبادت و اصل معنوی بزرگ است که خود روشی ممتاز تربیتی است و موجب رشد معنوی می شود.

وی افزود: زیارت در منطق اسلام مدرسه ای است که زائران در آن درس می خوانند و بر اساس این دیدگاه، زیارت مازوری که با مازوری چه کسی زنده است مهم نیست و همه آن نعمت ها متعلق به کسی است که به زیارت می رود مازور همچنین می تواند مرده باشد.

مدیر حوزه علمیه گفت: زیارت ارزش آموزشی مهمی دارد و دامنه این زیارت شامل شهدا نیز می شود. بلند خواهد شد وی خاطرنشان کرد: آنچه با شهدا همراه است قداست آن رزمنده را دارد آه تو که در راه خدا قیام کرده به سرزمینی که رزمنده و مجاهد است قیمت سبیل الله در آنجا جهاد کرد و شهید شد، همه از قداست خاصی برخوردارند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه راهیان نور در ابعاد مختلف دارای ویژگی های ممتاز بسیاری است، گفت: در راهیان نور هم زیارت و ارتباط با اولیای الهی و شهدا وجود دارد و هم یک سفر واقعی است که زائر از آن و در همه چیز از آن الهام می گیرد. این جنبه های نور مهم و اساسی هستند.

امام جمعه قم آسیب های ناشی از ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور را از روز جمعه برشمرد و بر مسائل معنوی و دینی تاکید کرد و تاکید کرد: راهیان نور امسال از جهات مختلف اهمیت بیشتری دارد، اولین نکته این است که راهیان نور اول. بعد از این یک تاج است و باید رنگی باشد و درخشیدن تازه است و نکته بعدی این است که راهیان نور امسال در شرایطی برگزار می شود که کشور با یک جنگ پیچیده و یکپارچه مواجه است و این جنگ متحد و این هجمه ها سابقه ندارد و باید به صورت ترکیبی و تلفیقی با آن برخورد کرد. جامع بالا

مدیر حوزه های علمیه خطاب به اعضای شورای سیاست گذاری راهیان نور حوزه های علمیه یادآور شد: به مسائل و تحقیقات مربوط به راهیان نور و در این حوزه آسیب شناسی توجه جدی داشته باشید. سلام ضروری و آینده چشم انداز مطلوب است که دیده شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم برخورد بین بین المللی در دستور کار کوچک سلام وی در رابطه با راهیان نور تاکید کرد و گفت: در برنامه کوچک من میفهمم و فعالیت های مربوط به راهیان نور به رویکرد در بین بین المللی همچنین اهتمام ویژه داشته باشید و برنامه جامعی برای آن تعریف کنید تا آموزه های ناب دفاع مقدس در دنیا بازتعریف شود و این آموزه ها به خارج از مرزهای ایران هم سرایت کند.

وی افزود: راهیان نور امسال هم به لحاظ ذاتی مهم و ارزشمند است و هم به این دلیل که ارزشی مضاعف دارد. بعد از تاج و وضعیت شکننده کشور و جنگ یکپارچه که کل انقلاب اسلامی و اصل دین را هدف قرار داده است، لذا باید با دیدی همه جانبه به جهاد نگاه کرد.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید از فرصت حوزه های نور برای تبیین جهاد بهترین استفاده را کرد، گفت: تصمیم حوزه های علمیه این است که در مسیر تبیین و شکوفایی جهاد با یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشند. نور و پیام نشست امروز نیز می تواند همین نکته باشد

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار فیزیکی برخی از فعالان راهیان نور به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص برگزاری هر چه بهتر اردوی راهیان نور به ویژه حوزه علمیه پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا