مجله عمومی

لزوم حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های فناور مناطق کم برخوردار – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فرهاد نامداری روز دوشنبه در جلسه بررسی پیشنهادات بخش علم و فناوری برنامه هفتم توسعه که به تصمیم رشد هشت درصدی در برنامه هفتم اشاره دارد، هدف از برگزاری این برنامه را بررسی کرد. در این جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون سیاست های کلی برنامه پنج ساله هفتم، برشمردن تحولات و تشریح مشکلات، موانع قانونی و عملیاتی بر سر راه توسعه واحدها پرداخت. فناور و پایگاه دانش مستقر در پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری کشور به ویژه در مناطق فقیرتر.

او یک پارک علم و فناوری را برای رفع موانع توسعه کسب و کار پیشنهاد کرد فناور و دانش پایه را در 12 بند برای شرکت در مطالعه هفتم ارائه کرد.

ضرورت توسعه و تکمیل زیرساخت های فناوری اطلاعات در پارک های علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به لزوم کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و توسعه انرژی‌های نو قابل تکثیر است همچنین اهمیت امنیت غذایی و سلامت جامعه، پیشنهاد حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان و… فناور در این زمینه ها در قالب بودجه سالانه فعال است.

نامداری خواستار مکلف شدن دولت به ایجاد، توسعه و تکمیل زیرساخت های فناوری اطلاعات از جمله افزایش پهنای باند و کمک به ایجاد مراکز داده در کشورهای پارک علم و فناوری در مناطق فقیر شد.

وی گفت: وزارت راه و امور روستایی و جهاد کشاورزی باید با اولویت واگذاری اراضی عمومی و منابع طبیعی به پارک های علم و فناوری، از ساختار فیزیکی پارک های علم و فناوری به گونه ای مراقبت کنند که زمین کوچکترین است. که قابل انتقال به واحدها می باشد فناور در پارک علم و فناوری استان ها باید حداقل 50 هکتار تا پایان برنامه باشد.

لزوم معافیت از پرداخت ها و عوارض شوراهای محلی به دلیل شرکت ها و موسسات دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان خواستار تامین اعتبار لازم برای ایجاد، توسعه و تکمیل زیرساخت های اساسی این کشورها در بودجه سالانه برای حمایت از تجاری سازی محصولات دانش و فناور و تولید این محصولات در کشورهای پارک علم و فناوری انجام شد و افزود: این موضوع به دلیل نیاز به ایجاد اشتغال نیاز به اعتبار در اولویت های مناطق فقیرتر دارد.

نامداری از وزارت نیرو، Landsgasfóður و Landsfjarskiptafélag در خصوص جابجایی انشعابات متصل به زمین های پارک علم و فناوری شامل 50 درصد تخفیف درخواست همکاری کرد.

وی گفت: برای ارتقای تولید محصولات دانش و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق فقیرتر نیاز به یک شرکت است فناور و دانش بنیان هایی که در اراضی پارک های علم و فناوری شهری اقدام به ساخت و ساز می کنند از پرداخت عوارض سنتی شهرداری از قبیل عوارض نوسازی و بهسازی و هزینه صدور پروانه ساخت معاف هستند.

مدیر پارک علم و فناوری لرستان، برای ایجاد و توسعه بنگاه‌ها و مؤسسات و واحدهای دانش‌آموزی فناور در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد مربوطه، معافیت از پرداخت مالیات، عوارض شهرداری، عوارض و حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی در طول دوره استقرار در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد مربوط با تصویب و اجرای رئیس پارک علم و فناوری و پرورش فناوری.

لزوم تقویت صندوق نوآوری شرکت های فناوری کم درآمد

نامداری ادامه: واحد تحقیق و توسعه شرکت ها و موسسات و واحدهای دانش فناور یکی از اعضای پارک علم و فناوری در صورتی که کارگاه یا کارخانه تولیدی آنها خارج از محدوده پارک باشد، محصولات ایجاد شده توسط این واحدهای تحقیق و توسعه نیز از مزایای این مقاله بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور باید از شرکت ها مجوز بگیرد فناور با استقرار در پارک علم و فناوری و مراکز رشد دارای مجوز از شورای عالی توسعه، حمایت های لازم را در حدود دستورالعمل های مصوب و مربوطه با تمرکز بر مناطق کم برخوردار انجام داد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان بر لزوم بازنگری در آیین نامه ارتقای معلمی متناسب با توسعه اقتصاد دانش و تولید محصولات دانش با هدف تبدیل دانشگاه ها و آموزش عالی تاکید کرد. مراکز در یک دانشگاه کارآفرینی

بر اساس این گزارش، در این جلسه، اما کلیات طرح های پیشنهادی را تایید کرد. مقرر شد موضوع مورد نظر جهت بررسی بیشتر و تبادل نظر به مرکز پژوهش های شورای اسلامی ارسال شود.

دکمه بازگشت به بالا