اقتصادیکسب و کار ایرانی

لیست مشاغل مورد نیاز عمان

شغل های مورد نیاز عمان از جمله مواردی است که اگر در فکر مهاجرت کاری و یا تحصیلی به این کشور هستید، باید در نظر بگیرید. عمان از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که دارای منابع نفتی بسیار است اما به تازگی سیاست‌های اقتصادی خود را تغییر داده و تصمیم گرفته تا از روش‌های دیگری به جز صادرات و استفاده از نفت، درآمد داشته باشد. به همین خاطر کشور عمان در حال حاضر نیاز زیادی به نیروی کار ماهر برای گسترش صنایع خود دارد.

 

در این پست از مجله تحصیلی لتسگو یونی، شغل های مورد نیاز عمان را بررسی می‌کنیم و همچنین شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری در این کشور را معرفی خواهیم کرد. پس اگر به دنبال هستید، حتما با سفر با هتل همراه باشید.

کشور عمان که به دلیل موقعیتی که دارد به سلطان‌ نشین عمان هم معروف است، یکی از کشورهای پادشاهی خاورمیانه است و در شرق شبه جزیره عربستان قرار دارد. شهر مسقط، پایتخت عمان است که به دلیل زیبایی هرسال گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. خوب است بدانید که کشور عمان از شمال به دریای عمان می‌رسد و در جنوب با یمن و در شرق با امارات متحده هم مرز می‌باشد و با ایران هم مرز دریایی دارد.

همانطور که اشاره کردیم، عمان دارای منابع نفتی زیادی است و اقتصاد کشور عمان به نفت وابستگی زیادی دارد. اما در سال‌های اخیر سیاست اقتصادی این کشور تغییر کرده و دولت عمان می‌خواهد که وابستگی به نفت را کمتر کند و درآمد خود را از طریق صنایع دیگر گسترش دهد. از این رو، اقدام به توسعه و جذب نیرو در تعداد زیادی از حوزه‌های کاری و مشاغل کرده است و به نیروی کار ماهر نیاز دارد. با توجه به جمعیت کم کشور عمان و نیاز زیاد به نیروی کار، این کشور تصمیم گرفته تا از نیروی کار خارجی استفاده کند و بنابراین هرساله مهاجران زیادی را از این طریق می‌پذیرد.

با توجه به این موضوع، تصمیم گرفتیم تا لیستی از مشاغل مورد نیاز عمان در اختیارتان قرار دهیم. شغل‌های موجود در لیست در حیطه‌های مختلف از جمله بخش درمان، صنایع نفت و گاز، تدریس و رشته‌های مهندسی هستند. شاید بد نباشد بدانید که در شرایط قراردادهای کاری برای افراد خارجی در کشور عمان انعطاف زیادی به خرج داده می‌شود و حتی شرکتی که از آن دریافت کرده‌اید، برای پیگیری ویزای شما یک فرد به عنوان اسپانسر و کارفرما تعیین خواهد کرد.

شغل های مورد نیاز عمان شامل:

مشاغل حوزه بهداشت و درمان

مشاغل حوزه مهندسی

رشته‌های مهندسی بعد از رشته‌های علوم پزشکی و درمانی پرتقاضاترین مشاغل در عمان هستند؛ از جمله رشته‌های مهندسی مورد نیاز می‌توان به مهندسی نر‌م‌افزار، مهندسی داده، مهندسی مکانیک، مهندسی کنترل کیفیت، مهندسی پروژه، مهندسی صنایع و مهندسی برق اشاره کرد. همچنین رشته‌های مهندسی از رشته‌های پردرآمد در عمان هستند و به طور میانگین 17,900 ریال عمان درآمد دارند. البته میزان درآمد بین رشته‌های مهندسی متفاوت است. لازم به ذکر است که کشور عمان در سال‌های اخیر تصمیم گرفته است که از نیروهای مهندسی بومی و شهرومندان کشور خود استفاده کند و به همین علت کمتر مهندسان خارجی را جذب می‌کند.

مشاغل حوزه گردشگری و مهمانداری

عمان کشوری زیباست و هرساله توریست و گردشگران زیادی از این کشور دیدن می‌کنند. بنابراین حوزه گردشگری و مهمانداری اهمیت زیادی برای این کشور دارد و نیاز به نیروی ماهر از جمله مهماندار، مدیر رستوران، مدیر تشریفات، پیشخدمت، سرآشپز، مدیر هتل و … در این حوزه احساس می‌شود. افراد شاغل در زمینه گردشگری و مهمانداری در عمان به طور متوسط در ماه 1,180 ریال عمان درآمد دارند. براساس عنوان شغلی این درآمد بین 450 ریال عمان تا حداکثر 3,290 ریال در ماه متفاوت است.

مشاغل حوزه معدن و فرآورده‌های نفتی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم عمان از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس است که وابستگی شدیدی به نفت دارد و عمده درآمد این کشور از صنعت نفت است. عمان از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی محسوب می‌شود، اما در این بخش نیز برای افزایش ظرفیت‌های نفتی با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است. همچنین کار در معدن علاوه بر صنعت نفت به دلیل درآمد بالا از شغل‌های محبوب در عمان است که درآمد افراد بر اساس عنوان شغلی بین 580 تا 1,590 ریال عمان است.

حوزه آموزش

شاید تعجب کنید اگر بدانید عمان با کمبود معلم و استاد در مدارس و دانشگاه‌ها مواجه است. اما حقیقت این است که با توجه به افزایش مهاجرت در سال‌های اخیر به این کشور و افزایش تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان، شغل تدریس و معلمی به خصوص در رشته زبان انگلیسی از شغل‌های مورد نیاز عمان است. میانگین درآمد معلمان 22,500 ریال عمان و 1,880 ریال در ماه است.

شرایط لازم برای ویزای کاری عمان چیست؟

نکته مهم در دریافت ویزای کاری عمان این است که شما باید حتما یک جاب آفر و یک کارفرما در عمان داشته باشید و صرف اینکه شما دارای مهارت و تخصص در شغلی باشید، برای دریافت ویزا و اجازه کار کافی نیست. برای دریافت پیشنهاد شغلی هم می‌توانید از سایت‌های کاریابی عمان استفاده کنید و هم می‌توانید به صورت مستقیم با شرکت‌های موجود در این کشور در ارتباط باشید.

به علاوه دریافت ویزای کاری دارای محدودیت سنی است و باید بین 21 تا 60 سال داشته باشید. از دیگر موارد لازم می‌توان به

  • داشتن حداقل دو سال سابقه کاری
  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر
  • داشتن گواهینامه‌های مهارت در شغل مورد نظر، اشاره کرد.

مدارک لازم برای دریافت اجازه کار در عمان

برای دریافت ویزای کاری نیاز به آماده‌سازی مدارکی دارید که باید این مدارک را به وزارت نیروی انسانی این کشور ارائه کنید. این مدارک شامل:

  • کپی پاسپورت و مدارک احراز هویت
  • گواهینامه‌های مهارت و صلاحیت شغلی
  • تأییدیه سفارت عمان
  • ارائه مدرک مبنی بر داشتن پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما در عمان
  • ارائه گواهی پزشکی برای بعضی از اتباع خارجی

میزان درآمد در کشور عمان چقدر است؟

میزان درآمد در کشور عمان به موقعیت شغلی و میزان تجربه شما بستگی دارد ولی به طور کلی میانگین درآمد در این کشور 80,000 دلار در سال است. بیشترین درآمد در عمان به مشاغل مالی مثل حسابدار  و مدیر امور مالی و شغل‌های مدیریتی تعلق می‌گیرد که به طور میانگین 135,000 دلار در سال دریافت می‌کنند. این در حالیست که کمترین میزان حقوق به بخش فروش و کارشناسان فروش تعلق دارد و برابر با 46,000 دلار در سال است. اما نکته مثبت این است که تمام شاغلین در عمان از دادن مالیات معاف هستند و مزایای بسیاری از جمله کمک هزینه مسکن، رفت و آمد و … دریافت می‌کنند.

سخن آخر

عمان از جمله کشورهای کم جمعیت با موقعیت‌های شغلی فراوان است که با کمبود نیروی کار ماهر در بسیاری از بخش‌های تولید و صنعت، رو به رو است و در تلاش است تا این کمبود را از طریق مهاجران جبران کند. در این پست از مجله تحصیلی لتسگو یونی، شغل های مورد نیاز عمان را بررسی کردیم. با توجه به شرایط کشور عمان این کشور می‌تواند یک مقصد مهاجرتی خوب برای کار و یا تحصیل بلیست مشاغل مورد نیاز عمان به شما کمک می‌ کند تا با توجه به بازار کار عمان و بررسی چشم انداز شغلی آن حرفه برای ایرانیان و همچنین درآمد آن حرفه، فرصت‌ شغلی متناسب با مهارت‌هایتان را پیدا کنید. اگرچه محبوب ترین صنایع شغلی در عمان شامل صنعت نفت و گاز، بانکداری، ساخت وساز، مهندسی، مالیه و سرمایه گذاری، اداری و صنعتی می باشد. این لیست طبق منابع معتبر وبسایت های جستجوی شغل در عمان در سال ۲۰۲۳ تهیه شده است. لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای کار عمان ابتدا باید درخواست کاری از یک کارفرما در عمان داشته باشند یا به عبارتی دیگر نحوه حمایت از یک کارگر خارجی برای کار در یک شرکت عمانی بیشتر به کارفرما بستگی دارد. شما می توانید با برقراری تماس با موسسه شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین ارشد مجموعه در میان بگذارید تا مشاورین ما با بررسی آن ها بهترین روش مهاجرتی را به شما عزیزان پیشنهاد دهند.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

اخیرا وابستگی عمان به نیروی کار ماهر خارجی راه را ورود اتباع خارجی به فرهنگ تجارت این کشور را هموار نموده. به طور کلی، کارگران مهاجر بر اساس قرارداد مدت معین به استخدام در می آیند و شرکت استخدام کننده آنها حتی یک “حامی مالی” برای کمک به سازماندهی ویزای کار منصوب می کند. مشاغل در فروش، بازاریابی، مدیریت، فناوری اطلاعات، آموزش، تدریس، حسابداری، رسانه، مهندسی، امنیت و حرفه های فنی است. فراموش نکنید که پیدا کردن شغل در عمان برای افرادی که در زمینه های نفت و گاز متخصص هستند بسیار آسان تر می باشد، چرا که اقتصاد این کشور بر پایه نفت و گاز استوار است.

لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2023 در جدول زیر آورده شده است:

متصدی خانه داری دستیار افسر – مدیریت بازپرداخت حسابرس داخلی پرداخت کننده
پیشخدمت پیشخدمت لباسشویی ناظر مالی کارمند امور مالی تجارت
مدیر فناوری یادگیری مسئول خشکشویی حسابدار و اداری دستیار مدیر
هماهنگ کننده عملیات کارآموز یادگیری و توسعه معاون اداری کارشناس یادگیری مشارکتی
سرپرست فناوری اطلاعات پشتیبانی از کسب و کار هتل های مدیریت مهماندار کارشناس سیستم های مدیریت یادگیری
کارشناس سیستم های مدیریت یادگیری افسر اداری متخصص پدیکور و مانیکور آرایشگر
کارشناس ارشد قراردادها/کارشناس حقوقی (وکیل) تکنسین پشتیبانی IT تکنسین ناخن مهندس طراحی آلومینیوم معماری
کارشناس لجستیک مشاور حقوقی مهندس سایت عمران مدیر ساخت و ساز
تدارکات مدیر راننده تریلر سنگین ناظر ساخت و ساز طراح ارشد شهری
مدیر عملیات خرده فروشی کارشناس ارشد تدارکات هماهنگ کننده عملیات همکار خدمات
مدیر فروش مدیریت رستوران رویداد استخدام در الجزایر نماینده رزرو
مدرس دانشگاهی، ریاضی طراح گرافیک نمایندگی خدمات اکسپرس طراح – سه بعدی و اتوکد
تکنسین – آزمایشگاه معلم ریاضی ابتدایی طراح گرافیک طراح تندرستی داخلی
پرستاران معلم ریاضی متوسطه طراح ارشد شهری طراح گرافیک
معلم موسیقی نماینده پزشکی راننده حمل و نقل بار (رویداد پاکستان) کارشناس توسعه درایور
کارشناس ارشد تدارکات و خرید معلم ابتدایی – موسیقی راننده تریلر سنگین
مدیر فروش معاون ابتدایی راننده دربان برق کارگاه خودرو
مدیر امنیت سایبری مدیر دسته – قنادی مدیر ساخت و ساز مهندسان
متصدی ورزشگاه رئیس کتابخانه کارشناس محیط زیست مهندس برنامه ریزی
معلم فرانسه رئیس افسر امنیت فیزیکی معلم کلاس زبان انگلیسی معلم انگلیسی
مدیر امنیت سایبری مربی بدنسازی معلم متوسطه – زبان انگلیسی مسئول امور مالی – مدیریت نقدینگی
افسر ارشد مترجم عربی به انگلیسی حسابرس داخلی مسئول امور مالی
کارشناس ثبت آلرژی و ایمونولوژی سردبیر پرداخت کننده کاردان مالی بازرگانی
متصدی رختکن مشاور ارتوپدی جراحی ستون فقرات

شرایط کار در عمان 2022

عمان کشوری واقع در خلیج فارس می باشد که پایتخت آن شهر مسقط است. با توجه به رشد زیاد کشور های حوزه خلیج در سال های گذشته، کشور عمان نیز از این قائده مستثنی نبوده و پیشرفت چشمگیری در تمامی زمینه ها داشته که همین امر باعث گردیده افراد زیادی از سراسر جهان به دنبال فرصت های کار در عمان باشند و مایل به مهاجرت کاری به عمان باشند.

متقاضیان می توانند با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان متوجه این موضوع شوند که ایا رشته آن ها جز رشته های مورد نیاز عمان می باشد یا خیر. پس از مشاهده و بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان، متقاضیان برای اخذ ویزای کار عمان برای مهاجرت به عمان و استفاده از فرصت های در ابتدا نیاز به دعوت به کار از سوی کارفرما و یا شرکت معتبر در عمان دارند. کارفرما باید برای ورود شخص متقاضی به عمان ابتدا ویزای اشتغال، کارت اقامت عمان و اجازه اقامت را به دست آورد. متقاضیان با میزان حقوق و درآمد کار در عمان و نرخ بیکاری این کشور و اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز عمان، می توانند اطلاعات دقیق تری برای مهاجرت کاری به این کشور را به دست آورند. در این قسمت نمودار و آمار نرخ بیکاری کشور عمان را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

محبوب ترین مشاغل در عمان

صنایع شغلی محبوب در عمان شامل مواردی مانند نفت و گاز، مهندسی، ساخت و ساز، بانکداری، دارایی، مالیه، سرمایه گذاری اداری و صنعتی است در جدول زیر محبوب ترین مشاغل در عمان به طور کامل تری آمده است:

مشاغل مهندسی در عمان

مهندس فنی مهندسی ساخت
مهندس نرم افزار مهندس پروژه
مهندس داده حرفه ای عملیات ساخت
مهندس شبکه مهندس نور و طراحی
مقطع ورودی مهندس مکانیک مهندس صنایع
مهندس مکانیک مدیر تاسیسات و مهندس برق
مدیر مهندسی ساخت و ساز مدیریت مهندسی
مهندس کیفیت مهندس برق

مشاغل ساختمانی در عمان

مدیر ساخت و ساز سرپرست
کارگر ساختمانی جوشکار
تکنسین برق توسعه دهنده ساخت و ساز
مدیر پروژه ساختمانی لوله کش
نجار معمار
سرکارگر ساختمانی نقاش

مشاغل فناوری اطلاعات در عمان

توسعه دهنده وب تحلیلگر برنامه
مدیر وب سایت مخابرات
مهندس فنی مهندس نرم افزار
برنامه نویس نرم افزار توسعه دهنده نرم افزار
مدیر پایگاه داده اوراکل مهندس داده
مدیر پایگاه داده تحلیلگر داده های تجاری
میز راهنمایی و پشتیبانی فنی تکنسین پشتیبانی دسکتاپ
تکنسین تعمیرات کامپیوتر مدیر سیستم های یونیکس
مدیر سیستم تایید شده مایکروسافت مهندس ارشد شبکه
مدیر شبکه مدیر شبکه های کامپیوتری
مدیر ارشد فناوری اطلاعات تحلیلگر فناوری اطلاعات
مدیر مرکز داده مهندس شبکه
مدیر فناوری اطلاعات بهداشت و درمان مدیر امنیت اطلاعات
کارشناس GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی). کارشناس امنیت فناوری اطلاعات
CIO (مدیر ارشد اطلاعات) طراحی گرافیک
طراح گرافیک کارمند ورود اطلاعات

مشاغل هتلداری در عمان

مهماندار اتاق مامور مرتبط با مهمان
قنادی آماده آشپزی
خدمه ی رستوران مدیر رستوران
برنامه ریز رویداد خدمتکار
مدیر نگهداری هتل آشپز
پختن سرآشپز پارتی
مدیر مواد غذایی و آشامیدنی سرور رستوران
دربان هتل باریستا
مدیر مهمانداری مدیر روابط با مهمان
مدیر هتل هماهنگ کننده رویداد

چشم انداز شغلی در عمان

در چشم انداز شغلی در عمان، با توجه به رشد ۳.۷ درصدی تولید ناخالص داخلی، بازار کار در عمان در حال رشد است و متناسبا فرصت‌های شغلی افزایش یافته است. بر اساس بیانات وزیر نیروی انسانی عمان، بسیاری از شغل‌ها در حوزه نفت و گاز، دارایی، بیمه، لجستیک و معدن ایجاد شده ‌اند. دولت عمان در حال تلاش برای فراهم کردن ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی است و امسال تعداد شغل‌های ایجاد شده به ۴۷۰۰۰ فرصت شغلی رسیده است. علاوه بر این، اکثر افراد شاغل در عمان زن هستند که به طور تخمینی ۶۲ درصد است. برنامه ‌ریزی در بخش سرمایه ‌گذاری در پروژه‌ های نفت و گاز، موجب رونق اقتصادی  دربازار کار عمان و همچنین بهبود تعداد پروژه‌های ساختمانی و فرصت‌های شغلی در این کشور شده است. این مسئله چشم‌انداز شغلی در عمان را بهبود بخشیده است. دولت عمان هر سال مقدار مشخص درصد سهمیه ای برای به تعادل رسیدن تعداد مشاغل ارائه شده در کاریابی بین المللی در عمان تعیین می ‌کند. در این راستا:

  • در مشاغل بخش مهندسی هدف، رسیدن به تعادل ۵۰ درصدی است و به این منظور دولت استخدام ۵۷۰ درصد تکنسین‌ و ۸۰ درصد کارگران ماهر در صنایع مهندسی را هدف قرار داده‌اند.
  • هدف بخش صنعت  نفت و گاز ۹۰ درصد استخدام، برای شرکت‌های تولید و بهره‌برداری و ۸۲ درصد برای شرکت‌ های خدمات مستقیم می باشد.
  • هدف تعیین شده برای استخدام در بخش حسابداری شامل مدیران با ۲۹ درصد، متخصصان با ۵۵ درصد و تکنسین‌ها با ۶۶ درصد است.
  • در حوزه روحانیت و کارهای مرتبط با آن، هدف رسیدن به ۱۰۰ درصد استخدام مشاغل مرتبط با روحانیت است.
  • در بخش صنعت هدف تعیین شده برای استخدام ۳۵ درصد است
  •  بخش بانکی و مالی، هدف رسیدن به ۹۰ درصد است.

جاب آفر عمان از طریق مشاغل مورد نیاز

می توان گفت تقریبا نیمی از جمعیت کشور عمان را کارگران مهاجر شامل می شوند. نیروی کار عمانی نه تنها به حضور کارکنان خارجی عادت کرده است بلکه به نیازهای آنها نیز حساس است و استعدادهای آنها را قدردانی می کند. آنجایی که کار در عمان با ویزای بازدید کننده غیرقانونی است، مهاجران باید قبل از ورود به این کشور یک پیشنهاد شغلی معتبرداشته باشند دریافت جاب آفر عمان از طریق مشاغل مورد نیاز امری ضروری است و مهاجران بر اساس قرارداد مدت معین استخدام می شوند و شرکت استخدام کننده عمانی آنها حتی یک اسپانسر” را برای کمک سازماندهی ویزای کار در نظر می گیرد..کارفرمایان عمانی خدمات جذابی برای ، مهاجران اغلب شامل حمل و نقل ،اقامت ، بلیط هواپیما برای کشور مبدا ، بیمه پزشکی و کمک  هزینه  های تحصیلی را ارائه می کند.

میزان حقوق و درآمد کار در عمان

بی شک از دلایلی که هم وطنان عزیز ایرانی به دنبا فرصت های کار در عمان  هستند و به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان می پردازند، حقوق بالا و با ارزش بودن پول در کشور عمان می باشد که باعث می شود بسیاری از متقاضیان به کار به مهاجرت به این کشور ترغیب شوند. ارزش هر ریال در کشور عمان برابر با 2.6 دلار آمریکا است. کمترین حقوق دریافتی در عمان به طور میانگین برای هر ماه 240 ریال و در بالاترین حالت به طور میانگین 7900 ریال در ماه می باشد. در ادامه میزان درامد میانگین حقوق در بعضی از مشاغل را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

مشاغل متوسط درآمد ماهیانه/ ریال عمان
حسابدار 1197
دستیار اداری 881
معمار 1504
وکیل 2413
مهندس زیست پزشکی 1496
صندوقدار 972
سرآشپز 1436
مدیر اجرایی 3964
مدیر ارشد مالی 3495
مهندس عمران 1525
تکنسین کامپیوتر 1370
دندانپزشک 3958
مهندس برق 1633
معلم دبستان 1198
مدیر فروش 2740

پر درآمد ترین مشاغل در عمان

عمان در حال حاضر در رتبه 68 اقتصادهای بزرگ قرار دارد. پر درآمد ترین مشاغل در عمان در جدول زیر به ترتیب از پر درآمدترین به کم درآمد ترین طبقه بندی شده است:

پر درآمد ترین مشاغل درآمد حدودی
جراحان و  پزشکان از 3550 OMR تا 9940 OMR
داوران از 2990 OMR تا 8350 OMR
وکلا از 2420 OMR تا 6760 OMR
مدیران بانک از 2270 OMR تا 6360 OMR
مدیران ارشد اجرایی از 2130 OMR تا 5960 OMR
مدیران ارشد مالی از 1990 OMR تا 5570 OMR
ارتودنتیست ها از 1920 OMR تا 5370 OMR
اساتید کالج از 1710 OMR تا 4770 OMR
خلبانان از 1420 OMR تا 3980 OMR
مدیران بازاریابی از 1280 OMR تا 3580 OMR

نحوه کاریابی و موسسات کاریابی کشور عمان

متقاضیان به کار در عمان پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان و بررسی فرصت های کار در عمان می توانند در صورتی که حرفه و تخصص آن ها مورد نیاز باشد از سمت کارفرمایان و شرکت های معتبر در عمان پیشنهاد کاری دریافت نمایند. متقاضیانی که شرایط کار در عمان را دارند می توانند با ارسال مدارک و رزومه کاری و تحصیلی خود برای  موسسات و سایت های شانس دریافت پیشنهاد کاری خود را امتحان کنند. موسسات با ارسال مدارک متقاضی برای شرکت ها که به نیروی کار نیاز دارند برای متقاضیان شغل مورد نظر را پیدا می کنند. در این قسمت برای شما عزیزان نام موسسات کاریابی در کشور عمان را قرار داده ایم:

Competence HR

شما می توانید با تهیه محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور، با اصول و ضروریات کاریابی در خارج از کشور آشنا شده و بهترین مؤسسات و کشورها برای کاریابی و اخذ را شناسایی کنید.

شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار عمان

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد، متقاضیان به کار در عمان بعد از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان و بررسی فرصت های کاری در صورتی که از سمت کارفرما و یا شرکت معتبر پیشنهاد کاری داشته باشند می توانند برای اخذ ویزای کاری عمان اقدام نمایند. همچنین کارفرما باید شرایط استخدام نیروی کار خارجی را داشته باشد. کارفرا پس از ارسال پیشنهاد کاری باید برای کارت و اجازه کار برای شخص متقاضی اقدام نماید و مجوز های لازم را از وزارت کار دریافت کند و این شرایط قدم اول برای اخذ مجوز کار می باشد سپس کارفرما درخواست ویزای اشتغال را به اداره مهاجرت عمان ارسال می کند.

مدارک مورد نیاز برای ارائه به اداره مهاجرت:

  • کپی گذرنامه هر کارمند با اعتبار حداقل شش ماه
  • کپی مجوز کار صادر شده توسط وزارت نیروی انسانی
  • نامه دعوت یا پیشنهاد شغلی از یک شرکت ثبت شده در عمان
  • ارائه گواهی پزشکی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • دو قطعه عکس گذرنامه

پاسخ به سوالات متداول راجع به لیست مشاغل مورد نیاز عمان

✔️ چه نوع مشاغلی در لیست مشاغل مورد نیاز بیشترین نیاز به آنها احساس می شود؟

به مشاغل در گروه مهندسین، پزشکان و کادر درمان و معلمان بیشترین نیاز به آنها در عمان احساس می شود.

✔️ چه فرصت های شغلی در عمان بیشترین درآمد را دارند؟

مشاغل بانکی و همچنین پزشکی در عمان نسبت به سایر مشاغل بیشترین درآمد را دارند.

✔️ فعالیت های پیشنهادی در عمان شامل چه مشاغلی می شود؟

برای دریافت ویزای کار عمان شغل انتخابی شما باید در لیست مشاغل مورد نیاز عمان باشد. مشاغلی همچون حسابدار، بازاریاب، مهندسی IT، راننده تریلی، آشپز، رادیولوژیست و

✔️ از چه راهی می توان به پیشنهادهای کاری در شغل های مورد نیازعمان دسترسی پیدا کرد؟

یکی از راه ها ارسال رزومه کاری و تحصیلی خود برای موسسات کاریابی است. آنها پیشنهاد های کاری متناسب با مهارت شما را پیدا می کنند.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا