مجله بانوان

مدال برنز دختر وزنه بردار ایران در بازی های کشورهای اسلامی

بانوی پاورلیفتر ایران در بازی های کشورهای اسلامی سوم شد و به مدال برنز دست یافت.

به گزارش کندوج، پنجاه و پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری بانوان بازی های جهان اسلام برگزار شد و نماینده ایران عنوان سومی بازی های جهان اسلام را کسب کرد.

پوپک بسامی در یک ضرب، دو ضرب و در مجموع با 71 حرکت یک ضرب، 94 حرکت دوضرب و مجموع 165 کیلوگرم موفق به کسب 3 مدال برنز شد.

گروه A در دسته 55 کیلوگرم شامل 4 وزنه بردار زن از ایران، بنگلادش، اندونزی و ترکمنستان بود. در این بازی ها برای هر حرکت جوایزی تعلق می گیرد.

بانوان وزنه بردار ایران برای اولین بار در بازی های کشورهای اسلامی به میدان می روند.

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

* یک حرکت موزون

او وزنه های 69 و 71 کیلوگرم را در یک ضرب مدیریت کرد. در حرکت سوم وزنه 75 کیلوگرمی را بالای سر برد و داوران دو چراغ سفید و یک چراغ قرمز نشان دادند اما هیئت داوران این وزنه را نپذیرفت و سه چراغ قرمز روی نماینده ایران ثبت شد. کوروش باقری سرمربی تیم ملی اعتراض کرد اما او موافقت نکرد.

    مدال برنز وزنه بردار زن ایران در بازی های کشورهای اسلامی

بدین ترتیب رکورد 71 کیلوگرم بسامی در یک ضرب به ثبت رسید و به مدال برنز دست یافت.

وزنه برداران ترکمنستان و اندونزی با رکوردهای 89 و 84 کیلوگرم به مدال طلا و نقره دست یافتند. نماینده بنگلادش با 70 کیلوگرم چهارم شد.

* حرکت دوگانه

بسامی در دوضرب وزنه های 87 و 94 کیلوگرم را بالای سر برد اما نتوانست وزنه 101 کیلوگرم را مدیریت کند و آخرین وزنه را رها کرد.

بسامی در دوضرب 94 کیلوگرم و در مجموع 165 کیلوگرم را ثبت کرد. او در دو ضرب و در مجموع به مدال برنز دست یافت.

* برندگان جوایز دسته 55 کیلوگرم زنان:

1- ناتاشا باتیوب از اندونزی با رکورد 84 حرکت یک ضرب، 111 ضربات دوضرب و مجموع 195 کیلوگرم (2 مدال طلا در ضربات دوضرب و کل و یک نقره یک ضرب)

2- کریستینا شبرتوا از ترکمنستان با رکورد 89 حرکت یکضرب، 105 حرکت دوضرب و مجموع 194 کیلوگرم (2 مدال نقره در ضربات دوضرب و مجموع و یک ضرب طلا)

3- پوپک باسمی از ایران با رکورد 71 حرکت یکضرب، 94 حرکت دوضرب و مجموع 165 کیلوگرم (3 مدال برنز)

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا