مجله فرهنگ

مردم خبر زده شده‌اند! – کندوج

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که این روزها از اخبار بیشتر اجتناب می شود و کمتر به آن اعتماد می شود.

به گزارش کندوج و به نقل از رویترز، تعداد فزاینده ای از مردم به میل خود از اخبار مهم مانند همه گیری بیماری عروق کرونا ویروس قلب، حمله روسیه به اوکراین و بحران اقتصادی اجتناب می کنند.

موسسه مطالعات روزنامه نگاری در گزارش سالانه اخبار دیجیتال خود به رویترز گفت: «در حالی که اکثر افراد مورد بررسی به طور منظم اخبار را دنبال می کردند، 38 درصد گفتند که از خواندن اخبار اغلب یا گهگاهی خودداری می کنند. این در حالی است که این آمار در سال 2019 برابر با 29 درصد بوده است. همچنین حدود 36 درصد افراد به ویژه افراد زیر 35 سال می گویند که اخبار بر روحیه آنها تأثیر می گذارد.

اعتماد به اخبار نیز در حال کاهش است و در ایالات متحده به حداقل رسیده است. به طور متوسط، 42 درصد از مردم می گویند که اغلب به اخبار اعتماد دارند! این تعداد تقریباً در نیمی از کشورهای این گزارش کاهش یافته و تنها در هفت کشور افزایش یافته است.

راسموس چرچ نیلسن، مدیر آژانس رویترز، در گزارشی بر اساس یک نظرسنجی آنلاین با شرکت 93432 نفر نوشت: «بسیاری از مردم فکر می‌کنند که رسانه‌ها تحت نفوذ سیاسی غیرطبیعی هستند و تنها اقلیت کوچکی معتقدند که اکثر رسانه‌های خبری. آنها بهترین ها را برای جامعه می خواهند و آن را بر منافع تجاری خود ترجیح می دهند.

بر اساس این گزارش، بینندگان جوان به طور فزاینده ای از طریق پلتفرم هایی مانند تیک تاک به اخبار دسترسی پیدا می کنند و ارتباط ضعیف تری با خبرگزاری های معتبر دارند.

هر هفته، 78 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله از طریق فیدهای خبری و گردآورندگان، موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی به اخبار دسترسی دارند. 40 درصد از این گروه سنی هر هفته از TickTock استفاده می کنند و 15 درصد می گویند که از آن برای یافتن، بحث یا اشتراک گذاری اخبار استفاده می کنند.

رشد افرادی که برای اخبار آنلاین پول می پردازند می تواند کند شود و بخش بزرگی از اشتراک های دیجیتال به چندین خبرگزاری ملی می رسد.

در 20 کشوری که پرداخت برای اخبار رایج است، 17 درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی برای هر کندوج پول پرداخت کرده اند، یعنی همان تعداد سال گذشته.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا