مجله عمومی

مشکل فعلی در کشور موضوع درآمدها است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مصطفی طاهری روز پنجشنبه در نشست سیاسی مدیران سیاسی ارتش زنجان با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که در زنجیره تولید خودرو امکان تولید تا 3 میلیون دستگاه وجود دارد، اظهار داشت: در این راستا می توان گفت که تولید خودرو تا 3 میلیون دستگاه امکان پذیر است. در بخش هایی مانند تولید موتور، ظرفیت زیر آنچه باید در این فصل انجام شود آورده شده است. یکی دیگر از راه های واردات خودرو پس از 4 سال ممنوعیت واردات است.

وی بر اهمیت موضوع واردات خودرو تاکید کرد و افزود: برای اینکه فشار ارزی بر واردات خودرو وارد نشود، پیشنهاد واردات خودروهای با عمر کمتر از 5 سال را داده ایم و همچنان در حال رایزنی در این زمینه و موارد دیگر هستیم. کاهش عوارض واردات خودرو

طاهری افزود: در قسمت اول دلیل ما این است که برای سفارش تولید از کارخانه های خودروسازی خارجی نیاز به زمان داریم اما در واردات خودروهای فرسوده این مشکل وجود ندارد. بر اساس اقدامات انجام شده تا پایان سال حدود 50 هزار خودرو باید وارد کشور شود.

رئیس کمیته صنعتی و معدنی شورای اسلامی در بخش دوم سخنان خود به وضعیت بازار خودرو در کشور نیز اشاره کرد و گفت: تا قبل از سال 1396 شاهد تولید سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار خودرو در کشور بودیم. . و پس از این سال، این توسعه. کاهش یافت به طوری که در تابستان امسال تولید به حدود 600 هزار دستگاه رسید اما تقاضای بازار یک میلیون و 500 هزار دستگاه است.

طاهری افزود: در این شرایط و در این چند سال شاهد افزایش تقاضا در حوزه خودرو بودیم که به 2.5 تا 3 میلیون خودرو رسید. البته انتظار داریم امسال با تلاش های انجام شده روند تولید در این بخش به یک میلیون و 500 هزار دستگاه برسد اما همچنان کمبود در بازار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کمبود خودرو از یک سو و تغییرات اقتصادی در کشور از سوی دیگر ذهنیتی را ایجاد کرد که مردم برای حفظ ارزش پول اقدام به خرید محصولاتی مانند خودرو کنند و افزود: این امر باعث افزایش تقاضا به عنوان محصول سرمایه گذاری این موضوع البته راه حلی برای رسیدن به سقف 3 میلیون خودرو در دو سال آینده دارد و در این مسیر نیز مشکلاتی وجود دارد.

رئیس کمیته صنعت و معدن آلتینگی با اعلام اینکه شاهد تورم انباشته در ایران هستیم، گفت: از سال 1396 تورم هر سال بالای 35 درصد بود که دولت سیزدهم تلاش کرد شرایط را بهبود بخشد و پس از اصلاحات ارزی تورم ایجاد شد. افزایش یافت. باز هم یعنی کاهش پول ملی و سرمایه ملی.

طاهری با بیان اینکه راهکارهای متعددی برای مقابله با این وضعیت وجود دارد، افزود: مشکل فعلی کشور بحث درآمد است. تفاوت دستمزد و درآمد مردم نسبت به هزینه های موجود ناچیز است و به دلیل تورم، درآمدها متناسب با هزینه ها نیست و مجموع این مسائل باعث نارضایتی شده است.

وی تاکید کرد: بهترین راه حل در شرایط فعلی افزایش درآمد اشتغال است که وابسته به تولید است و اگر تولید رشد کند کشور رشد می کند.

رئیس کمیته امور اقتصادی آلثینگی گفت: باید اذعان داشت که رشد اصلی در تولید است و اگر تولید با همین روند ادامه پیدا کند و درآمد مردم افزایش یابد و تورم کاهش یابد به نقطه طلایی می رسیم. در این مرحله افراد می توانند با صرفه جویی در حقوق چند ماهه خود خودرو بخرند یا در زمان کمتری صاحب خانه شوند. در این شرایط مردم تغییر را احساس خواهند کرد.

طاهری با اشاره به مسائل مالیاتی کشور و توجه به این منبع درآمدی گفت: شاهد تغییراتی در روند اخذ مالیات در بودجه بودیم. به عنوان مثال، حداکثر میزان معافیت مالیاتی در بخش هایی مانند ورزشکاران، هنرمندان، فعالان فضای مجازی و غیره. 260 میلیون تومان; این بدان معناست که درآمد بالاتر از این مبلغ مشمول مالیات است و همین امر در مورد سقف حقوق نیز صدق می کند. با این حال، ما به دنبال افزایش حمایت مالیاتی برای افراد تحت پوشش سازمان های پشتیبانی هستیم.

رئیس کمیته صنعت و معدن شورای اسلامی در پی اتفاقات اخیر در کشور گفت: این روزها شاهد جنگ یکپارچه علیه کشور بودیم، جنگی که در جبهه های مختلف با حمایت های گسترده تدارک دیده شده بود، چرا که در مسیر حرکت بودیم. رشد و سرنوشت ما مقید به برجام نبودیم و به دنبال یافتن بازارهای جدید مانند بازار اوراسیا بودیم و به نتایج خوبی نیز دست یافتیم.

طاهری افزود: در این جنگ رسانه هایی که کم توجهی به آنها داشتیم به کمک دشمن آمدند و به دنبال القای ناامیدی در جامعه هستند.

دکمه بازگشت به بالا